Toon posts:

[xp] ide controllers probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

kheb hier het volgende probleem, wanneer ik een cd/dvd in mn pc doe dan start hij niet automatisch op en, de cd naam komt er ook niet te staan onder deze computer.

wel is de cd te benaderen, dus ik kan wel dvd`s ed, kijken, laat ik de cd/dvd in de pc zitten en start de pc opnieuw op, dan staat de cd naam er wel onder deze computer, maar haal ik de cd er weer uit, dan blijft de cdnaam er staan.

en dat blijft zo ook al doe ik er een andere cd in.
wat kan ik doen om het weer goed te krijgen, andere ide kabel nieuwste intel inf, en andere drivers zitten er al in, ook heeft een bios update niet geholpen.

het is een Epox 4BEAV , en dat onder windows xp home

Verwijderd

Automatisch afspelen heb je dan uitstaan...

Je kunt gewoon cd's afspelen? Hoe kom je er dan bij dat het een IDE-probleem is :?

Verwijderd

Topicstarter
nou,, ik bedoel ff wat anders met auomatisch opstarten, als je er een cd in doet krijg je zn menu met meerdere keuzes, die staat wel aangevinkt, maar die werkt niet, omdat windows de cd niet herkend zo lijkt het.

je moet er echt zelf op klikken en dan krijg je de inhoud ook wel te zien, maar normaal gesproken als je een cd in de pc doet en je klikt op deze computer zie je de cd naam staan.
dat zie ik dus niet, en laat ik een cd erin zitten als ik pc herstart, dan staat de cd naam er wel, en die gaat niet weg als je er een andere cd in doet, dus het kan zijn dat er staat
( "virusscanner" d: )
terwijl er een dvd film ofzo inzit, en staat er op de cd die je er tijdens een herstarten er in hebt laten zitten een autorun bestandje, en je doet er daarna een andere cd in, dan geeft ie ook aan van
kan autorun.exe niet vinden, dus het lijkt wel of hij niet refresht

Verwijderd

Topicstarter
..laat maar.. format c: is al geschied ;-)