Toon posts:

[javascript] 2 scripts combineren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil 2 scripts combineren, beide hebben te maken met iframes. de ene bepaald de hoogte van de inhoudt voor de de iframe en rekt de iframe vervolgens uit. De andere zorgt ervoor dat ik met 1 knop 2 of 3 iframes kan veranderen.

Voor het openen van de de 2 of meerdere frames.
code:
1
2
3
4
function openhome() {
window.open("LB_default.php" , target="LB_iframe")
window.open("Main_bedrijfsinfo.php" , target="Main_iframe")
}

Voor de grote van de frames

code:
1
<a href="javascript:loadintoIframe('myframe', 'Main_nieuws.php')">

Het leek mij vrij simpel op te lossen door er dit van te maken, maar dat vind die uiteraard niet leuk.
code:
1
window.open("javascript:loadintoIframe('myframe', 'Main_nieuws.php')")

iemand een idee hoe ik de 2 combineer ??

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 16:23

André

Analytics dude

Zo bedoel je?
code:
1
2
3
4
5
function openhome()
{
  loadintoIframe('myframe', 'Main_nieuws.php');
  loadintoIframe('mainframe', 'bla.php');
}

Verwijderd

Topicstarter
klinkt erg logisch
ga et ff uitproberen

Verwijderd

dit is javaSCRIPT

• André

André

Analytics dude

Meld dat dan via een TR ;)

Verwijderd

Topicstarter
srry he :9 , maar het werkt wel ;) :d

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog een vraagje,

Bij sommige pagina's heb ik extra knoppen in een andere iframe zitten. Via die knoppen moet de gewenste pagina in het grote iframe geladen worden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?PHP
 $PHP_SELF = 'LO_nieuws.php';
 $QUERY_STRING = '" target="Main_iframe';
 $number = "3";
 $category = "10";
 $template = "headlines";
 include("cms/show_news.php");
?>

Zo doe je dat normaal, maar hem in die myframe te krijgen wil niet lukken :S. Hij hoeft nu niet via die javascript te lopen, alleen maar in dat leuke iframepje te laden.

code:
1
javascript:loadintoIframe('myframe', 'LO_nieuws.php')

code:
1
2
3
 $PHP_SELF = 'loadintoIframe('myframe', 'LO_nieuws.php')';

$QUERY_STRING = 'loadintoIframe('myframe', 'LO_nieuws.php')';

Ik zou toch denken dat het bij de query_string zou moeten, maar helaas. en myframe opzicht zelf als een target herkend die ook niet.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

momania

iPhone 30! Bam!

Volgens mij probeer je nu javascript met php op een verkeerde manier te combineren ;)

php = server side (wordt dus eerst uitgevoerd)
javascript = client side

je kan dus nooit javascript variabelen zo overnemen in je php vars. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door momania op 13-02-2006 09:25 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
dat vermoede ik al, maar iemand een idee hoe ik dat dan kan doen???

er moet toch wel een manier zijn om die gegevens van die php script in die iframe de laden?

Ik probeer intussen even bij een andere pagina, die ook in een andere iframe staat, een gewone link te maken en te laten laden in de beruchte iframe, maar ook dat snapt die niet. Begin me af te vragen of dit wel gaat werken...

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 09:43 ]

• André

André

Analytics dude

Je kunt heel simpel met php al de goede url in het iframe zetten bij het laden van de pagina.

Maar ik heb het idee dat je niet helemaal snapt hoe php in elkaar zit. Met php kun je op de server een html pagina maken die pas na dat hij helemaal klaar is naar de client gestuurd wordt. De client ontvangt een kant en klare html pagina waar dan met javascript weer aanpassingen gedaan kunnen worden.

Dus of je zet de juiste url er al op de server in of je past hem na het laden met javascript aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wel hoe php werkt, ok ik beheers de code niet zo goed, De php script die ik gebruik is van een nieuws script. Dit scriptje maakt de laatste nieuws items aan. een vaste link kan je daar uiteraard niet van maken. Dus moet ik de variable opgegeven naar de plek waar die de gegevens moet laten zien nadat iemand op een nieuws item klikt.

maarja, als dit ook al niet werkt met een gewone link in een andere iframe ga ik me afvragen of het wel mogelijk is met dit scriptje om gegevens te laden in een andere iframe.
Pagina: 1