X-fi Fatality, BSOD bij installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-02 16:37
hallo, ik heb net een X-fi fatality geprobeert te installeren, maar ik krijg een BSOD bij de installatie

geeft iets van: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

systeem:
AMD64 3800+
DFI Lanparty nf4 SLI-DR
2048mb ram
Asus GF6800Ultra
2x Maxtor Sata 300Gb
Windows XP pro

ik heb echt geen idee wat ik er aan kan doen
ik heb de onboard audio disabled en software gedeinstalleerd voordat ik de X-fi installeerde

Verwijderd

Zo te zien gebruik je toch verkeerde drivers...probeer eens nieuwe te downloaden.
Verwijder de oude eerst goed in veilige modus :)

• Dalyxia
ik gebruik de bijgeleverde cd om de drivers te installeren en ik heb ook de nieuwste drivers van de creative site gedownload, beide resulteren in een BSOD

ik kan nergens iets vinden over dit probleem, wel de standaard IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL BSOD's maar geen enkele oplossing werkt bij mij (logitech muis mouseware installeren, windows updates, andere nvidia drivers)

en de "oude" is een onboard geval, die ik eerst heb gedeinstalleerd en uitgezet heb in de bios

[ Voor 57% gewijzigd door Dalyxia op 09-02-2006 17:18 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:54
Probeer eens handmatig te installeren: pak de drivers uit met bijv. Power Archiver en wanneer Windows voor om de drivers vraagt, blader je naar de juiste map.

• Dalyxia
ok, der zit blijkbaar een conflict in IRQ adressen in dat pci slot en een ander apparaat, simpel de X-fi in een ander pci slot doen werkte

(is trouwens niet zo heel simpel op het DFI lanparty moederbord, sinds dit moederbord maar 2 pci sloten heeft)

Verwijderd

Er zijn toch potentiele problemen met nf4 chipsets en sommige x-fi kaarten (ik geloof dat creative op verzoek de firmware update om dit probleem op te lossen). Of was dit probleem alleen bij de goedkopere x-fi kaarten?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:54
Alleen bij de platinum en extreme music, maar die zijn al enkele maanden compleet van de baan :).
Pagina: 1