Hoe converteer ik een JPEG naar DWG? *

Pagina: 1
Acties:
  • 6.225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help!!!

Ben al geruime tijd aan t proberen om schetsen (die met de hand worden gemaakt) in te scannen en via verschillende programma's uiteindelijk als vectoren tekening in autocad te krijgen...

Mijn doel is om de vreemde vormen die je kan maken met de hand in bewerkbare vectoren in autocad te krijgen!!!!! 8)7

Heb de kennis en beschikking over Autocad, Photoshop, Arc+ (ander tekenprogramma, zoiets als autocad)...

Is illustrator of misschien streamline iets om dit voor elkaar te krijgen???

Alle andere ideeen zijn van harte welkom.

Thnx alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

In wat voor een formaat haal je die scan binnen :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ok, check dit: http://www.hotlib.com/products1.php?id=22944
convert Image to CAD (BMP to DXF, JPG to DXF,JPG to DWG,TIF to DXF, BMP to DXF).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
Illustrator CS2 heeft streamline nu ingebouwd. In Photoshop kan je van een selectie een pad maken. Het pad uit Photoshop kan je exporteren naar Illustrator en dan opslaan als EPS. Ik weet niet of je die EPS files direct kan importeren maar anders gebruik je vervolgens een tooltje zoals Outerspace dat aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Hoi archilot,

Hier op GoT verwachten we dat je eerst zelf wat uit gaat proberen, of gaat zoeken. Dit had je dus ook wel zelf kunnen vinden, [google=convert image to cad] bijv. geeft al enkele nuttige resultaten. ;) Ik zou je willen adviseren om Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door te lezen, met name over de punten voor je op GoT een topic start. :) Ik pas ondertussen nog even je titel aan, en wens je nog welkom op GoT. :w

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:35

reaL_G

G

yo je moet het omzetten naar een WMF file (metafile) of schaalbaare bitmap dan importeren in acad dan heb je een lijntekening,
lukt dat niet, dan uitprinten inscannen en opslaan als wmf

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pasta, allereerst mijn excuses....

Ik heb naar mijn idee toch aardig zitten zoeken, maar schijnbaar niet helemaal met de juiste zoektermen.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, de convertor werkt al aardig, krijg in autocad al vectoren, helaas zijn ze nog niet scherp genoeg, maar dat zal wel aan de instellingen liggen (ben het nog aan het uitvogelen).

Bedankt!!!! zover alvast!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 16:29

MrDry

Desperados!

Een rasterbestand zal nooit een vector bestand worden!

Als ik bijvoorbeeld een kadastraal kaartje van JPG of PDF -> DWG wil hebben trek ik deze gewoon over in autocad. Hierna nog ff verschalen en klaar ben je.
Met het image commando kan je een aantal rasterformaten in autocad plaatsen. 'Vroeger' ondersteunde autocad ook een import functie voor raster bestanden...maar dat leverde alleen onhandelbare tekeningen op.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Nieuwe Illustrator CS2 heeft volgens mij juist deze tracing functionaliteit.. Kijk eens op de Adobe site bij de nieuwe features van Illustrator CS2..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
MrDry schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:17:
Een rasterbestand zal nooit een vector bestand worden!
Ja en nee, je kunt ook je tools over laten trekken..

Hier staat een demo (quicktime filmpje): http://www.adobe.com/prod...ator/newfeatures.html#nf1

[ Voor 39% gewijzigd door axis op 09-02-2006 17:22 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HET programma om raster images naar vector images te converteren is Scan2Cad. Jammer genoeg is het niet gratis. Je kunt de vector bijv saven als dxf en dan openen met autocad.
# Converts standard raster file formats (TIFF, BMP, CALS, PNG, JPG, etc.).
# Converts monochrome (black/white), grayscale and color raster files.
# Includes raster and vector editing tools.
http://www.softcover.com/
Pagina: 1