[Gimp onder windows] Gebruiksvriendelijk maken

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben wat aan het experimenteren met Gimp onder windows XP omdat we dat op de universiteit ook gebruiken (ionder Linux weliswaar). Nu kan ik er al aardig mee overweg, maar ik word alleen knettergek van al die verschillende venstertjes die aldoor weer uit beeld raken en je weer moet opzoeken. Is hier ook een oplossing voor? Ik kan niet eens iets vinden om de tools en layers als 'always on top' in te stellen. Maar liever heb ik het dat het als 1 app in de taakbalk staat zodat het ook makkelijker alt-tabt.

Verder ben ik wel Gimpshop tegen gekomen waarbij dit verbeterd is, maar volgens mij is dat een hobbyprojectje. Ik gebruik liever de 'echte'.

PS. ik heb het hier in NOS gepost omdat de meeste Gimp-gebruikers Linuxers zullen zijn (denk ik). Vandaar dat ik daar meer van verwacht dan als ik het in SA post. Mocht het hier echt niet passen move het dan maar naar een ander forum.

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 09-02-2006 18:45 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 19:01

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het probleem is dat de GTK-fanclub nogal volhardend in hoe ze denken een GUI op te moeten zetten. Dat resulteert vervolgens in the GIMP ;) . GIMP shop wordt een beetje gezien als een zwart eendje omdat ze dus een andere filosofie aan hangen.

Maar waarom kijk je niet eens naar Krita? Of als het echt niet anders kan dan kun je proberen om een tootlje te gebruiken onder windows die al die losse vensters beter managed.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Palomar
  • Niet online
LauPro schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:38:
Het probleem is dat de GTK-fanclub nogal volhardend in hoe ze denken een GUI op te moeten zetten. Dat resulteert vervolgens in the GIMP ;) . GIMP shop wordt een beetje gezien als een zwart eendje omdat ze dus een andere filosofie aan hangen.

Maar waarom kijk je niet eens naar Krita? Of als het echt niet anders kan dan kun je proberen om een tootlje te gebruiken onder windows die al die losse vensters beter managed.
hmja ok, ik ga dan maar es op zoek naar zo'n tooltje. Maar ik had liever gehoopt dat het in Gimp zelf aan te passen was ;)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:33
In Gimp zelf is het niet aan te passen we er is een extentie zie het zaakje in 1 container gooit. Ook kunt je de kant en klare Gimpshop gebruiken (maakt gebruik van precies dezelfde extentie om de zaak bij elkaar te houden). Is verder niets mis mee, net zo 'echt' als de standaard editie, alleen inmiddels loopt 'ie wat versies achter. Of dan een probleem is moet je zelf maar weten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Palomar
  • Niet online
thx die extension is precies wat ik zoek :) Deze dus: http://registry.gimp.org/plugin?id=3892

[edit] al moet ik zeggen dat het na wat testen vrij brak werkt :/ Zo krijg ik als ik venster ga slepen soms ineens een witte (buggy) dialogbox in beeld met als titel 'open file'. Terwijl ik helemaal niet een file wilde openen. Ik krijg die box dan niet meer weg.
Ook als ik een afbeelding heb bewerkt en het zonder opslaan wil wegklikken dan lukt dta niet. Zonder de extensie komt er dan een dialogboxje met de vraag dat de afbeelding gewijzigd is en of ik dat wil opslaan ja/nee. Mét de extensie wordt dat boxje niet getoond waardoor er niks gebeurt en ik de afbeelding alleen nog kan laten verdwijnen door de hele applicatie af te sluiten.. *zucht*

[ Voor 79% gewijzigd door Palomar op 09-02-2006 20:21 ]