Toon posts:

Adsl verbinding wordt verbroken

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een adsl verbinding ,deze gaat via de contactdoos naar een splitter en daarvandaan de ene naar de telefoon en de ander naar de router.
Nu heb ik 1 telefoonaansluiting boven en 1 beneden, aangelegd door de woningbouwstichting, dus geen idee hoe het zit.
Als de telefoon gaat en er beneden opgenomen wordt gebeurd er niets, adsl gaat gewoon door.
Als de telefoon gaat en er wordt boven opgenomen wordt de adsl verbinding verbroken.

Heeft iemand hier een oplossing voor??

Mvg,Wieckbud

budding6@zonnet.nl

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dat is dus heel duidelijk. De telefoon boven zit voor de splitter. De oplossing is vrij eenvoudig. Zoek uit waar de aftakking voor de telefoon naar boven zit en plaats de splitter daarvoor.

Alternatief: Koop een extra splitter en zet die direct voor de telefoon boven.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Dan heb je de splitter blijkbaar niet op het israpunt aangesloten.
Kijk ff na wat voor type israpunt je hebt en installeer de splitter op de manier zoals is aangegeven door je provider

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:03:
Dat is dus heel duidelijk. De telefoon boven zit voor de splitter. De oplossing is vrij eenvoudig. Zoek uit waar de aftakking voor de telefoon naar boven zit en plaats de splitter daarvoor.

Alternatief: Koop een extra splitter en zet die direct voor de telefoon boven.
Dus als ik boven ook een splitter plaats, gewoon in de contactdoos en daar dan de telefoon op aansluit is het opgelost??

Bedankt voor je snelle reactie trouwens

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:39

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Nee.

Waarschijnlijk heb je een aftakking voor de telefoonlijn boven in je wandcontactdoos zitten, welke ervoor zorgt dat je adsl verbinding verbroken wordt.
Een eenvoudig stappenplannetje:
1. Aftakking naar boven verwijderen
2. Splitter zeer kort op het ISRA punt (eerst wandcontactdoos) aansluiten
3. Op de telefoonlijn komend uit de splitter kun je een verdeling maken naar boven. Hier zijn goede centrales voor (zodat je boven intern naar de telefoon beneden kunt bellen)

Hier kon uw advertentie staan

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:12:
[...]

Dus als ik boven ook een splitter plaats, gewoon in de contactdoos en daar dan de telefoon op aansluit is het opgelost??
Dikke kans dat het gaat werken, maar het wordt zo niet geadviseerd. Als je volgens specificaties wilt werken, doe je het zoals hierboven beschreven.

• Freee!!

Freee!!

Tropos schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:19:
[...]
Dikke kans dat het gaat werken, maar het wordt zo niet geadviseerd. Als je volgens specificaties wilt werken, doe je het zoals hierboven beschreven.
Het wordt in Nederland inderdaad niet zo geadviseerd, maar ik heb een paar keer gezien dat het in België wel zo geadviseerd wordt. Het is inderdaad niet volgens de Nederlandse specificaties maar wel de eenvoudigste oplossing als de bedrading erg onoverzichtelijk is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tropos schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:19:
[...]

dat het niet zo geadviseerd wordt, ligt puur aan de spullen die gebruikt worden. Het enige wat er hoeft te gebeuren voor adsl, is dat alle telefoontoestellen boven de ~5khz (denk ik) afgefilterd worden, zodat die telefoons niet gaan ruisen door de hoge tonen van de modem en dat hogere tonen het adsl signaal niet in de weg gaan zitten.

Het is een fabeltje dat "aftakken voor de splitter" slecht zou zijn, alleen is het een potentiele storingsbron als die splitsing een beetje ranzig gemaakt is.

Voor elke telefoon een eigen dsl splitter / filter aansluiten is iets dat gewoon prima kan werken en helemaal volgens specificaties van adsl goed is (alleen niet wordt geadviseerd omdat je er de spullen niet voor krijgt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties, ik zet er eerst maar eens een splittertje voor boven en dan zie ik wel.
Ik zal hier ook ff meedelen of dat bij mij goed funktioneerd, wellicht ook handig voor anderen deze goedkope en simpele oplossing als het werkt.

• Freee!!

Freee!!

Het is handig en eenvoudig, maar nog goedkoper is één splitter direct na het ISRA punt en voor de aftakking. Nu kost het je een extra splitter.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
JvS schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:48:
[...]
Voor elke telefoon een eigen dsl splitter / filter aansluiten is iets dat gewoon prima kan werken en helemaal volgens specificaties van adsl goed is (alleen niet wordt geadviseerd omdat je er de spullen niet voor krijgt).
I know. Enige reden waarom ik zei dat het zo niet geadviseerd wordt, is omdat de ISP/KPN het dus ook zo niet ondersteund. Als de TS problemen blijft hebben, gaan de helpdeskmedewerkers toch vragen om de splitter direct achter ISRA te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
gisteren een splitter gehaald, net even er tussen gezet.
Aantal keren van mobiel hierheen gebeld en het probleem lijkt opgelost, dus voor 8 euro klaar
Bedankt voor jullie hulp en ik hoop dat anderen er ook iets aan hebben

Wieckbud

• Freee!!

Freee!!

Graag gedaan.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Sorry dat ik deze topic naar boven haal maar ik heb een soortgelijk probleem, mijn verbinding wordt ook verbroken als er gebelt wordt.

Foto

Waar de telefoonlijn uit de muur komt heb ik een stekker met daaraan meteen een splitter. Na de splitter gaat er 1 kabel naar het ADSL modem en de andere naar de telefoon.

Wat is er verkeerd?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
FerdiV schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:06:
Sorry dat ik deze topic naar boven haal maar ik heb een soortgelijk probleem, mijn verbinding wordt ook verbroken als er gebelt wordt.

Foto

Waar de telefoonlijn uit de muur komt heb ik een stekker met daaraan meteen een splitter. Na de splitter gaat er 1 kabel naar het ADSL modem en de andere naar de telefoon.

Wat is er verkeerd?
Als het altijd gewerkt heeft en het treedt nu op, dan is het erg waarschijnlijk dat de splitter defect is.

• FerdiV
GraveR schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:18:
[...]

Als het altijd gewerkt heeft en het treedt nu op, dan is het erg waarschijnlijk dat de splitter defect is.
Deze splitter is ongeveer 2 a 3 maanden oud, dit is de 2e. De eerste was een hele andere, echt een blok maar dit is gewoon een simpele van de Big Boss. Ik heb al een tijdje last van dat de verbinding steeds verbroken wordt maar ik weet niet of het probleem al sinds de vervanging van de splitter aanwezig is.

Het is waarschijnlijk dat het daar aan ligt? Alles is wel goed aangelegd?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 18:58
dat witte ding op die foto lijkt mij meer een gewone splitter!
een "adsl splitter" bevat een filter, die zijn ook meestal wat groter...

edit:

ja dus, je moet gewoon weer zo'n "blok" hebben!

[ Voor 20% gewijzigd door Japidoff op 22-12-2006 16:23 ]

gang is alles

• FerdiV
Japidoff schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:22:
dat witte ding op die foto lijkt mij meer een gewone splitter!
een "adsl splitter" bevat een filter, die zijn ook meestal wat groter...
Ah ok, ik zal dan bij de Big Boss of ergens anders voor een ADSL splitter zoeken...

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
FerdiV schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:23:
[...]

Ah ok, ik zal dan bij de Big Boss of ergens anders voor een ADSL splitter zoeken...
Doh, dat is idd een gewone splitter. Een ADSL-splitter doet wat meer dan alleen zorgen dat je 2 dingen kunt aansluiten ;) (Signalen scheiden)
Pagina: 1