zelf een ap maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb hier nog een oude pc staan en heb ook nog een tweetal draadloze netwerkkaartjes liggen, zou het eigenllijk mogellijk zijn om met deze ingrediënten een home made access pointje te maken ?

Dus zodat ik m'n bereik van m'n draadloos inet kan vergroten?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Uhm.. Google?

Dit lijkt me verder wel een goed begin: http://oob.freeshell.org/nzwireless/LWAP-HOWTO.html

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• bibawa
Dat was ik zelf ook al tegengekomen, maar ik vraag me hierbij af: versterken ze ook effectief het signaal?

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 16:04

ST10©DE

Dus.............

In je eerste post vraag je of het bereik vergroot wordt, in je tweede of het signaal versterkt wordt. Dit is niet noodzakelijk gelijk aan elkaar. Een verlengkabel versterkt het signaal ook niet maar vergroot wel het bereik.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Verwijderd

Ja dat is mogelijk mits de hardware het ondersteund. Hier is nog een recept om een AP te bouwen maar dan met een ander OS.

AP bouwen met FreeBSD bron samag.com

• bibawa
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:11:
Ja dat is mogelijk mits de hardware het ondersteund. Hier is nog een recept om een AP te bouwen maar dan met een ander OS.

AP bouwen met FreeBSD bron samag.com
En hoe weet je wanneer de hardware het ondersteund? of wat moet er specifiek zijn aan de hardware?

• DarthPlastic
  • Laatst online: 07-01 19:29
Zeker mogelijk!

Makkelijkste is om er gewoon bijvoorbeeld WinXP op te zetten, beide adapters te installeren, en in het scherm Netwerkverbindingen even een verbindingsbrug aan te leggen.

Ook kun je bijvoorbeeld WinRoute (van Kerio) gebruiken.

Je kan er zelfs een servertje van maken...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 16:04

ST10©DE

Dus.............

En voor linux heb je hier misschien wat aan: Linux Wireless Access Point HOWTO

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-04 18:20

BHQ

Hangt iig. van de chipset van je kaartjes af. Prism werkt altijd wel.

• bibawa
DarthPlastic schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:11:
Zeker mogelijk!

Makkelijkste is om er gewoon bijvoorbeeld WinXP op te zetten, beide adapters te installeren, en in het scherm Netwerkverbindingen even een verbindingsbrug aan te leggen.

Ook kun je bijvoorbeeld WinRoute (van Kerio) gebruiken.

Je kan er zelfs een servertje van maken...
als ik ze in een netwerkbrug leg heb ik toch geen access point gemaakt of wel?

• bibawa
Heb net onder windows m'n netwerkdrivers geinstalleerd, en een verbindingsbrug gemaakt, welke is ingeschakeld en draait, alleen hoe kan ik er nu een access point vanmaken? (zodat de andere pc's in het netwerk hem zien als toegangspunt?)

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04 07:51
Ik heb zelf ook een poosje een Software Acces Point gedraaid met een Asus WLAN kaartje.
Ik kon met de bijgeleverde software gewoon kiezen voor AP en het windows WLAN gebeuren uitschakelen. Werkte perfect....

• bibawa
Ik heb van die belkin kaartjes ik weet dus eigenllijk niet 100% of ze het kunnen een softwarematig ap.

Welke software heb je ervoor gebruikt?

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Probeer monowall eens : is tegelijk ap, met captive portal, en firewall.
Draait op een oude pc, desnoods vanop een bootable cdrom.

http://www.m0n0.ch/wall/

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik weet niet of je het wil doen als leuk knutselwerk of om geld te besparen. In het eerste geval is het natuurlijk prima, in het laatste geval (geld) raad ik je aan om op te passen voor onverwacht hoge energierekeningen :).

• bibawa
wwillem schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:46:
Ik weet niet of je het wil doen als leuk knutselwerk of om geld te besparen. In het eerste geval is het natuurlijk prima, in het laatste geval (geld) raad ik je aan om op te passen voor onverwacht hoge energierekeningen :).
In de zomer draait hier zowiezo continu een pc voor m'n tuinberegening (search: tuinberegening en je weet waar ik het over heb). Dus als ik die pc dan ook kan laten draaien voor ap, vang ik twee vliegen in 1 klap ..

• bibawa
Net die m0n0 geprobeert maar dat is het iig niet...

Verwijderd

Mja, sorry hoor, maar ik zie helemaal niks van dat je ook maar enigszins vooronderzoek hebt gedaan. Even simpel [google=software access point] levert al best wel wat op en er zijn op dit forum ook vaker topics geweest van deze strekking. Daarnaast voldoet je topictitel bij lange na niet aan onze eisen. Neem die ook nog eens goed door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.