Sinds een weekje ben ik wat bezig met php en mysql, Dit in combinatie met joomla. Nadat ik php en mysql op me server hebt geinstalleerd, heb ik als eerstephpmyadmin geinstalleerd voor het beheer van de databases. Alles liep gesmeerd en ik kon over bij en het werkte.
Daarna joomla geinstalleerd en geconfigureerd, ook dit werkt prima. Ook phpmyadmin naat joomla in dezelfde dir deed het prima.........tot vandaag. Sinds vandaag krijg ik elke keer de volgende error als ik phpmyadmin via IE / Firefox benader:
Wat dus niet het geval is, ik kom niet meer phpmyadmin op/in.
Ik hebt inmiddels de php.ini en conifg.inc.php (config file van phpmyadmin) en dat is allemaal op orde zover ik kan zien. Ook al gekeken of een herinstall van phpmyadmin uitmaakte en/of herstarten van IIS, allemaal geen resultaat.
Verdere specs webserver:
1,2 Ghz
256mb ram
100 mbit NIC
windows 2003 web edition
IIS 6.0
php4
MySQL 4.1
Joomla 1.07
De Website is voor de rest prima begaanbaar, ook het admin gedeelte van joomla, de database functioneerd voor de rest ook prima. Wie o Wie heeft een gouden tip??
//edit: bah typefout in de titel
Daarna joomla geinstalleerd en geconfigureerd, ook dit werkt prima. Ook phpmyadmin naat joomla in dezelfde dir deed het prima.........tot vandaag. Sinds vandaag krijg ik elke keer de volgende error als ik phpmyadmin via IE / Firefox benader:
Als ik dus op die link druk krijg ik inderdaad een witte pagina, dus alles zou in orde moeten zijnphpMyAdmin was unable to read your configuration file!
This might happen if PHP finds a parse error in it or PHP cannot find the file.
Please call the configuration file directly using the link below and read the PHP error message(s) that you receive. In most cases a quote or a semicolon is missing somewhere.
If you receive a blank page, everything is fine.
config.inc.php
Ik hebt inmiddels de php.ini en conifg.inc.php (config file van phpmyadmin) en dat is allemaal op orde zover ik kan zien. Ook al gekeken of een herinstall van phpmyadmin uitmaakte en/of herstarten van IIS, allemaal geen resultaat.
Verdere specs webserver:
1,2 Ghz
256mb ram
100 mbit NIC
windows 2003 web edition
IIS 6.0
php4
MySQL 4.1
Joomla 1.07
De Website is voor de rest prima begaanbaar, ook het admin gedeelte van joomla, de database functioneerd voor de rest ook prima. Wie o Wie heeft een gouden tip??
//edit: bah typefout in de titel
[ Voor 2% gewijzigd door mokumouse op 09-02-2006 17:11 . Reden: typo ]
Blaat...