Toon posts:

100 Volt systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een 100volt systeem gekregen.
Dit systeem bestaan uit
-6Bas boxen
-Versterker
Niet van toepassing maar toch wel leuk :9
-8Mic's
-Mengpaneel
-Etc.. etc..

Nu het probleem, ik weet namenlijk niet precies hoe ik hem aan moet sluiten.
Er zitten namenlijk verschillende aansluitingen op.
Ik weet of denk wel dat ze zeg maar in serie moeten
dus
LINKS: 3 in serie
Rechts: 3 in serie.
Dat gedaan kom je aan bij de versterker;) met je kabeltje's. Dan zie je 4 aan sluitpunten
2 voor links
2 voor rechts.

Maar nu, welke :z

Er staat op:
100 Volt
200 Watt
50 Ohm

en op de 2 andere aansluitpunten:
70 Volt
400 Watt
25 Ohm.

Wat is hier nu het verschil van? waar, en waneer moet ik ze op de ene poort aan sluiten en waneer op de ander? :z

mischien dat jullie mij kunnen helpen?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

* Sprite_tm schopt dit naar AV toe, daar kunnen ze hier hopelijk wel wat van maken :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
Sprite_tm schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:30:
* Sprite_tm schopt dit naar AV toe, daar kunnen ze hier hopelijk wel wat van maken :)
Ik hoop het :)

Ik denk zelf dat ze in serie moeten, 3 per keer..
maar dan nog welke aan sluiting? de 70 volt of de 100??
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.kusters9/box,.bmp

Maar, dan naar welke aansluiting op de versterker?

Verwijderd

Maar, dan naar welke aansluiting op de versterker?
Om de speakers staat ook vast nog wel iets met "Ohm". Als je speakers in serie schakelt moet je de Ohmen optellen, als je ze parallel schakelt delen de Ohmen door twee (even simpel gesteld).

Schakel de speakers nu zo aan elkaar (serie/ parallel/ combinatie) dat je aan 50 Ohm komt. Of aan 25 Ohm. En knoop het daarna aan de betreffende uitgang van de versterker.

Ik denk NIET dat de ene uitgang "links" is en de andere uitgang "rechts", want 100V systemen zijn niet stereo (want ze zijn bedoeld voor in supermarkten/ sporthallen/ scholen, en daar heb je niet zo veel aan stereo). Dus gewoon 2 mono-kanalen, die je verschillend kunt/mag belasten (en waarschijnlijk nog niet gelijktijdig ook).

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dan zou ik toch eens kijken morgen.. maak wel efe een foto :)

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik denk dat TS een soort omroepinstallatie heeft... die werken meestal met hogere driver spanningen omdat de afstand tussen versterker en luidsprekers (bijvoorbeeld in een grote winkel) groot is.

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

haggard schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:05:
Ik denk dat TS een soort omroepinstallatie heeft... die werken meestal met hogere driver spanningen omdat de afstand tussen versterker en luidsprekers (bijvoorbeeld in een grote winkel) groot is.
Je haalt de woorden uit me mond jongen :+

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is vooral bedoeld van een 100 volt instalatie..
je kan dan enkele km's afstand kabel legen _/-\o_

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 14:24
Uhm, ik lees hier vanalles over serieschakeling... 100V systeem werkt juist PARALLEL! :) Zou nogal mooi zijn, voorzie je een heel gebouw van een 100V systeem met serieschakeling, komt er ergens 1 verbinding los, zit het hele gebouw zonder geluid :|

In een 100V systeem rekent men doorgaans met vermogens ipv. met impedanties. Je versterker levert gewoon 100V, als je het opgenomen vermogen kent van een luidspreker, ken je dus ook de impedantie. De som van de vermogens van je luidsprekers mag het opgegeven vermogen van je versterker niet overschrijden, dan zitten je impedanties ook goed. Da's dus he-le-maal anders rekenen dan bij een klassiek hifi- of PA-systeem!

Bij jouw versterker heb je 2 uitgangen, eigenlijk gewoon 2 wikkelingen op de uitgangstransformator. Normaalgezien hoor je de 100V aansluiting te gebruiken. Mocht het totaal vermogen van de aangesloten luidsprekers hoger zijn dan de opgegeven 200W, dan moet je de 70V aansluiting gebruiken zodat je tot 400W aangesloten vermogen kan gaan. Aangezien de spanning op die uitgang maar 70V is ipv. 100V, zal het effectief afgegeven vermogen per luidspreker halveren, en dus nog altijd max. 200W zijn. Op de 70V uitgang kan je dus dubbel zoveel luidsprekers aansluiten, maar elke luidspreker zal in werkelijkheid maar op de helft van z'n opgegeven vermogen spelen.

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 13:08
Bass-boxen met 100 volt? Apart :). Is dat zelfbouw?
Pagina: 1