Toon posts:

Na WLAN installatie nu LAN erg vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mn buurman heeft net een laptop gekocht met wlan erop dus heeft gelijk maar zon WLAN router ofzo gekocht van US robotics (80 euro dacht ik). Ik zou jullie graag meer details geven maar zijn kamerdeur is op slot en hij is nu een maand op vakantie naar turijn.

Mijn verbinding met internet doet nu erg vaag (is gewoon LAN). Ik kan heel soms sites bekijken zoals nu maar dan moet ik wel 100x refreshen. Maar de meeste sites doen het niet. zoals mn hotmail kan ik niet bekijken. Msn doet het wel maar meestal nadat de troubleshooter aangaat en hij foutmeldingen geeft met DNS en key porting.

Net voordat hij wegging kon ik deze probleem ff tjes verhelpen door de stekker van de router ff eruit en weer erin te doen. Toen deed ie het weer (voor enkele uren dan). Nu hij dus op vakantie is word ik hier knettergek van. Graag heb ik jullie hulp hierbij nodig.

Groetjes

Verwijderd

Topicstarter
hoi volgens mij gaat het om deze router:

US Robotics 125 Mbps Wireless MAXg Router met USB Print Server
- Compatible met alle snelheden: 125Mbps, 54Mbps, 22Mbps en 11Mbps
- Compatible met de standaarden: 802.11b, 802.11g, PBCC, CCK, OFDM
- 802.1x ondersteuning
- WPA encryption ondersteuning
- VPN pass-through (L2TP, PPTP en IPSec)
- Ingebouwde router: om internet te delen (Ethernet modem vereist)
- 4 port switch: verbindt tot 4 PC?s zonder extra hardware
- Firewall: beveiligt het netwerk
- PPTP en PPPoE ondersteuning
- Routing functies kunnen uitgeschakeld worden om alleen als acces point te functioneren
- Standaard 2dB antenne

en we hebben dus een @home kabelinternet

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
En de hoofdschakelaar van het huis? Even afspraken maken met medebewoners maar dan trek je anders gewoon de hoofdschakelaar even om. :)

Verwijderd

ik had laats ook zoiets, gewoon vaste ip nummers gaan gebruiken, en het probleem was opgelost

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben naar whatismyipaddress gegaan en heb mijn ip adres geschreven. die heb ik vervolgens ingevoerd in properties van mijn internet verbinding. maar dan heb ik helemaal geen verbinding meer. wat doe ik verkeerd?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-04 15:08
Waarschijnlijk vul je het WAN ip in en niet je LAN ip. Zet alles gewoon ff op DHCP daarna Start menu>uitvoeren> cmd invullen
Dan kom je in een dos prompt daar vul je in ipconfig/all en je krijgt alle gegevens te zien (ip, dns, gateway, etc)

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Kan je zijn netwerkkabel er niet uit trekken? Misschien zijn dan alle problemen verholpen. Als hij toch op vakantie is, heeft hij ook geen wlan nodig

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 21:48
Waarom doe je niet gewoon een Reset via de webinterface van de router?

Dit zal ws. hetzelfde effect hebben als de stroom eruit rukken.

Wanna play?

• pleh
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:24
waarom duw je geen wlan in je pc en gebruik je zijn wlan...

pleh!

Pagina: 1