Na een foute overklok poging op mijn MSI K8N Neo2 was ik genoodzaakt de CMOS te clearen. Nadat gedaan te hebben startte ik de pc weer op en begon te instellingen weer goed te zetten in de Bios. Mijn beide harde schijven (2 x 80GB Maxtor DMX10) in Raid 0 werden wel herkent maar de array dus niet.
Normaal hoort volgens mij ook te staan bij 1st boot device: NVRaid. (Naam van de raid controller) Dit staat er nu dus niet. Ik kan alleen kiezen uit de 2 80GB HDD's. Als ik vervolgens wil booten komt er te staan:
NTDLR ontbreekt, druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten. Nu heb ik gezocht naar dit probleem, maar ik kon nergens een goede oplossing hiervoor vinden in een Raid opstelling.
In de Raid-Bios staan alle instellingen juist en hij zegt dat de array 'healty' is. Maar hij boot deze array dus niet, terwijl dat wel goed is ingestelt.
Hoe moet ik dit probleem oplossen? Ik heb de search gebruikt maar kon geen goede oplossing vinden.
Systeem config:
MSI K8N Neo2 Platinum
AMD 64 3000+ Venice
2 x 80GB Maxtor DiamondMax 10 in Raid 0 (Sata)
Nvidia Raid adapter (Onboard)
1 x 160GB Maxtor DiamondMax 10 ata133
Normaal hoort volgens mij ook te staan bij 1st boot device: NVRaid. (Naam van de raid controller) Dit staat er nu dus niet. Ik kan alleen kiezen uit de 2 80GB HDD's. Als ik vervolgens wil booten komt er te staan:
NTDLR ontbreekt, druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten. Nu heb ik gezocht naar dit probleem, maar ik kon nergens een goede oplossing hiervoor vinden in een Raid opstelling.
In de Raid-Bios staan alle instellingen juist en hij zegt dat de array 'healty' is. Maar hij boot deze array dus niet, terwijl dat wel goed is ingestelt.
Hoe moet ik dit probleem oplossen? Ik heb de search gebruikt maar kon geen goede oplossing vinden.
Systeem config:
MSI K8N Neo2 Platinum
AMD 64 3000+ Venice
2 x 80GB Maxtor DiamondMax 10 in Raid 0 (Sata)
Nvidia Raid adapter (Onboard)
1 x 160GB Maxtor DiamondMax 10 ata133