Toon posts:

VPN instellingen bewaren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op mijn Windows XP Pro computer VPN verbindingen om zo een verbinding te leggen met meerdere externe bedrijven die ik op afstand moet beheren.

De VPN verbindingen heb ik aangemaakt onder windows en zonder extra software. Ik weet dat het mogelijk is om een VPN client te installeren maar dit wil ik liever niet.

Er staan zo'n ongeveer 30 verschillende vpn connecties en die wil ik ook op een andere computer hebben of in ieder geval een backup van maken. De enige optie die ik krijg als ik 1 of meerdere VPN verbindingen selecteer is "verwijderen"

Dus mijn vraag is hoe kan ik mijn VPN connecties backup'n zodat ik deze na een herinstallatie weer kan herstellen zonder dat ik alle connecties opnieuw moet instellen.

Wat ik al gedaan heb:
Op Google gezocht naar: VPN backupen/VPN herstellen etc.

Op een test pc met 2 VPN verbindingen:
Backup aangemaakt van register
Backup gemaakt van alle gevonden zoekacties met "VPN"
VPN verbindingen verwijderd en de VPN zoekacties in het register verwijderd.
Herstart van de test pc
De VPN zoekacties weer terug in het register geplaats zonder de verbindingen eerst aan te maken.
'Maar 't hielp niet.

Kan iemand mij vertellen hoe je onder windows de VPN connecties kan bewaren of is dit gewoon onmogelijk en moet ik of een VPN client installeren of na elke herinstallatie alle VPN connecties opnieuw toevoegen.

Verwijderd

Zoeken naar "copy RAS entries" en "copy DUN entries" in google.
Hit 4 in Google:
http://home.iprimus.com.a...VB/dun/rascreateother.htm
IEAK
If you are planning to ship internet explorer with your application. you can use the Internet Explorer Administration Kit's connection manager. For more details see the IEAK home page : ieak.microsoft.com

Phonebook Files
WINDOWS NT, 2000

In windows NT you can use phonebook files that contain the RAS entries. To see what a phonebook file looks like, search your system for *.pbk files, then open them with notepad (or other text editor)
Op de MS site:
http://www.microsoft.com/...dep5isp/appends.mspx#EDAA

De IEAK voor ISPs die een installer willen bouwen die gelijk RAS entries toevoegt aan de Pc van het slachtoffer (aka de klant)

Daar moet je een eindje mee komen denk ik? Succes.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-03 15:48
Het simpelweg copieeren van het pbk bestandje functioneerd, dat hebben we hier ook werkend. Een installer is natuurlijk wel een mooiere oplossing maar een simpele batch die het bestandje copieert voldoet vaak ook.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..