Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]IE6 SP2: Exploit CVE-2005-1790

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik wilde vandaag een site bezoeken welke doorlinkte naar een andere site etc welke uiteindelijk uitkwam op een site die gebruik maakte van Explot.CVE-2005-1790. Hierdoor zag ik voor mn ogen verschillende virussen in mn computer geplaatst worden welke (hoop ik direct gestopt en) verwijderd zijn door mijn virusscanner. Nu vraag ik me alleen af wat de oorzaak kan zijn dat dit toch kon gebeuren aangezien ik de laatste updates voor deze windows versie heb geinstalleerd en een volledig up-to-date virusscanner draai.

Ik hoop ook dat iemand mij mss wat meer duidelijkheid kan geven wat voor schade dit heeft kunnen toebrengen aan mn systeem.

Voor de volledigheid: de site waar ik uitkwam en waar de code vanaf kwam: http:// www. disney. com
Ik heb de link voor de zekerheid in delen geplaatst zodat niemand perongeluk deze site kan bezoeken. Het is meer voor iemand die er wat verstand van heeft dat deze mss in de broncode kan achterhalen welke virussen geinstalleerd worden.

[edit]
Ook meteen ff in mn logboek gekeken en daar kwam ik 2 vermeldingen tegen:
http:// toolbarbucks. biz/ dl/ adv470/ x.chm
http:// www.traff4ppc .biz/ / parthner3// main.chm

Mss dat dat ook nog kan helpen.
Serial-sites zijn nog altijd niet toegestaan, zie ook Het algemeen beleid #warez :)

[ Voor 18% gewijzigd door pasta op 11-02-2006 14:28 . Reden: url veranderd :) ]

telefoontoestel

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Er is toch geen probleem?

Het betreft hier een vrij simpel virus dat meteen is geblokkeerd door je virusscanner, dat is toch juist de bedoeling?

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Toch niet helemaal. Na een virusscan die ik erna deed zijn er toch nog 10 besmette bestanden terug gevonden. Het heeft dus wel enigzins invloed gehad. Ik hoop nu dus ook dat mn systeem verder veilig blijft.

Ik heb eventueel ook een zipje gemaakt waarin alle gevonden virussen zijn opgeslagen. Hierbij horen enkele Java classes. Mss dat iemand met verstand hiervan kan zien wat het virus allemaal probeert te doen.

telefoontoestel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kb905915 ook geinstalleerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Ik benader deze site nooit of te nimmer met Internet Explorer wegens alle troep die deze site met zich meebrengt. Gebruik Opera of Firefox. Ik benader deze site altijd met Opera, mijn standaardbrowswer.

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Deze staat idd geinstalleerd.
Ik had ook gegoogled op de virus-code en dan kom ik via via op een pagina terecht (die naar mijn mening enigzins gedateerd is) die aangeeft dat er toentertijd nog geen patch beschikbaar was (vorig jaar november dacht ik zo). Kortom, beetje vreemde situatie dus.

telefoontoestel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou vraag je er ook wel een beetje om als je naar serials.nogwat gaat met IE en je houdt al je active scripting meuk actief.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Als je goed leest staat er ook dat ik niet van plan was naar deze site te gaan. Ik werd op een of andere manier via via doorgelinkt hiernaar. Heb je weinig van in de hand als dat soort dingen gebeuren. Ik hoop dus nu maar dat er geen resten zijn achter gebleven.

Na een beetje rond gekeken te hebben heb ik zelfs het idee dat het mss een exploit was op het nog wel gepatchte wmf lek. De patch die genoemd wordt staat enkel ook gewoon geinstalleerd. Ben dus reuze benieuwd wat dit nu weer was.

telefoontoestel

Verwijderd

Je moet je pas zorgen maken als er een virus actief is en NIET word herkend door je virusscanner :Y)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WOS --> BV

Helaas (en natuurlijk) is zelfs alle pacthes hebben niet genoeg om per definitie beschermd te zijn tegen elk veiligheidsgat, ongeacht de browser. Het beste wat je kunt doen is alle patches bijhouden + een goede uptodate virusscanner hebben + niet mer adminrechten werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:52:
Je moet je pas zorgen maken als er een virus actief is en NIET word herkend door je virusscanner :Y)
Dat is het probleem dus ook. De exploit kon dus wel gewoon worden uitgevoerd. De geinstalleerde virussen werden dan wel direct herkend, maar dat geeft denk ik op zich niet een veiliger gevoel.

Ik weet ook wel dat ik het beste zonder admin rechten het net op kan, het probleem met mijn systeem is enkel dat ik Java zo'n beetje dagelijks opnieuw moet installeren doordat deze constant verwijderd lijkt te worden.

telefoontoestel

Pagina: 1