Bestanden hernoemen op een gebrande CD

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121633

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de philips dvp5500s. Als ik een divx film af wil spelen MOETEN de files (.avi & .srt) gelijk van naam zijn (bijv Tweakers.avi & Tweakers.srt)

Is er een programma zodat ik de bestands naam kan wijzigen op een cd? (De CD is dus al gebrand)

Ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen hiermee!

Alvast bedankt,

Appeltje090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat gaat niet werken. Alles wat op de cd is gebrand blijft gebrand.
Wat wel zou kunnen werken is als de cd een multisessie cd is, dan kan je er alsnog een bestand bij opzetten ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Is het een CD-RW? Dan moet je hem opnieuw branden opdezelfde schijf. Anders kan het niet.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

tja ff een lege cd extra dan maar. kopieer bestanden terug naar pc, verander de naam en brandt ze opnieuw. Een gebrande cd-r kan je niet meer aanpassen achteraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok bedankt voor de reacties... het zal niet gaan lukken :'( Het is een CD-R en ik heb heel wat divx films :'(
Nogmaals bedankt!

Als er oplossingen zijn hoor ik ze graag (niet dat ik al mn films opnieuw moet branden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Anoniem: 121633 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:20:
Ok bedankt voor de reacties... het zal niet gaan lukken :'( Het is een CD-R en ik heb heel wat divx films :'(
Nogmaals bedankt!

Als er oplossingen zijn hoor ik ze graag (niet dat ik al mn films opnieuw moet branden :P )
Je hebt dus niet de sessies open gelaten? Anders kun je zoals Outerspace zegt bijvoorbeeld de ondertitels met de goeie naam er alsnog bij branden. Als ze gesloten zijn is het sowieso einde verhaal.

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:20
hmm een pro met extra drivers en of programmas zou je cd kunnen aanpassen door gebruik te maken van multisessie

met multisessie kun je datat toevoegen en de "file alocation table" aanpassen en weer wegschrijven naar de cd.
een gweijzigd bestand moet echter wer geheel opnieuw gebrand worden.

volgens mij staat de bestandsnaam niet bij of in de eerste sector van de data op de cd geschreven, maar in die "file allocation table" dus het zou mogelijk zijn, maar ik denk niet dat er in bestaande programmas een functie voor is, en ik denk ook niet dat het een legale functie is van de multisessie standaard.

opnieuw branden lijkt me dus ook het enige.

( ok.. een dvd of cd heeft niet een FAT zoals bij fat32 oid, maar de werking is het zelfde.

bij een multi sessie sessie zie je ook altijd dat de indexfil of hoe het ook genoemd wordt, wordt weggeschreven aan het eind van een sessie. daarmee wordt de oude index ongeldig.
een cd speler zal bij lezen altijd zoeken naar de laatste index file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Overigens kan je, afhankelijk van je gebruikte tools, ook gewoon met de hand aangeven welk srt je wilt gebruiken. Denk aan bijv. ffdshow :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 16:18
EasyCDCreator kon dit altijd met DirectCD, zolang je de CD niet had afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

F_J_K schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:44:
Overigens kan je, afhankelijk van je gebruikte tools, ook gewoon met de hand aangeven welk srt je wilt gebruiken. Denk aan bijv. ffdshow :)
Of VLC, waar je tijdens Open File al kunt specificeren welke ondertiteling bestanden hij moet gebruiken. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij heeft hij juist zo'n standalone apparaat waar je niet even VLC of ffdshow oid op kan installeren ;)

Enige wat ik verder kan bedenken is misschien dat multisessieverhaal van hierboven. Moet de CD wel gebrand zijn met multisessie.... (moet je vaak van te voren specifiek aangeven). En dan nog kan het zijn dat zn divx-speler geen multisessiecd's ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Multisessie is in principe hier wel bruikbaar voor, ware het niet dat multisessie door de dubbele lead-in en lead-out heel wat megabytes kwijtspeelt (de lead-in alleen al is al 13MB). Aangezien DivX/Xvid-films doorgaans rond de 700MB zijn, is er absoluut geen ruimte meer over op een 700MB/80min cd voor multisessie. Overburning zou een optie zijn, maar veel branders kunnen niet overbranden bij multisessie en daarnaast neemt de kwaliteit van dye sterk af in het overburned gedeelte van de cd. Flink overburnen is dus eigenlijk sterk af te raden voor zaken die je lang wil bijhouden.

frickY: DirectCD gebruikt packet writing. Een systeem dat vaak voor problemen zorgde en ondertussen (bij cd) vrijwel geheel in de vergeethoek geraakt is. Daarnaast moest voor packet writting de cd eerst geïnitialiseerd worden waarbij ook weer een heleboel megabytes verloren gaan. No way dat een 700MB film op een packet written 80 minuten cd past.

De enige goeie manier is voor het branden de bestanden correct naamgeven. De enige oplossing nu is een player (of filter) gebruiken die je de mogelijkheid biedt om handmatig ondertitels te laden. Elke goede software player kan dat. Of standalone toestellen dat ook kunnen weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door satcp op 10-02-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo,

Ik kan me niet herinneren dat ik de cd('s) heb afgesloten (staat standaard in nero)
Ik zal het even proberen met het programma wat gegeven is. Als dat niet werkt zal ik even kijken of ik er een .srt bij de cd kan branden (hoe doe je dat eigenlijk?)

Bedankt allen voor jullie hulp!!

Heel erg gewaardeerd

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 121633 op 10-02-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Schopje

Kan iemand me vertellen hoe ik files aan een (Ongeslote) Cd toevoeg?

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 121633 op 10-02-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat staat toch gewoon meteen aan het begin van de wizard in Nero :? Hij vraagt Start Multisession, Continue Multisession, No multisession.
Gok zelfs eens? ;)

offtopic:
Binnen 24 uur omhoogschoppen is niet de bedoeling en niet netjes tegenover de andere users op het forum. Zeker niet bij zoiets dat totaal geen haast zal hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 16:47

CAP-Team

XBL: CAPTeam

* CAP-Team mompelt iets over de handleiding lezen...

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 21:19
Met Nero was het volgens mij wel mogelijk om files te hernoemen. Als je wilt weten hoe je low-level een multisessie cd moet maken: maak een nieuw project, en importeer de laatste sessie in je huidige sessie (je kan ook eerdere sessie importeren om een multisessie CD weer terug te keren naar een oude sessie...). Maar met wizzard moet ook wel goed komen. In Nero kan je gewoon geïmporteerde files hernoemen. Volgens mij hoeven ze niet eens opnieuw gebrand te worden, alleen de TOC (table of contents) wordt opnieuw gemaakt (een FAT heeft ISO9660 niet...).

Maar, zoals gezegd, dat kost ruimte. En, de CD moet toen hij gemaakt zijn multisessie zijn gemaakt. En met 700 MB films is dat denk ik niet het geval, omdat dat niet past. Een cd "niet afsluiten" is namelijk eigen een verkeerde term. Als je een multisessie cd maakt, dan begint hij alvast een nieuwe sessie voordat hij hem eject. Als je hem "af laat sluiten" dan laat hij die laatste stap weg. "Afsluiten" impliceert een actie, maar het is juist het weglaten van actie.

En, het is ook nog eens mogelijk dat stand-alone spelers geen multisessie ondersteunen. Het kan namelijk eigenlijk niet. Alle brandsoftware fabrikanten bouwen allemaal hacks op de joliet extenties van Microsoft, maar er is geen standaard voor. Dat het moeilijk is, is te zien bij DVDs. Bijna geen enkele DVD speler kan multisessies zien, zelfs niet de spelers in je computer.
Pagina: 1