Ik heb een while lus die adressen uit een mysql database haalt. Nu wil ik dat er af en toe bij een bepaald zoekwoord, (bijvoorbeeld: ' schilder'). Daarna geeft hij dus een lijst adressen tot 10 per pagina. In deze while lus zit de functie "reclamebanner" deze functie heeft de volgende code:
Nu werkt het niet helemaal zoals ik zou willen. De code werkt wel maar het is mijn bedoeling dat er maar maximaal 1 keer per pagina een reclamebanner komt te staan. Met de random functie probeer ik ervoor te zorgen dat hij niet altijd bovenaan staat maar ook soms tussen plek 1 en 2 of 3 en 4 etc etc..
Hoop dat iemand het begrijpt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <?php function reclamebanner ($zoek) { if ($zoek == "schilder"){ //het zoekwoord $bannergeweest = 0; while($bannergeweest == 0 ){ //if($bannergeweest == 1){ // echo "<br>"; // echo "de banner is al geweest"; // echo "<br>"; //} if($bannergeweest == 0){ $welofniet = rand(1,3); if ($welofniet == 1) { echo ?> [img]"banners/banner1.gif"[/img]<br> <? echo "Hier is een reclamebanner"; echo "<br>"; $bannergeweest = $bannergeweest + 1; } } } } } ?> |
Nu werkt het niet helemaal zoals ik zou willen. De code werkt wel maar het is mijn bedoeling dat er maar maximaal 1 keer per pagina een reclamebanner komt te staan. Met de random functie probeer ik ervoor te zorgen dat hij niet altijd bovenaan staat maar ook soms tussen plek 1 en 2 of 3 en 4 etc etc..
Hoop dat iemand het begrijpt.