[taal]Hoe zal dit later zijn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Stom voorbeeld
dus ik zit net ff CS te spele met maat van me opeens poef pc uit. ik hiereen en possie maken en op de laptop van mn pa ff verdergamen vet kut laptop met bagger kaart en lage frames stom ding is maar van zn werk
ik ga later pc opneiuw starte krijg ik wat vaage biepies te hoore verder nix. HELP PLZ!!!
Goed, iedereen kent dus wel zo'n soort topic die ook nog binnen het uur weer gesloten is. Nu had ik dit weekend wat kleine problemen met mijn 2de PC, via de search toch maar eerst wat informatie achterhalen. Met elke search-opdracht kom ik nu wel zo'n soortgelijk topic tegen, welke buiten wat posts over zijn taalgebruik een uiteindelijk slotje ontvangen.

Nu lijkt dit "taalgebruik" steeds vaker gebruikt te worden, met (imho) het excuus dat betreffend poster dislectisch is (tog, ff, geen interpunctie, normaal regel/alinea gebruik etc). Natuurlijk een beter milieu begint bij jezelf en ik probeer mijn nederlands hier op GoT op een redelijk niveau te houden (behalve als ik dronken ben, maar daar is HK voor :P).

Zojuist kwam ik weer een slotje tegen op een topic, nieuwschierig als ik ben toch maar even de history van de TS bekeken. Van alle topics die hij had geopend, was er geen enkele meer open. Het valt mij erg op dat deze poster in kwestie een grote rode lijn door al zijn topics heeft lopen.. taalgebruik en interpuncties ontbreken volledig.
maar nu zit daa wel een vga en zo andere op kan er ff nie op komen
Nu ben ik niet 100% thuis in dislectie, maar dit lijkt mij een gevalletje "te lui om te typen, ik wil gewoon antwoord" style van schrijven.

Goed, mijn vraag.. Lijkt deze manier van schrijven "populair" te worden of dergelijke? Mischien dat ik er meer op let, maar ik zie meer en meer topics die (voor mij) nagenoeg onleesbaar zijn. Voorzie ik een sobere toekomst waar de search alleen slotje-topics geeft met "breezah-taal" geschreven vage topics of ben ik nu een echte doemdenker? Moet er een aanpassing komen op de moderatie van zulke posts/topics?

voor mij taalgebruik, ik zei dus al dat ik "probeerde het redelijk te houden"

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 09-02-2006 13:11 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Klopt, dit komt steeds vaker voor..
Gelukkig is er het topicreport-icoontje, waar ik al een abonnement op heb, om iets te melden :)
Toch vind ik dat het niet goed genoeg uitgelegd wordt. In de FAQ staat wel dat je alles duidelijk moet omschrijven, maar geen concrete voorbeelden zoals ik jouw post. Dit zou alles veel verbeteren...

Enne, kun je misschien van dat eerste verhaaltje een quote maken? Ik dacht gelijk toen ik het las "Sjees, weer zo'n baggertopic" :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt de search ook filteren op Open topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 23:14
Van mij mogen mensen waar het duidelijk is dat ze gewoon te lui zijn om normaal Nederlands te typen een PM of eventueel een waarschuwing krijgen. Kan best dat je dislectisch bent, maar volgens mij heeft het niks met dislexie te maken als je bijvoorbeeld 'ff' gebruikt in plaats van 'even'.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit is een punt dat je helaas niet alleen op GoT tegenkomt. Ook op eigen sites en fora heb ik er last van. Mensen nemen erg weinig tijd om een post goed leesbaar te maken of zijn gewoon echt te dom om normaal nederlands te kunnen. De smoes "ik ben dyslectisch" komt echt te veel voor imho. In enkele gevallen zal dit waar zijn, in het overgrote deel van de gevallen niet.

Ik vind ook dat er hard tegen dit soort luie / domme users opgetreden mag / moet worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 09-02-2006 12:39 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

nieuwschierig? of nieuwsgierig?

[nofi natuurlijk]

Ik vind 'ff' en zulk soort woorden gewoon handig.

Maar echt ik-moet-hardop-lezen-anders-weet-ik-niet-wat-hij-schrijft gaat bij mij ook te ver.

[ Voor 74% gewijzigd door M.I.G. op 09-02-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27
nieuwschierig
*kuch* nieuwsgierig. :P

Maareh, ik begrijp je punt, en ik heb het er ook moeilijk mee. Ik wijs er de betreffende poster dan ook meestal op.
Zie ook hier:
Data uit de database halen met C#.NET

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Eerlijk gezegd vind ik "ff" en "m8" en andere breezah - ik kan niet schrijven - taal ook erg hinderlijk. Het zal ook wel een leeftijdsgebonden probleem zijn denk ik. In de meeste gevallen die ik tegen kom is de poster erg jong. Ik denk dat dit probleem ook een inzicht geeft in het onderwijs dat de betreffende posters genieten (of juist niet). Daar ligt imho ook een deel van het probleem.

Laatst kreeg ik nog een stageverslag onder ogen van iemand die een soortgelijke schrijfwijze hanteerde als in de topicstart als voorbeeld word gegeven. Het cijfer dat we er op gegeven hebben was dan ook niet hoog.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

neehoor, dat is niet leeftijdsgebonden en heeft ook weinig met "vroegah" te maken (k ben echt zwaar allergisch voor 'vroeger was alles beter' sentimenten, komop nou, we zijn toch geen verzuurde opa's die achter de geranium's gaan klagen over de jeugd van tegenwoordig :r). Ik ben 27. Ik kan prima wetenschappelijk schrijven, duidelijk en begrijpelijk voor 'leken' schrijven en ik maak niet al teveel spelfouten. Toch gebruik ik op dit forum ook vaak "ff".

Het is ook weer zo'n foute veronderstelling dat dit de laatste 2 jaar ineens veel erger is geworden. Het zijn vaak lager opgeleide mensen die zo schrijven. Vroeger las je alleen niets van ze en nu kan iedereen over zijn mening spuien en kan iedereen genieten van de schrijfkunsten van minder schrijfbegaafde mensen. Een flink stuk desinteresse in de vorm van je post speelt uiteraard ook mee. Hoe vaak heb ik wel niet gehad, dat ik iemand wat uitlegde hoe het wat fatsoenlijker gezegd kan worden en dat je dan als antwoord krijgt "jesuss man, seik niet so, dit snap je toch ook wel! :("

Het is misschien heel elitair, maar ik beschouw ook minimaal de helft van de bevolking ongeschikt om mee te converseren op niveau (wat ik graag doe op een forum) en dat had ik 50 jaar geleden ook gehad. SMS taal en msn hebben wel bijgedragen aan veel vage afkortingen en smileys (heel makkelijk te ondervangen door er gewoon een smiley voor neer te zetten hier, maar msn mag geloof ik niet ;)).

Learn to live with it. Het is niet zo dat over 10 jaar alleen nog maar slecht gecommuniceerd wordt en dat dit een enorm aftakelend proces is hoor...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breezaher taal komt gewoon dat iedereen te veel zit te msnen.
Krijg je van die opmerking terug zoals wtf, ff, omg, egt. Maar goed ik neem ze zelf ook zo nu en dan over maar dat komt gewoon dat ik het op een of andere manier onthoudt .

Ben zelf ook dyslexties dus mijn taal gebruik vind ik altijd de maat staaf voor anderen. Hoewel ik best wel veel aan spellingscheckers heb die het even doornemen voordat ik het post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:38

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Sinergy schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:31:

Goed, mijn vraag.. Lijkt deze manier van schrijven "populair" te worden of dergelijke? Mischien dat ik er meer op let, maar ik zie meer en meer topics die (voor mij) nagenoeg onleesbaar zijn. Voorzie ik een sobere toekomst waar de search alleen slotje-topics geeft met "breezah-taal" geschreven vage topics of ben ik nu een echte doemdenker? Moet er een aanpassing komen op de moderatie van zulke posts/topics?

voor mij taalgebruik, ik zei dus al dat ik "probeerde het redelijk te houden"
Er is inderdaad een moderatie op taalgebruik en leesbaar schrijven ... mensen die onleesbare en slordige topics openen, krijgen een slotje en de opdracht opnieuw een netjes leesbaar topic op te zetten ....

Maar de belangrijkste beslissing is dan of een topic over zijn geheel leesbaar is... dus iemand moet echt grove fouten maken en hele slordige zinnen bouwen ....

Er is eigenlijk geen beleid tegen juist die kleine 'snelle afkortingen', SMS-taal (woorden 'ff', '8ter', 'plz') ...

An sich zou ik best wel kunnen begrijpen als een mod op een 'lichte manier, bv met 'mini-modbreaks' iemand daarop zou corrigeren, dus bv:
Hallo ik zit ff eventjes met me mijn maatjes aan me PC een game te playen spelen ... [...]

edit van moderator: het is meestal prettiger om te proberen zo correct mogelijk nederlands te schrijven op dit forum, foutloos hoeft niet, maar wel netjes en verzorgd
Maardat zou ook al snel heel 'zeurderig' overkomen, zeker omdat een deel van de mensen die dan door zo'n edit getroffen wordt, misschien over het algemeen helemaal niet zo slordig posten. Zie het voorbeeld in dit topic van iemand die gewoon een normaal spelfoutje; nl nieuwschierig maakt.
Het is nooit prettig om op zo'n detail dan 'gepakt' te worden en de mesten gebruikers voelen zich dan ook niet zo lekker bij zo'n streng beleid

[ Voor 15% gewijzigd door RM-rf op 09-02-2006 13:14 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Dingen zoals 'ff' of 'wtf' kan misschien nog wel, zolang de hele post er maar niet op lijkt ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Volgens mij is dit niet de eerste keer dat deze discussie gevoerd wordt hier op GoT. En het gekozen voorbeeld is een uitstekend voorbeeld van iemand die te lui is om een redelijke post te componeren.

Ik moet voorzichtig zijn met wat ik hier post, want een aantal mensen zijn van mening dat ik dyslexie gelijk stel aan luiheid. Eenieder die mijn posts hierover opzoekt en naleest zal erachter komen dat ik dat niet doe en over het algemeen uitstekend in staat ben het verschil ertussen te maken op basis van de gemaakte fouten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er wel eens last van dat ik letters omdraai in woorden waneer ik typ of wel eens perongeluk de verkeerde toets in tik. Maarja dat zijn gewoon de nadelen die je heb met de computer.

Wat het probleem is dat je nooit overal heel goed in kan zijn, ik heb erg veel verstand van elektronica waardoor ik me nogal kan irriteren aan die mensen die er bijna niks van snappen. Maar het omgekeerde geld voor de mensen die veel verstand hebbe van talen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 16:07
Amen JvS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:12:
Ik heb er wel eens last van dat ik letters omdraai in woorden waneer ik typ of wel eens perongeluk de verkeerde toets in tik. Maarja dat zijn gewoon de nadelen die je heb met de computer.
Mag ik je aanraden om je post nog eens goed na te lezen (bij voorkeur voordat je op "Verstuur bericht" drukt). In dit soort topics wordt meteen op alle slakken zout gelegd. Letters omdraaien of een verkeerde toets raken is één, maar letters overslaan is toch al een heel ander probleem.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij uitrekent wat de stroom door accu 1 is wanneer accu een spaningen heeft van 6v met een interne weerstand van 4 Ohm die parrale staat met accu 2 van 7v met interne weerstand van 2Ohm die samen zijn aangesloten op een belasting van 15 Ohm.

Waarom mag jij wel zulke domme vragen stellen over elektronica, terwijl ik helemaal wordt afgekraakt waneer ik perongeluk een spel fout maakt ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:32

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben van mening dat "extreme" (hoewel het helaas wel meevalt met de extremiteit ervan) posts zoals Sinergy als voorbeeld geeft best aangepakt mogen (blijven) worden maar Mr. Liu stipt ook een goed punt aan: je moet ook niet overdrijven. Nu is RF-rf's oplossing een aardige maar in mijn ogen mag het wel wat strenger: topic dicht met de melding het maar eens opnieuw te proberen en gaarne in fatsoenlijk Nederlands. Er is een verschil tussen een foutje maken en helemaal geen moeite doen om een fatsoenlijk stukje tekst neer te zetten. Wmb zijn dat soort posts gewoon van het type "TS doet geen moeite", en dat soort topics gaan gewoon dicht. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:18:
Als jij uitrekent wat de stroom door accu 1 is wanneer accu een spaningen heeft van 6v met een interne weerstand van 4 Ohm die parrale staat met accu 2 van 7v met interne weerstand van 2Ohm die samen zijn aangesloten op een belasting van 15 Ohm.

Waarom mag jij wel zulke domme vragen stellen over elektronica, terwijl ik helemaal wordt afgekraakt waneer ik perongeluk een spel fout maakt ?
sommige mensen kunnen heel goed schrijven maar hebben het in hun posts wel over "er loopt spanning door", of "er staat stroom op", daar ergeren (niet irriteren! :P) andere mensen zich weer aan. Er zijn ook mensen die zich ontzettend druk maken om KB Kb kB Kbit/sec kbps en weet ik wat allemaal.. Iedereen kan wel wat en volgens mij is het forum nog steeds op een enkele post na wel leesbaar :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:18:
Zou je de vraag in correct Nederlands kunnen herhalen :? Ik snap er zo niks van :+
Ik stel dit soort domme fouten niet over electronica. Verder kraak ik jou niet af op één spelfout (ik telde er direct twee in je vorige post), maar gaf ik je de (in mijn ogen) goede raad je posts nog eens goed door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik ben even wat verder gaan zoeken naar zulke topics, en inderdaad worden deze 99% van de gevallen keurig gesloten met daarbij ook de juiste mededeling.

Hierbij wil ik wel reageren mbt tot "kleine foutjes" en "domme vragen". Iedereen maakt wel eens een kleine type-fout, keyboard-typen is een kunst, helemaal als je niet echt een juiste motoriek in je vingers hebt. Dan zeg ik echter op mijn beurt, kijk dan naar je keyboard.. het is geen misdaad dat je niet blind kan typen.

Zoals al werd gezegt, het gaat mij meer om de extreme gevallen, waarbij zelfs de poster een complete history heeft van zulke posts (zie 3de voorbeeld in mij TS). Door een modator zijn TS te laten aanpassen leert hij het ook niet, mensen geiriteerd te laten posten over zijn schrijf-gedrag brengt alleen meer iritatie op en grote kans op een slotje.
Deze personen mogen van mij duidelijk worden gewezen op hun (reperterend) schrijf-gedrag, met de hoop dat ze dit enigzins proberen te verbeteren.

edit: aangepast, sorry :)

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 09-02-2006 13:39 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Sinergy schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:32:
<knip>
Deze personen mogelijk van best duidelijk worden gewezen op hun reperterend schrijf-gedrag, met de hoop dat ze dat enigzins proberen te verbeteren.
Vind je het heel erg als ik stel dat ik deze zin niet helemaal snap :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 09:02

Hmail

Doet ook maar wat.

Gokje ;)
Deze personen mogen van mij best duidelijk worden gewezen (...)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:38

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Sinergy schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:32:

Zoals al werd gezegt, het gaat mij meer om de extreme gevallen, waarbij zelfs de poster een complete history heeft van zulke posts (zie 3de voorbeeld in mij TS). Door een modator zijn TS te laten aanpassen leert hij het ook niet, mensen geiriteerd te laten posten over zijn schrijf-gedrag brengt alleen meer iritatie op en grote kans op een slotje.
GoT heeft een aantal 'standaard-mailtjes', die moderatoren kunnen gebruiken om een gebruiker te wijzen op specifiek gedrag ...
Er bestaat geen standaard-mailtje om mensen te wijzen op 'slordige schrijfstijl' ..., wel eentje die gebruikt kan worden bij 'chat-replies' die wordt echter momenteel bij mijn weten minder vaak gebruikt, maar werd vroeger nog wel eens verstuurd bij slowchat in de tech-fora.. iets dat echter vedween toen er geen verplicht postaantal voor HK-toegang was.

Misschien kan dat ermee samenhangen dat er, behalve dan het sluiten van topics met slecht leesbare beginposts, weinig ander beleid is specifiek gericht op lsordige schrijfstijl ...

Ik ben wel bereid dit in de crew aan te spreken en het voorstel voor te leggen, om daar beter op te letten en misschien ook meer mod-moeite in te steken (het is echter wel belangrijk dat de moderatoren ook de zin/onzin van zulk een beleid inzien... zij moeten dat beleid immers uitvoeren)

Overigens *lichte mod-aanwijzing*
Misschien is het wel goed om ons te houden bij een discussie over het beleid van GoT met betrekking tot zulk gedrag ....

Statements over of die mensen 'lui' zijn of dyslectisch en hoe ergerlijk dat kan zijn, en ook de 'vroeger was het beter'-stellingen; horen meer in SG, dat zijn gewoon algemene meningen en hebben niet direkt iets te maken met wat GoT-moderatoren eraan kunnen doen

[ Voor 15% gewijzigd door RM-rf op 09-02-2006 16:26 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

RM-rf schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:41:
[...]
Ik ben wel bereid dit in de crew aan te spreken en het voorstel voor te leggen, om daar beter op te letten en misschien ook meer mod-moeite in te steken (het is echter wel belangrijk dat de moderatoren ook de zin/onzin van zulk een beleid inzien... zij moeten dat beleid immers uitvoeren)
Ik weet in ieder geval één moderator die je daar van harte in zal steunen.

[ Voor 47% gewijzigd door Freee!! op 09-02-2006 17:08 . Reden: Probleempje bij quoten door een edit. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met MSN Messenger block ik altijd de personen die 'egt' ipv 'echt' schrijven (en andere incorrecte afkortingen), helaas kan ik me broertje niet zomaar blocken en heb hem eens gevraagt waarom ie dat nou doet. Hij weet dus wel dat het fout is maar in tegenstelling tot wat ik dacht, dat het sneller typen zou zijn, is dit niet het geval. Hij doet dit omdat iedereen dat zo doet, het wordt als het ware van hem verwacht...

Ik heb zoiets van afkortingen die correct en/of logisch zijn zoals 'wtf', 'ff', 'imho', 'lol' etc. moeten best kunnen, voor de rest moet de zogenaamde opzettelijke verkeerd gespelde afkortingen/woorden gewoon vermeden worden.
Een topicstart die overduidelijk verkeerd is moet imho sowieso gesloten worden. Dit met het idee van als jij geen moeite wil doen waarom zou een ander dat voor jou wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

RM-rf schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:41:
[...] Ik ben wel bereid dit in de crew aan te srpeken en het voorstel voor te leggen, om daar beter op te letten en misschien ook meer mod-moeite in te steken (het is echter wel belangrijk dat de moderatoren ook de zin/onzin van zulk een beleid inzien... zij moeten dat beleid immers uitvoeren)
Nou, graag :) , is het sentiment geloof ik. Natuurlijk moet dat soort beleid met reserve worden uitgevoerd. In mijn ogen hoeft een topic wat nog wel "enigzins" leesbaar is niet direct op slot worden gedondert, maar voldoet een PM dan ook. Zeker als er al zinnige reacties op de TS zijn geweest.

Overigens vindt ik het omgekeerde nét zo irritant, zo niet vervelender: reacties waarin mensen gewezen op hun spelfouten. In mijn ogen gewoon keihard offtopic, en met regelmaat zelfs onbeschoft. Misschien is dat nóg een reden om mensen (meer) aan te gaan spreken op luiheid in het gebruik van taal, d.w.z. het produceren van onleesbare posts, namelijk het feit dat een TR (dan) duidelijk juiste weg is om iemand te wijzen op zijn taalfouten.

DM!

Pagina: 1