[Debian]apache2-default directory aanpassen.

Pagina: 1
Acties:
  • 890 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben van plan om een webservertje op te zetten zodat ik grote files (die niet meer op mijn webspace van Planet Internet passen) zelf kan hosten. Ik heb daarvoor een Linux webservertje met Apache2 en ProFTPd geinstalleerd en dat werkt op zich allemaal prima. Nu irriteer ik me een beetje dat elke keer als ik naar het IP adres van mijn servertje ga er automatisch /apache2-default/ achter komt te staan. Deze map staat inderdaad ook zo in de /var/www map. Als ik deze map (dus: apache2-default) echter verwijder of een andere naam geef is mijn webserver niet meer te benaderen, maar moet ik telkens expliciet : http://xxx.xxx.xxx.xxx/index.html opgeven om op mijn server te komen (dus alleen ip adres werkt dan niet meer).
Ik heb al in de httpd.conf file en andere .conf files van apache gekeken maar kan nergens vinden waarom altijd naar de apache2-default dir wordt gesprongen.... Ik heb overal reeds gezocht, maar de meeste topics (zowel google als gathering) geven alleen maar info hoe ik apache moet installeren (die info heb ik dus niet nodig aangezien alles al werkt).
Waar kan ik dit in hemelsnaam aanpassen?!

edit: uiteraard ook op de apache site zelf gekeken...

[ Voor 4% gewijzigd door haggard op 09-02-2006 13:50 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:01
Je kunt in /etc/apache2/sites-enabled/ je eigen site toevoegen.

Of in dezelfde directory "000-default" aanpassen naar jou eisen. Dat is mss niet de meest nette manier maar werkt wel.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
de regel 'RedirectMatch ^/$ /apache2-default/' uit commenten in /etc/apache2/sites-available/default
daarna je eigen VH toevoegen of de default aanpassen zoals hierboven al aangegeven..

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Yup, ik had het zelf inmiddels ook al gevonden.... Toch net even te snel er door heen gelezen schijnbaar. In ieder geval erg bedankt!

edit: uiteraard niet vergeten om Apache even te restarten, want andes werkt het nog niet...
# apache2 -k restart

[ Voor 31% gewijzigd door haggard op 09-02-2006 22:32 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12 20:22

nzyme

terror

wil jij zeggen dat dit niet in de apache docs staat ?

edit: en het staat eigelijk ook redelijk helder in je 000-default ;)

[ Voor 41% gewijzigd door nzyme op 09-02-2006 22:35 ]

| Hardcore - Terror |

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
blijkbaar veel ophef over geweest..
bij een verse install van apache2 is dat momenteel al standaard uitgecomment.
(Debian Etch overigens, sarge weet ik niet.)

[ Voor 4% gewijzigd door weijl op 10-02-2006 00:35 ]

Pagina: 1