Toon posts:

Dimension 3100 Silver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig 10 nieuwe complete systemen te kopen voor mijn stagebedrijf. Mijn oog is op de volgende PC gevallen

Processor Intel® Pentium® 4 Processor 630 with HT technology (3.00GHz, 800MHz fsb, 2MB cache)
Microsoft besturingssysteem Legitieme Windows® XP Professional, SP2
Geheugen 1024MB Dual Channel DDR2 400MHz (2x512) Geheugen
Toetsenbord Dell basis USB Keyboard - US/Euro (QWERTY)
Monitor Dell E176FP 17" Midnight Grey (TCO99) Flat Panel Monitor
Harde schijf 80GB 7200rpm SATA Hard Drive
Optische drive 48X/32X DVD/CDRW Combo Drive + DVD 5.1 Power Software + Sonic DigitalMedia v.7

Microsoft Software Microsoft® Works 7.0
Basis Services 1 Jaar Collect & Return service

Dit alles voor een prijs van 599,00 euro excl BTW.

Ik denk dat dit een systeem is waarmee zeker voor kantoor werkzaamheden 3 jaar vooruit kunt als het niet langer is. Maar ik vind de prijs heel erg meevallen voor dit systeem, zeker met een monitor erbij.

Hebben jullie een idee hoe dit zo goedkoop van of is dit juist niet goedkoop?

En wat zijn jullie ervaringen tenopzichten van Dell?

Alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb goede ervaringen met Dell. Vooral de service die je erbij krijgt is erg goed.
Qua systemen kan het wel eens beter, want ze gooien wel eens 'troep' bij goede hardware. Dus denk aan een snelle CPU, maar er zit weer een te kleine schijf in of het geheugen is brak.

Ik denk dat je hier wel mee vooruit kan, maar ik zie geen moederbord erbij staan en ook geen netwerkkaart :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat er wel een moederbord op zit met intergrated netwerkkaart?

Of is dat een verkeerde aanname?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:31:
Ik neem aan dat er wel een moederbord op zit met intergrated netwerkkaart?

Of is dat een verkeerde aanname?
Normaal zit er wel een moederbord op, maar met ingegrated netwerkkaart is nog maar te bezien :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 13:44

Piggen

Lekker bakkie

"Poorten / Sleuven
6 USB 2.0, 3 PCI, 10/100 netwerkkaart"

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:55:
[...]

Normaal zit er wel een moederbord op, maar met ingegrated netwerkkaart is nog maar te bezien :)
Ik heb zojuist contact opgenomen..

Werd al mooier ;)

Netwerk kaart zit er op..
6x usb (2 voor , 4 achter)
en een 4 in 1 cardreader

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 19:06
Denk er wel aan dat de Dimension lijn vooral voor Home/Home office gebruik bedoeld is door Dell, voor bedrijven hebben ze de Optiplex lijn, die aanzienlijk duurder is, maar waarbij je dan ook een betere service zou moeten krijgen, en meer stabiliteit in de producten. Dat wil zeggen dat je gedurende langere tijd met 1 standaard image kunt volstaan, maar misschien is dat helemaal niet belangrijk in jouw situatie.

Waar je wel even naar moet kijken is de garantie, je hebt nu de goedkoopste optie genomen, maar in bedrijfssituaties is niet iedereen even blij als hun PC stukgaat en deze opgestuurd moet worden voor reparatie. Je bent hem dan al snel een week kwijt en ondertussen kan de gebruiker dus uit zijn neus eten.

In sommige situaties is dat echt niet acceptabel (managers schijnen al in paniek te raken als ze een uur hun email niet kunnen lezen), en moet je dus of een vervangend systeem achter de hand hebben, of een betere garantie regeling kopen. Bij de zakelijke lijn krijg je dacht ik standaard 3 jaar next business day garantie, dwz. dat de volgende dag een monteur langskomt met vervangende onderdelen. Hier betaal je natuurlijk wel wat meer.

Er zijn ook bedrijven die een kale garantie kopen en een of meer reserve systemen achter de hand hebben, en dan als de garantie afgelopen is de nog werkende onderdelen gebruiken om andere PC's op te lappen. Valt er niet meer te repareren dan besteld men een nieuwe PC.

Qua hardware zal het voor de gewone gebruiker ruim voldoende zijn, enige waar je nog even naar kunt kijken is een optische muis die minder snel vuil wordt dan zo'n ouderwetse balletjesmuis, en misschien een in hoogte verstelbaar scherm. Het bijgeleverde scherm is dat niet, en aangezien het systeem een towermodel is zullen gebruikers vaak allerlei creatieve oplossingen zoeken om het scherm op goede hoogte te zetten (pakken printpapier, boeken etc.). Optische muis kost een tientje extra en een verstelbaar scherm 50 geloof ik.

En: "De promoties zijn geldig bij aankoop van maximaal 5 systemen per klant", dus je moet waarschijnlijk even bellen om een goede offerte te krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Wesco op 09-02-2006 13:04 ]

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je goede uitleg Wesco..

Ik heb zojuist even gebeld en door de verkoper werd gemeld: dan bestel je toch gewoon 2 x 5 :)

Ik zal met het management gaan overleggen over de punten die jij net aansneed

Verwijderd

heb een vraag over de dimension 3100.
kan namelijk niet ghosten, ik heb het op 3 mogelijke opties geprobeerd.

1 = Floppy
2 = Bootable CD
3 = Ghost software

Floppy valt af want dat heeft de dimension niet, de bootable CD werkt maar je kunt niet met USB toetsenbord & muis werken, de ghost software maakt foutmelding over een ongeldige MBR.

* Ik zie met de Ghost software 2 FAT16 partities welke gebruikt worden door de DELL Recovery kan ik hier iets mee ?

Ik wil heel graag de computer Ghosten scheelt me heel wat werk als Windows niet meer te herstellen is.
Pagina: 1