Ervaringen Maxtor OneTouch III

Pagina: 1
Acties:

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na een tijdje zoeken op het internet en op GoT kon ik nog niet echt veel vinden over de externe HD van maxtor, namelijk de OneTouch III.

Ik ben op zoek naar een externe harddisk die alle data op de hardeschijf kan beveiligen met een password. Dit kan met de zogeheten techniek "DriveLock" van Maxtor. Nu heb ik hier nog helemaal niet veel over gelezen op tweakers. Volgens mij heeft ook alleen Maxtor deze mooie functie. Echter heb ik zelf nooi goede ervaringen gehad met maxtor en gebruik ik altijd WD en tegenwoordig Hitachi.

Wat ik mij afvraag is of er bepaalde software geinstalleerd moet worden om de drive te locken en te unlocken.. En als ik dan mijn HD meeneem en aansluit op een andere pc of ik dan weer iets moet installen om de drive te unlocken.

Daarnaast vraag ik mij welke schijven maxtor nou gebruikt binnen deze externe behuizing.

Graag jullie ervaringen en knowledge!

[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 01:22 ]

Verwijderd

Ik weet niet zeker hoor , maar ik was van mening dat vrijwel elke externe HD beveiligd kan zijn met een password

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik kan niet over de OneTouch III spreken, maar ik heb de eerste gehad en een rampending is het. Was firewire en nogal es connectie kwijt, corrupte file tables etc etc. Vertrouw um niet meer. En ken er meer met die ervaring. Maxtor is het niet meer voor me, maar wellicht dat het beter is want Seagate heeft het overgenomen geloof ik.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:41:
Ik weet niet zeker hoor , maar ik was van mening dat vrijwel elke externe HD beveiligd kan zijn met een password
In principe heb ik daar niet echt over nagedacht.. Zou er bepaalde software zijn die dit kan. Ik heb wel het idee dat dit soort software toch niet altijd even veilig is aangezien het bijna altijd is te omzeilen of wat dan ook. Ik weet niet precies hoe DriveLock van Maxtor werkt. Volgens mij spint de harde schijf niet eens op indien je het password niet weet.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Executor16 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:48:
In principe heb ik daar niet echt over nagedacht.. Zou er bepaalde software zijn die dit kan. Ik heb wel het idee dat dit soort software toch niet altijd even veilig is aangezien het bijna altijd is te omzeilen of wat dan ook. Ik weet niet precies hoe DriveLock van Maxtor werkt. Volgens mij spint de harde schijf niet eens op indien je het password niet weet.
Pakketten genoeg die gewoon alle data encrypten op de hd. Dat is wellicht wel brute-force in de loop van de jaren te kraken. Maar werkt beter dan een soort van hardware beveiliging voor mijn gevoel.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb een Onetoch II, die is een stuk mooier vind ik maar hij bevalt me erg goed.
Hij draaide altijd als bootschijf voor mn mac mini en nu aan mn PC, eigenlijk nooit problemen met dat ding en niet zo'n hoge CPU load dankzij de Firewire aansluiting :)

Alle proemn in n drek

Pagina: 1