[Xp / deamontools ]

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 08:09
Hey mensen,

Systeem
athlon 64 3000 +
1024 ddr ram / 160 gig harde schijf.

Het probleem:
Ik heb momenteel al een tijdje last van een norme opstart bug van ongeveer 5 min!. Hiervoor startte hij op in 20 sec!. Ik heb dit probleem al reeds eerder gehad maar toen ging het probleem vanzelf over. Helaas bleef het dik keer aanhouden. Na veel uitzoeken toch maar naar de pro gebracht en die keek er even naar.

Hij zei dat het kwam door deamontools: het programma zet zijn dvd/cd-rom poorten(2 stuks) achteraan de harde schijf en dan moet de harde schijf veel zoekwerk verrichten om ze te vinden. Dit duurt dus erg lang. Ook zei hij dat me hele boot.ini over de schijf verspreid was. Hij gaf als advies: deamontools deinstalleren en die zooi uitschakelen en en defragmenteren.

Beiden uitgevoerd, maar het hielp alle geen fuck.. Als ik in deamontools eerst het aantal visuele schijven op 0/ disable zet en daarna deinstalleer? dan is het toch voldoende? Ook heb ik de schijf gedefragmenteerd (waar hij MAAR 3/4 uur over deed en dit hielp dus ook niet..)

Het zit hem overigens in de harde schijf, die persoon heeft namelijk ook al een andere harde schijf in de computer gehangen en toen startte hij enorm hard op.(zoals het hoord)
Overigens ter informatie: het opstarten van 0 tot inlogscherm duurt 5 min, daarna draait hij gewoon normaal. In windows zelf zit het dus niet.

Hebben jullie misschien nog iets, komt iemand dit bekend voor? Ik hoop het, alvast bedankt

Verwijderd

Het is daemontools.

google eens op bootvis.exe (oid, is dacht ik niet meer bij Microsoft te downloaden, moet je dus zelf even zoeken). Daarmee moet je kunnen uitzoeken wat de oorzaak is dat het booten zolang duurt :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bootvis word niet meer ondersteund sinds de release van SP2. Wat voor moederbord / harddisk combinatie heb je overigens? Het hele verhaal over boot.ini vind ik overigens nogal raar. Heb je al een reinstall van Windows gedaan?

[ Voor 59% gewijzigd door Bor op 09-02-2006 17:24 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 08:09
hey,

ik had net me laatste redmiddel: schijfcontrole uitgevoerd. er zat een fout in een boot bestand hij start nu weer sinds 2 maanden zoals hij moet opstarten. Maar volgens mij heeft dit dan niks met daemontools e.d te maken of wel?

Verwijderd

Toch heb ik bij vrienden en kennisen die Daemon tools geïnstalleerd hadden grote problemen gezien.
En bij mijzelf bleef de computer bezig met opstarten. Daemon tools eraf en de problemen waren zo goed als weg.
Tja en ik ken iemand die heeft er totaal geen problemen mee, en das echt de handigste niet met een computer.
Laatst las ik dat Daemon tools zichzelf hide, opzich niet zo gek voor een rootkit. Maar het ding pakt ook sommige andere drm's aan.
Hou het persoonlijk liever bij andere tools.