[PHP/MySQL] phpmyadmin weigert dienst

Pagina: 1
Acties:

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 16:47

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Sinds een weekje ben ik wat bezig met php en mysql, Dit in combinatie met joomla. Nadat ik php en mysql op me server hebt geinstalleerd, heb ik als eerstephpmyadmin geinstalleerd voor het beheer van de databases. Alles liep gesmeerd en ik kon over bij en het werkte.

Daarna joomla geinstalleerd en geconfigureerd, ook dit werkt prima. Ook phpmyadmin naat joomla in dezelfde dir deed het prima.........tot vandaag. Sinds vandaag krijg ik elke keer de volgende error als ik phpmyadmin via IE / Firefox benader:
phpMyAdmin was unable to read your configuration file!
This might happen if PHP finds a parse error in it or PHP cannot find the file.
Please call the configuration file directly using the link below and read the PHP error message(s) that you receive. In most cases a quote or a semicolon is missing somewhere.
If you receive a blank page, everything is fine.

config.inc.php
Als ik dus op die link druk krijg ik inderdaad een witte pagina, dus alles zou in orde moeten zijn 8)7 Wat dus niet het geval is, ik kom niet meer phpmyadmin op/in.

Ik hebt inmiddels de php.ini en conifg.inc.php (config file van phpmyadmin) en dat is allemaal op orde zover ik kan zien. Ook al gekeken of een herinstall van phpmyadmin uitmaakte en/of herstarten van IIS, allemaal geen resultaat.

Verdere specs webserver:

1,2 Ghz
256mb ram
100 mbit NIC
windows 2003 web edition
IIS 6.0
php4
MySQL 4.1
Joomla 1.07

De Website is voor de rest prima begaanbaar, ook het admin gedeelte van joomla, de database functioneerd voor de rest ook prima. Wie o Wie heeft een gouden tip??

//edit: bah typefout in de titel :(

[ Voor 2% gewijzigd door mokumouse op 09-02-2006 17:11 . Reden: typo ]

Blaat...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En wat is hier het programmeerprobleem? ;)

PW>>SA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ook phpmyadmin naat joomla in dezelfde dir deed het prima.........tot vandaag. Sinds vandaag krijg ik elke keer de volgende error als ik phpmyadmin via IE / Firefox benader:
Euh? :? Wat bedoel je hier precies mee?

Heb je op de website van PHP MyAdmin gekeken voor uitleg?

Laat de inhoud van die config file eens zien? Wellicht zit daar toch een fout in....

-edit-
Googlen helpt ook, vooral als je de discussiegroepen doorspit.

Succes ermee!!

[ Voor 11% gewijzigd door ElCondor op 10-02-2006 10:49 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-07 16:01

JohFraEl

Slainte!

Ik weet het niet zeker meer maar bij de installatie van Joomla moest er een lege file configuration.php in de hoofddirectory van het domein gezet worden. Maar daar heeft het waarschijnlijk niets mee te maken gezien de foutmelding "a quote or a semicolon is missing somewhere"

Er is een topic op Development Tools & Environments genaamd "[CMS] Het grote Mambo (en nu ook Joomla) OS topic - deel 1"

Daar staat (38 pagina's) behoorlijk wat info en links in. B)

Verder kan je bij http://www.joomla.org/ en http://forum.joomla.org/ ook aardig wat info vinden of een vraag droppen. Of kijk bij http://www.dutchjoomla.com
Sowieso verstandig om je daar te registreren voor de gratis extra modules en componenten. Maar ook op het forum zitten een paar redelijke kenners of het wordt voor je uitgevogeld.

Suc7! ;)

Winter | 1st T-net Review