[iPod] Niet door Apple laten repareren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKHing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 07:38
Mijn iPod 4G doet het niet meer en moet dus gerepareerd worden. Nu is het zo dat ik mijn iPod in juli 2004 gekocht heb en al eens in mei 2005 heb laten repareren door Apple. Bij Apple is het dus zo dat je 1 jaar garantie hebt en na een reparatie door Apple nog 90 dagen garantie op die reparatie. Mijn garantie is dus afgelopen. Nu heb ik ook wel topics gelezen dat je bij de winkel aan kunt vechten dat je 2 jaar garantie hebt op electrische apparatuur, maar van wat ik gelezen heb heeft niemand ook daadwerkelijk die 2 jaar garantie gekregen, bovendien is mijn iPod geimporteerd uit Hong Kong.

Dus ben ik op zoek gegaan naar externe partijen die iPods repareren. Daarbij ben ik gekomen op www.ipodrepair.nl en www.repod.nl / www.ipodreparatie.nl (zelfde site.) Ik vroeg me af hoe betrouwbaar deze sites (winkels) zijn. Op ipodrepair staat netjes adres (ergens in Zeeland veel te ver weg :z ) en kvk nummer, maar van repod.nl kan ik de adresgegevens niet vinden hoewel deze site wel vaak is genoemd op tweakers.

Ik heb ook beide sites een mailtje gestuurd en van repod.nl heb ik nog niks teruggekregen en in het mailtje van ipodrepair.nl staat dat het laten vervangen van mijn harddisk ong. 140 euro kost incl. verzendkosten etc. Een stuk goedkoper dan bij Apple laten repareren dus (waar je beter gewoon een nieuwe kunt kopen.) |:(

Heeft iemand ervaringen met deze bedrijven of kent er iemand nog meer iPodrepareerwinkels? Het liefst in de buurt van Delft waar ik zelf even langs kan gaan.

http://www.thekhing.cjb.net - zet iets in het gastenboek, is leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:33
EDIT:
Lama.... lezen is ook een vak... :+

[ Voor 92% gewijzigd door Liegebeest op 09-02-2006 12:51 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb 2 weken terug een nieuwe accu voor mijn 4G besteld op www.ipodupgrade.net
Was binnen enkele dagen binnen, incl handig tooltje om de iPod open te maken.

Weet alleen niet of ze ook HD's hebben.
Je kan 'm iig het beste zelf vervangen, het stelt echt helemaal niks voor namelijk.
filmpje: http://braunoni.student.u...dupgrade/bateria_ipod.mov

[ Voor 14% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 09-02-2006 14:36 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKHing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 07:38
Dat zelf openschroeven is opzich ook wel een optie, al versta ik niet veel van wat er in dat filmpje wordt gezegd :) , maar d'r zijn wel meer tutorials over te vinden volgens mij.

En op ipodupgrade.net hebben ze volgens mij geen harde schijven. En ik denk dat ipodrepair weer geen toolsetje aanbiedt om je iPod open te maken, want dan maken zij natuurlijk geen winst meer.

http://www.thekhing.cjb.net - zet iets in het gastenboek, is leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een tut:

http://www.ipodbattery.com/ipod2k4install.htm

Zijn die HD's niet gewoon in een goede computershop te koop?? Weet iemand dat (voor het geval die van mijn mini er ooit eens aan gaat)

/edit

zie dat ze op rePod voor 75 verkocht worden voor een mini, valt me mee!

/edit

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Mij iPod heeft het ook begeven buiten de garantie (amper twee maanden helaas). Ik weet vrij zeker dat hety probleem puur de HD is. Dit is niet lekker meer. Volgens mij kan ik die zelf best vervangen. Maar ik lees dat de 4e gen. firewire iPod niet zomaar elke 5" HD slikt. Hoe kom ik erachter welke werken? Heeft iemand die HD zelf al's vervangen?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Mijn harde sschijf 30 Gb maakt vreemde geluiden??????
Hij is volgens mij gewoon stuk.
Weet iemand hoe je en ipod Photo open kan maken onm de schijf te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 08:40
Door zelf iniatief te tonen? Er zijn verschillende links met informatie en websites genoemt die je verder kunnen helpen. Daarnaast, een iPod photo, heb je nog niet gewoon garantie?
Pagina: 1