Advies gevraagd voor stereo muziek luisteren

Pagina: 1
Acties:

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 18:06
Momenteel heb ik een Onkyo TX-SV353 (dolby prologic) receiver, een Onkyo DX-C380 cd-wisselaar en Mission 702e zuilspeakers.

Nu ben ik echter van plan om Kef q5 luidsprekers aan te schaffen, loont het dan ook de moeite om een losse versterker te kopen? Ik heb namelijk het idee dat de receiver voor stereo geluid niet optimaal is. Een vriend van me heeft een DTS Onkyo receiver met dezelfde speakers als ik maar daar klinkt het stereo een stuk minder dan bij mij (bijna zelfde opstelling).

En wat is dan verstandig, een "gewone" Onkyo versterker of eventueel een buizenversterker, ik ben alleen echt een noob op dat gebied :o .
Side info: met mijn receiver doe ik eigenlijk niks, heb alleen de cd-wisselaar/platenspeler/computer erop aangesloten maar ik kijk geen dvd's en heb ook geen tv.

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

Buizen schijnen wat 'warmer' te klinken maar zijn ook duurder ;)

• You Go
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 20:09
Dat het bij je vriend anders klinkt, kan heel goed komen doordat ze daar in een andere ruimte staan. Aan de versterker zal het waarschijnlijk niet liggen. Je zou kunnen proberen om die versterker van je vriend bij jou thuis te proberen, op jouw boxen. Dan kun je een goede vergelijking maken.

homo sapiens non urinato in venti adversi

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35
je kunt toch eerst die q5's gewoon kopen en proberen, klinkt het niet lekker kun je altijd nog een andere versterker overwegen. Of koop je OF een nieuwe versterker OF nieuwe speakers

Last.fm
Films!

• ALH
  • Laatst online: 19-02 18:06
Yapser schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:00:
Buizen schijnen wat 'warmer' te klinken maar zijn ook duurder ;)
Duur als in? Een Onkyo receiver is ook niet goedkoop :)
You Go schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:06:
Dat het bij je vriend anders klinkt, kan heel goed komen doordat ze daar in een andere ruimte staan. Aan de versterker zal het waarschijnlijk niet liggen. Je zou kunnen proberen om die versterker van je vriend bij jou thuis te proberen, op jouw boxen. Dan kun je een goede vergelijking maken.
Hij woont bij mij in huis, zelfde kamers, zelfde speakers, zelfde opstelling vandaar ...
Sv3n schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:12:
je kunt toch eerst die q5's gewoon kopen en proberen, klinkt het niet lekker kun je altijd nog een andere versterker overwegen. Of koop je OF een nieuwe versterker OF nieuwe speakers
Ja daar heb je gelijk in, ik vraag me alleen dus af of het de moeite loont in geluidskwaliteit om een losse versterker te kopen in vergelijking tot een receiver?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 16:37

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

ALH schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:29:
[...]

Duur als in? Een Onkyo receiver is ook niet goedkoop :)
Enkele duizenden euro's ;)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Abbadon
  • Laatst online: 20-02 14:13
Hang die nieuwe speakers aan je receiver en speel wat met de set-up in je kamer (enkele centimeters met de speakers draaien en schuiven kan al veel invloed hebben). En als het je niet bevalt kun je altijd nog op zoek naar een stereoversterker, gewoon een paar winkels bij langs gaan en wat spul beluisteren. Simpel :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1