Toon posts:

Game draaien> Fout melding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, het gebeurt bij mij steeds vaker dat, wanneer ik een spel 'probeer' te draaien ik fout meldingen krijg. Dit keer is het zoiets als: Failed to creat Direct3d device.
Ik gebruik DirectX 9.0c met een GeForce 2MX. Ik weet dat dit verouderd is, maar zou het daar aan liggen? Wat anders kan het nog meer zijn?

Lector

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:47

CHeff

Allemaal gekkigheid

DirectX opnieuw geïnstalleerd?
Drivers opnieuw installeren?

Die dingen al uit geprobeerd?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik gebruik DirectX 9.0c met een GeForce 2MX. Ik weet dat dit verouderd is, maar zou het daar aan liggen?
Dat ligt een beetje aan welke spellen je probeert te spelen. De nieuwste spellen zullen waarschijnlijk geen genoegen nemen met een Geforce 2 MX.

Krijg je die foutmelding trouwens altijd of werkt het soms wel?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Bij colin mcRae (de nieuwste), terug naar de winkel
nu Onimusha 3, ook terug naar de winkel.

Ik weet dat GeForce 2 gewoon oud is, maar zelfs met overclocken (mag ik dat zeggen????) wil het niet. Daar gebruikte ik rivatuner voor.

Maar ik zal eens een nieuwe driver installeren, en daarna DirextX 9.0c.

Alvast bedankt,

Lector

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-11 21:01
overclocken mag je gerust zeggen, maar daardoor gaat je probleem niet weg, omdat je alleen de clock snelheden wat hoger zet.

De spellen die jij noemt zijn nog vrij nieuw, en ik denk dat deze gewoon een betere vereisen om alleen maar al op te starten.

Zo kan je BF2 ook niet opstarten met een Geforce 4 TI (om maar een voorbeeld te noemen)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Overclocken helpt niet als de spellen die je probeert te spelen jouw videokaart niet ondersteunen. Geforce 2 MX heeft waarschijnlijk teveel technieken waar die spellen gebruik van maken niet, waardoor het niet te spelen valt.

Maar als je dit probleem bij elk spel hebt, ook bij oudere spellen, dan zal het eerder aan de drivers liggen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
o oke, maar dan vind ik het toch gek. Ik heb name lijk Doom 3, Far Cry en dat soort spellen wel gewoon (niet eens het laagste van het laagste) kunnen draaien. Maakt het dan zo een verschil. Doom 3 ziet er in mijn ogen ook gewoon goed uit, maar het maakt toch niet zo veel met onimusha?

Nieuwe driver werkt niet, stik maar in de spellen. Ik ga weer over op oldschool Might and Magic 8. :o

(off topic: Wat krijg ik snel antwoord. Het is weer eens bewezen; Tweakers reeeerst)

Lector

Verwijderd

ik heb een geforce 256 en nooit problemen mee zelfs op een 500 mhz proc alleen bij gta vice city dan en gta san andreas doet het gewoon
Pagina: 1