div heb je inmiddels gecentered gekregen zie ik.
hele pagina geen top margin geven is gewoon in je 'body' tag in je css 'margin-top : 0px;' meegeven.
Dit had je toch ook wel kunnen vinden online dacht ik
Je hebt nog een lange weg te gaan, maar begin tips :
- als je een shadow effect gaat toepassen...doet het dan ook een beetje correct :-) Onderkant en/of bovenkant ook. Of alleen rechter zijkant en onderkant, ligt er natuurlijk aan waar het 'licht' vandaan komt.
- Tenzij je er iets mee gaat doen, menu nooit zo gecentered weergeven, komt zeer slordig over. Zet er borders omheen of lijntjes, of zo..
- combinatie van je achtergrond en strak witte content-placeholder vind ik zelf goed, maar laat dan de scheiding tussen achtergrond en content-placeholder iets beter zichtbaar zijn. (met gefixte shadows heb je dat al)
- De content doosjes rond je "welkom bla bla" en "Pilot Express + menu" niet helemaal naar links zetten maar ongeveer 5px van de witte rand links. Denk een beetje aan een A4tje met tekst, als de tekst helemaal tot de zijkant van de pagina staat zonder marges ziet het er ook niet uit
- content 'doosjes' even groot maken of tenminste een gelijke afstand tussen de doosjes en de content-placeholder geven.
- laat ASCII art voor wat het was....jaren 80 hacker werk :-) Dus niet die :: in je menus zetten
- maak een besluit of je de pagina een vaste hoogte wilt geven of aan wilt laten passen aan de content. Als je het eerste wilt moet je dus een hoogte meegeven aan je main content div en daar een 'overflow : auto' css property meegeven..
zo, imho ben je dan een stuk verder.
Het is allemaal moeilijk uit te leggen dus feel free to ask again :-)
oh...en het beste is (maar niet altijd 100% mogelijk) als je site helemaal op een grid uitgelijnd kan worden. Dan is het gegarandeerd strak.