Toon posts:

[ADSL] speedtouch modem extern benaderen via telnet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb gebruik gemaakt van de search, maar kon geen passend antwoord vinden.
Ik maak gebruik van een Speedtouch 510i modem en weet dat ik interndeze modem kan bereiken via Telnet (open 10.0.0.138), maar is het ook moeglijk om de modem extern (van buitenaf) te benadere via telnet?.

Het geval is namelijk dat de modem regelmatig zijn instellingen verliset en niet vasthoud, dus dan is het netwerk niet meer te benaderen via bijvoorbeeld VPN.

Het zou prettig zijn als de speedtouch dan ook van buitenaf te benaderen is via Telnet.

Wie heeft hier een oplossing voor (buiten het kopen van een andere modem)?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je bent je er wel van bewust dat het best gevaarlijk kan zijn om een protocol als telnet via het internet te gebruiken? Dit oa door het feit dat alles unencrypted wordt overgezonden.

Ik denk eerder dat je moet kijken waarom de modem zijn instellingen verliest dan dat je zomaar gaten in je beveiliging gaat maken.

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:49:
Je bent je er wel van bewust dat het best gevaarlijk kan zijn om een protocol als telnet via het internet te gebruiken? Dit oa door het feit dat alles unencrypted wordt overgezonden.

Ik denk eerder dat je moet kijken waarom de modem zijn instellingen verliest dan dat je zomaar gaten in je beveiliging gaat maken.
Dus als ik het goed begrijp is standaard de Telnet toegang geblokkerd door de ingebouwde firwall in de modem, en is het standaard niet mogelijk om dan via telnet in de modem te komen?
de modem is namelijk wel beveiligd met loginnaam en wachtwoord.

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:45:

Het geval is namelijk dat de modem regelmatig zijn instellingen verliset en niet vasthoud, dus dan is het netwerk niet meer te benaderen via bijvoorbeeld VPN.

...

Wie heeft hier een oplossing voor (buiten het kopen van een andere modem)?
Vergeet je niet na het aanbrengen van wijzigingen via telnet de wijzigingen op te slaan dmv het intikken van "saveall" ? Het schijnt dat de instellingen dan vastgehouden worden...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 19:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:53:
[...]
Dus als ik het goed begrijp is standaard de Telnet toegang geblokkerd door de ingebouwde firwall in de modem, en is het standaard niet mogelijk om dan via telnet in de modem te komen?
de modem is namelijk wel beveiligd met loginnaam en wachtwoord.
Dat heb je goed begrepen. Maar heb je dit al volledig doorgedacht :?
Je verandert de instelling zodat je van buitenaf naar je modem kan telnetten. Dat gaat goed. Nu verliest je modem zijn instellingen weer eens en kan je van buitenaf niet meer naar je modem telnetten, dus ook de instellingen niet zo zetten zoals je ze hebben wil.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Hoi, heb jij je probleem al opgelost?

ik heb nu namelijk het zelfde probleem,
ik had wanadoo lite en ben overgestapt naar wanadoor family.
nu kon ik mijn huidige modem (speedtouch 510) behouden,
maar moest wel een cdtje installeren, dit heb ik gedaan, en nu
dus het zelfde probleem :( dat mijn instellingen er tijdelijk instaan

Gr Sander

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

Goh, ik heb eigenlijk net het omgedraaide probleem

ik heb gans de firewall eruitgesloopt ... en nu draai ik dus zelf een service op poort 80 achter de router. Nu wil de technologie natuurlijk dat wanneer je van buitenaf op poort 80 verbindt naar mijn ip adres, dat je dan niet op de webserver terechtkomt (die WEL in de port forwarding tabellen staan), maar op de interne webserver van de router ..

is er iemand die me hier een beetje mee kan helpen?

ik zou dus willen weten welke rule/chain ik in de router moet steken... liefst nog iets dat ik kan overtypen dan :)

alvast bedankt!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Pagina: 1