Het is een wat vage titel die ik heb gebruikt, maar het voldoet (gedeeltelijk).
Het probleem is het volgende:
Ik wil graag een h2 en een h3 element op 1 regel krijgen waarbij de h2 links is uitgelijnd, en de h3 rechts.
Klinkt simpel zou je zeggen, maar tot nog toe is het mij nog niet gelukt.
Ik ben helaas niet al te ervaren met CSS, vandaar waarschijnlijk ook mijn vraag.
In FF1.5 loopt alles soepeltjes en werkt het naar behoren, maar in IE6 beginnen de problemen.
De structuur is als volgt:
Op dit moment werk ik met een negative margin op h3 om deze omhoog te krijgen waarbij de volgende css van toepassing is:
Iemand een lumineus idee om het volgende voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt!
Het probleem is het volgende:
Ik wil graag een h2 en een h3 element op 1 regel krijgen waarbij de h2 links is uitgelijnd, en de h3 rechts.
Klinkt simpel zou je zeggen, maar tot nog toe is het mij nog niet gelukt.
Ik ben helaas niet al te ervaren met CSS, vandaar waarschijnlijk ook mijn vraag.
In FF1.5 loopt alles soepeltjes en werkt het naar behoren, maar in IE6 beginnen de problemen.
De structuur is als volgt:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <div> <ul> <li> <h2>tekst</h2> <h3>tekst</h3> <p>meer tekst</p> </li> <li> .... etc ... </li> </ul> </div> |
Op dit moment werk ik met een negative margin op h3 om deze omhoog te krijgen waarbij de volgende css van toepassing is:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| ul { list-style-type: none; } h2, h3 { font-family: verdana, arial, sans-serif, georgia; position: relative; } h2 { text-align: left; } h3 { text-align: right; margin-top: -3em; } p { border-top: 1px dashed #000000; } |
Iemand een lumineus idee om het volgende voor elkaar te krijgen?
<h2>tekst</h2> <h3>tekst</h3> -------------------------------------------------------------------------- <p>meer tekst</p>
Alvast bedankt!
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude