Toon posts:

X (appel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
gisteren kwam ik met een gedachte:

als je een de nieuwste os van appel neemt,
met daar op de omgezette ms programma's op.

Aangezien ms de programmas heeft omgezet (explorder, office ect) voor de apple os, die gedeelteijk gebaseerd is op X, is het dan mogelijk om de ms producten om te zetten naar een 100% linux X distro?

wat ik niet bedoel, is dat we alles overgaan copieren naar linux, en dus de zelfde shit krijgt.
waar ik op doel is het volgende: het is volgems mij mogelijk om de eigenschappen van explorder (dus filmpjes ondersteuning, dvd kijken ect) te (de code dus) en dezelfde of soort gelijke code gebruiken in mozilla voor linux of een soort gelijke iets maken.
als dit van de grond komt, zal er een aantal jaren overheen gaan, maar is dit niet een "mogelijke" iedee om meer aandacht voor linux te krijgen?

wat denken jullie hiervan?

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
De nieuwe Mac OS X (oftewel 10) is gebaseerd op de kernel van FreeBSD... ik kan niet wachten totdat ik de Intel port krijg :P:P

Zou idd wel leuk zijn... maar ik denk dat microsoft alleen maar binaries gaat uitgeven... dan kun er nog weinig mee :(

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Topicstarter
misschien hebben we daargenoeg aan om een beetje code op te bouwen????

Verwijderd

Hmmmm... Mac OS X binary compatibility zou dan wel errug relaxed zijn! :z

Verwijderd

mac gaat voorlopig geen intel port doen.

Stel dat mac dat doet:
1) draai mac dus op een gewone PC
2) kunnen mac gebruikers windows ernaast installeren
3) microsoft stop wellicht met uitbrengen van office en explorer voor de mac. Deels om te voorkomen dat windowsgebruikers naar de mac overstappen en
4) om mac gebruikers naar windows te pushen.

Zoiets kan gebeuren, en dat risico is te groot. Daarom wordt de mac niet geport voor het intel(/amd)-platform

Mac software porten naar FreeBSD is (bijna) net zoveel werk als windows software porten naar BSD. De kernel is een te klein deel van het totale OS om zomaar te porten.

M$office onder linux/bsd kan dus voorlopig niet goed (met wine is wel wat te doen). Maar waarom zou je het ook :)

WPoffice is IMHO 100 x beter. 10 x beter omdat het gewoon beter is qua prijs/kwaliteits verhouding, en 10 x omdat het geen M$ is.
:)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat je andere soort officen hebt, ik dacht dit omdat de overstap van windooz gasten naar linux dan makkelijker zou zijn...
OF wat dachten jullie er van om een cs versie voor de linux te maken?
je hebt een server gedeelte, maar het spel zelf heb je niet (dahc ik).
Of is dit te veel werk?
zodra ik iets van programeren weet, ga ik hier aan de slag.....:9

Verwijderd

Waarom wil je dat ook?

Nou, ik zou het bijvoorbeeld erg fijn vinden als ik Adobe programma's op linux kan draaien. Belangrijke reden om windows (macos) erop te houden

Verwijderd

Topicstarter
waarom???
omdat dat een van de weinige reden is waarom ik nog niet 100% ben overgestapt. mail internet ext doe ik via linux, de rest win.
De spel is volgens mij onder glp licentie uitgekomen ( moet ik nog ff checken) zo niet, dan probeer ik iets te maken wat er erg op lijktt.....
weet niet of dit gaat lukken, maar lijkt me wel leuk om dit uit te proberen. netzoals in wini klooien om progs te laten werken.
Pagina: 1