Toon posts:

Vervangen AMD boxed ventilator veilig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De standaard ventilator op m'n Athlon XP 2100+ die op het standaard koelblokje zit (en de boel keurig koelde, systeem is niet overclocked), is ondanks stofzuiger en wd-40 inmiddels aan het einde van z'n technische levensduur gekomen. ( Deze is het: http://www.ubercomputer.50megs.com/images/amdchipfan.jpg - waarschijnlijk copy/paste)

Nu is het een fan met vrij veel bladen, die vrij apart gevormd zijn, en vraag ik me dus af of het veilig is om er een willekeurige andere ventilator van dezelfde afmetingen op te schroeven.

De opbrengst van de fan zal naar ik aanneem meer dan gemiddeld moeten zijn.

Zijn er aan te bevelen vervangingen, zonder dat gelijk ook het koelblok vervangen hoeft te worden?

Verwijderd

Je kan gewoon naar de locale pc boer gaan en een nieuwe socket a koeler kopen :) die zijn goed genoeg.

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 22:20
lijkt mij meer aan de afmeting van jouw CPU fan te liggen, ik draai ook nog steeds stock cooling, maar heb er ook een 7 cm fan opzitten. er zijn fannetjes van 7cm (bv. papst) vanaf € 6,-

volgens mij moet het gewoon goed gaan als je de standaardfan vervangt voor een nieuwe

edit: te laat

[ Voor 4% gewijzigd door pin_point op 09-02-2006 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Check. Ik schroef er lekker een stille nieuwe 70mm op. Bedankt!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je kan voor dat geld misschien beter een redelijk goedkope socketA koeler aanschaffen. Bijvoorbeeld eentje van Arctic.
De koelprestaties zijn waarschijnlijk ook beter als van een boxed cooler met al dan niet een andere fan erop.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:38
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:31:
Check. Ik schroef er lekker een stille nieuwe 70mm op. Bedankt!
let even op dat je dezelfde luchtverplaatsing hebt..je kunt er niet alle willekeurige fans op plaatsen

Verwijderd

Topicstarter
m3gA schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:07:
[...]
let even op dat je dezelfde luchtverplaatsing hebt..je kunt er niet alle willekeurige fans op plaatsen
Heb inmiddels een fannetje erop geschroefd. Een keurige Pabst. Heb een stress-test voor en na gedaan en het temperatuur verschil is verwaarloosbaar, dus ik=happy.

Thanks!
Pagina: 1