Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.096 views sinds 30-01-2008

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
We hebben sinds dinsdag een 8 mbit lijn met VOIP dienst van Compuserve. Dit alles gaat via het netwerk van Tiscali.

Nu heb ik de 2 sip nummers die we van compuserve hebben gehad in de zyxel 2606H modem/router ingevoerd.
bij username het tel nummer
SIP nummer het tel nummer
wachtwoord ja het wachtwoord..

Nu kan ik wel bellen naar tiscali nummers en KPN of 06 nummers geen probleem. (beetje echo)
maar Ik kan niet gebeldworden, dan krijgt men "dit is een niet bestaand nummer controleer het nummer en kies opnieuw"

De HD van compuserve gebeld samen de settings gecontroleerd, alles staat goed voor de zekerheid hun ook nog ff laten kijken in de modem. alles staat dus goed. maar kan nog steeds niet gebeld worden. (soms in eens wel via een tiscali nummer) vaag maar waar.

Iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn?? kan op GOT niks vinden met dit probleem... aangezien de settings correct zijn.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tiscali heeft een NSM porterings database. Ik denk niet dat de helpdesk hier toegang toe heeft maar zorg dat je ticket / probleem dieper de organisatie in gaat. daar ligt je probleem namelijk.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb ooi zoiets gehad, toen had het met de instellingen van de voicemail te maken. Stond op direct doorschakelen en de voicemailbox was nog niet aktief.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• xtr3me
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:29:
Ik heb ooi zoiets gehad, toen had het met de instellingen van de voicemail te maken. Stond op direct doorschakelen en de voicemailbox was nog niet aktief.
Om dit uit te sluiten doe dan even #21# bellen zodat Call Forwarding Unconditional wordt uitgeschakeld.
Als het probleem dan nog aanwezig is ligt het aan hun NSM database waar je niet in staat en dat kan de 1e / 2e lijn niet troubleshooten

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
xtr3me schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:33:
[...]

Om dit uit te sluiten doe dan even #21# bellen zodat Call Forwarding Unconditional wordt uitgeschakeld.
Als het probleem dan nog aanwezig is ligt het aan hun NSM database waar je niet in staat en dat kan de 1e / 2e lijn niet troubleshooten
Dat zijn KPN-telefonie codes om dingen in en uit te schakelen. Heeft niets met telefonie diensten van andere partijen als Compuserve/Tiscali te maken verder. Die kunnen dat heel anders ingericht hebben natuurlijk.

Begint je telefoonnummer met netnummer+786?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 07:03

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Je telefoonnummer staat niet in de routeringstabellen de telefonieswitch van Tiscali.
Je moet vragen of je nummer ported-in staat en de centrale staat.

/dev/null

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:53:
Dat zijn KPN-telefonie codes om dingen in en uit te schakelen.
Nee, dat is het niet. Laat ik dat illustreren met een google query:

http://www.google.com/sea...%22+%22call+forwarding%22

Results 1 - 10 of about 566,000 for "call forwarding" "#21". (0.13 seconds)

De resultaten zijn alle mogelijke telefoonboeren die allemaal *21* gebruiken voor call forwarding. Van Banglatel tot 3 Hong Kong, van Swisscom tot Singular, en inderdaad: ook KPN.

Tiscali is nu net de uitzondering. Van de andere kant, #21# zal niet helpen omdat doorschakelen simpelweg niet kan: [rml]Martijn in "[ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2"[/rml]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• To_Tall
Mooi net Compuserve gebeld.. ze hebben alles na gekeken.. alles klopte.. nu denken ze dat de router/modem defect is.. al met al ik krijg nu een nieuwe toegestuurt.

wat ik mij nu wel afvraag is of ik verplicht ben de defecte modem/router ook terug te sturen. de helpdesk zecht van wel. kortom het gaat mij weer tijd en geld kosten om dat ding terug te sturen iemand hier ervaaring mee aangezien je de router aanschaft en je deze dus niet in lease heb net als de modem van Chello!1

EDIT
Lekker, net de nieuwe router verkregen. en geinstaleerd. werken de 2 SIP nummers nog niet. Compuserve gebeld.. aangegeven dat ik idd denk dat de porting niet is doorgezet. en het hierdoor geen binnen komende gesprekken kan accepteren.

Geeft de medewerker aan.. sorry mijnheer maar systeembeheer is maandag pas weer aanwezig.

Mag compuserve mij zonder Telefoon laten zitten? aangezien telefoon als leefens behoefte kan worden gezien?

helaas heeft me ma die vaak alleen thuis is geen mobiel... iemand een idee

[ Voor 36% gewijzigd door To_Tall op 10-02-2006 19:10 ]

• xtr3me
  • Niet online
Geloof me het ligt niet aan je modem of iets anders, maar aan hun NSM database. Ze kunnen alles proberen maar als je daar niet in staat zal je niet gebeld kunnen worden.
Ik werk zelf in de VoIP <> PSTN business, ik kan je verzekeren dat dit jou probleem is.

• bjck
To_Tall schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:17:
Mooi net Compuserve gebeld.. ze hebben alles na gekeken.. alles klopte.. nu denken ze dat de router/modem defect is.. al met al ik krijg nu een nieuwe toegestuurt.

wat ik mij nu wel afvraag is of ik verplicht ben de defecte modem/router ook terug te sturen. de helpdesk zecht van wel. kortom het gaat mij weer tijd en geld kosten om dat ding terug te sturen iemand hier ervaaring mee aangezien je de router aanschaft en je deze dus niet in lease heb net als de modem van Chello!1

EDIT
Lekker, net de nieuwe router verkregen. en geinstaleerd. werken de 2 SIP nummers nog niet. Compuserve gebeld.. aangegeven dat ik idd denk dat de porting niet is doorgezet. en het hierdoor geen binnen komende gesprekken kan accepteren.

Geeft de medewerker aan.. sorry mijnheer maar systeembeheer is maandag pas weer aanwezig.

Mag compuserve mij zonder Telefoon laten zitten? aangezien telefoon als leefens behoefte kan worden gezien?

helaas heeft me ma die vaak alleen thuis is geen mobiel... iemand een idee
Als er in het weekend niets aan gedaan kan worden kan er niets aan gedaan worden natuurlijk.

• To_Tall
bjck schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:05:
[...]

Als er in het weekend niets aan gedaan kan worden kan er niets aan gedaan worden natuurlijk.
Tuurlijk als er niemand aanwezig is kan er niemand iets aan doen..
Als ik kijk naar KPN deze zullen een streef hebben van een paar uur.. CS en andere ISP zeggen een dat zij een oplos termein hebben van 40 uur..

ik kan 40 uur zonder Internet. maar kan niet 40 uur zonder telefoon zitten. de 40 uur staat voor 5 werkdagen..

@ Xtr3me
Ik heb met een van de Helpdesk medewerkers gesproken.. deze vroeg vervolgens aan mij wat NSM porterings database is.

Licht dit aan mij of is dan de Helpdesk niet hoog genoeg opgeleid?

daarnaas vraag ik mij nu af aangezien ik al 40 uur op een oplossing heb zitten te wachten en ik nu een nieuwe ticket heb gehad waar ook weer 40 uur aan zit gekopeld. Mag ik naar aanleiding van deze problemen het abbo opzeggen?

(ik heb me KPN nummer behouden)

• bjck
To_Tall schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 01:18:
[...]

Tuurlijk als er niemand aanwezig is kan er niemand iets aan doen..
Als ik kijk naar KPN deze zullen een streef hebben van een paar uur.. CS en andere ISP zeggen een dat zij een oplos termein hebben van 40 uur..

ik kan 40 uur zonder Internet. maar kan niet 40 uur zonder telefoon zitten. de 40 uur staat voor 5 werkdagen..

@ Xtr3me
Ik heb met een van de Helpdesk medewerkers gesproken.. deze vroeg vervolgens aan mij wat NSM porterings database is.

Licht dit aan mij of is dan de Helpdesk niet hoog genoeg opgeleid?
Hangt er helemaal vanaf hoe het product is opgebouwd en welk deel een telefonische helpdesk ervan ondersteunt in een keten. Ik denk dat je nu teveel van een helpdesk verwacht inderdaad. Dit soort dingen weten meestal tweede- of derdelijns.
daarnaas vraag ik mij nu af aangezien ik al 40 uur op een oplossing heb zitten te wachten en ik nu een nieuwe ticket heb gehad waar ook weer 40 uur aan zit gekopeld. Mag ik naar aanleiding van deze problemen het abbo opzeggen?
Omdat er een aanloop probleem is en ze lossen het naar je gevoel niet snel genoeg op? Dan had je vooraf afsprakem moeten maken over oplostermijnen bij storingen.
(ik heb me KPN nummer behouden)
Dan kan je die toch gebruiken gewoon? Of bedoel je juist dat je die hebt laten overzetten?

• To_Tall
KPN nummer is FAX nummer, nu zijn we natuurlijk net aan het overschakelen dus kunnen we het KPN nummer nog wel behouden.

Ik vind het alleen vreemd dat ik op dit moment een oplos termein van 80 uur heb. ipv gebruikelijke 40.
de meeste mensen laten hun KPN nummer doorsluizen naar de VOIP dienst.. deze zullen dan voledig zonder telefoon zitten.
Ik vind het een beetje vaag dat een Telefoon maatschapij (daar leent de ISP zich nu voor) mensen zonder telefon mag zetten. en dan een lulig antwoord geven van. maar mijnheer het is weekend we kunnen hier nu niks aan doen.

Daarnet CS ff gebeld status navraag,
Helpdesk medewerker: Meneer we hebben vanmorgen overleg gehad met systeembeheer en netwerkbeheer. en idd uw probleem zit in de NSM database!!
Ik: nou daar zijn jullie lekker snel achter incl extra kosten voor het versturen van een nieuwe modem!!! (deze is niet kapot)

[ Voor 33% gewijzigd door To_Tall op 13-02-2006 15:29 ]

Verwijderd

Heb sinds kort ook Compuserve (Lelystad) sinds 1 maand, nog net aan !
Abbo:
20MB Internet + Gratis telefonie (24,95 €)
Mij ervaringen met de telefoon van Compuserve is zeer negatief.
In de handleiding van Compuserve (die per post ontvangen is) staat dat je de telefoon-instellingen op "phone 1" moet instellen.
Bij mij 1week lang geen werkende telefonie(af en toe 1 minuut wel gewerkt)
Heb contact genomen met Compuserve(weggegooid geld trouwens naar dat 0900 nmmr) maar konden mij niet helpen.
Heb zelf even geéxperimenteerd en de instellingen op "phone 2" ingesteld.
Tot mijn verbazing werkt de telefonie nu zonder problemen.
Overigens werd ik (heel toevallig) na 1 uur bellen al teruggebeld door compuserve, en zeiden mij het volgende:
Goededag meneer........
U gaf aan dat u telefonie niet werkte nu zien wij in ons systeem dat u telefonie al werkt.
Ik neem aan dat het nu onnodig is u verder te helpen, gezien de werking.
(ik terwijl aan de telefoon met CS even snel de instellingen terug gezet op phone 1. en werkte niet meer.
CS helemaal gek geworden aan de telefoon geen oplossing kunnen vinden.
De instellingen op phone 2 gezet, die werkte wel.
Heb CS hierover niet geinformeerd.

Mochten jullie dus een soortgelijke probleem ondervinden, probeer dit dan uit.
Niet geschoten, is altijd mis !

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Lekkere kick uit 2006.. maar wel handig als tip :)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 20:21:
Heb sinds kort ook Compuserve (Lelystad) sinds 1 maand, nog net aan !
Abbo:
20MB Internet + Gratis telefonie (24,95 €)
Mij ervaringen met de telefoon van Compuserve is zeer negatief.
In de handleiding van Compuserve (die per post ontvangen is) staat dat je de telefoon-instellingen op "phone 1" moet instellen.
Bij mij 1week lang geen werkende telefonie(af en toe 1 minuut wel gewerkt)
Heb contact genomen met Compuserve(weggegooid geld trouwens naar dat 0900 nmmr) maar konden mij niet helpen.
Heb zelf even geéxperimenteerd en de instellingen op "phone 2" ingesteld.
Tot mijn verbazing werkt de telefonie nu zonder problemen.
Overigens werd ik (heel toevallig) na 1 uur bellen al teruggebeld door compuserve, en zeiden mij het volgende:
Goededag meneer........
U gaf aan dat u telefonie niet werkte nu zien wij in ons systeem dat u telefonie al werkt.
Ik neem aan dat het nu onnodig is u verder te helpen, gezien de werking.
(ik terwijl aan de telefoon met CS even snel de instellingen terug gezet op phone 1. en werkte niet meer.
CS helemaal gek geworden aan de telefoon geen oplossing kunnen vinden.
De instellingen op phone 2 gezet, die werkte wel.
Heb CS hierover niet geinformeerd.

Mochten jullie dus een soortgelijke probleem ondervinden, probeer dit dan uit.
Niet geschoten, is altijd mis !
Een hardware defect van bijvoorbeeld poort 1 op je modem kan natuurlijk altijd. Of een andere factor waardoor Phone 1 niet werkt. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je wel correct dan ook je telefoontoestel op poort 1 hebt aangesloten.
Er is natuurlijk altijd de factor dat een helpdesk niet 100% kan achterhalen wat jij thuis aan het doen bent, etc.
Ook daar geldt, eigen inzet is nodig.

Verder is een kick van een topic van 3 jaar oud niet nodig. Zullen we dit topic dan maar even met rust laten verder?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.