Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 18:52
Het is mij opgevallen dat no-name flash mp3 spelers (1GB) dit jaar of in ieder geval een geruime tijd al een stuk duurder zijn dan een paar maanden geleden. Kan me nog herinneren dat er voor een 1GB mp3 speler zo rond de 75 a 80 euro te koop waren (mediamarkt,mycom) en zelfs uitschieters (in positieve zin) van net iets onder de 70 euro. Als ik tegenwoordig kijk zijn de prijzen omhoog gegaan tot net iets onder de 100 euro (mediamarkt 95 euro) en mycom (99,95). Hebben meer mensen deze ervaring?

Waar ik me ook over verbaas is dat alleen Apple een 4gig flash speler heeft en voor de rest zie ik nog geen andere fabrikant. Of zijn er al alternatieven waarin je een gewone batterij kan gebruiken?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij heb jij het nu over de budget flash spelertjes. Het zou best kunnen, de spelers die voor 75-80 euro worden aangeboden zijn meestal ook aanbiedingen van bijvoorbeeld Kruidvat oid. Misschien moet je eens in die reclamekrantjes gaan kijken als je zon goedkope speler wilt.

Apple heeft een hele hoop van de productie van de fabrikant van dat spul opgekocht (weet zo even niet meer wie het was) en zoveel producenten van 4GB flash geheugen zijn er nog niet. Bovendien is het ook erg duur, maar Apple zal wel korting gekregen hebben bij het afnemen van zoveel geheugen. Ik verwacht in ieder geval wel dat er nog ns concurrentie komt op het gebied van 4GB spelers.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:30

Piggen

Lekker bakkie

Bij webshops zijn ze er in ieder geval nog wel vanaf €65

Maar waar goedkopere flashspelers dan misschien in prijs zijn gestegen (kan te maken hebben met de decemberinkopen), zijn spelers van de bekendere merken juist in prijs gedaald. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de introductie van de nano.
De reden dat er zo weinig 4GB spelers zijn is dat Apple een goede deal heeft met Samsung, waardoor ze voor gunstige prijzen flashgeheugen kunnen kopen. Andere fabrikanten kunnen dat niet, waardoor het voor hen niet rendabel is om een 4GB speler op de markt te brengen. Het prijsverschil met de nano zou simpelweg te groot zijn. Enkel Sandisk, dat zijn eigen flashgeheugen maakt en daardoor ook goedkoop kan produceren, heeft een paar 4GB spelers (en zelfs een 6GB op stapel).

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:16
RoD schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:23:
Apple heeft een hele hoop van de productie van de fabrikant van dat spul opgekocht (weet zo even niet meer wie het was) en zoveel producenten van 4GB flash geheugen zijn er nog niet. Bovendien is het ook erg duur, maar Apple zal wel korting gekregen hebben bij het afnemen van zoveel geheugen. Ik verwacht in ieder geval wel dat er nog ns concurrentie komt op het gebied van 4GB spelers.
Even als aanvulling, Apple koopt het NAND geheugen van Samsung, Hynix en Toshiba. Zo gebruikt Apple in de Nano twee chips van 2GB. Maar dat spul is heel duur en je kunt eigenlijk alleen een speler worden als je veel omzet hebt, omdat er een tekort is aan NAND flashgeheugen. De toepassingen zijn namelijk enorm veelzijdig, van PocketPC, digitale camera en MP3 speler tot harde schijven (robson).
MPmad schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:25:
Enkel Sandisk, dat zijn eigen flashgeheugen maakt en daardoor ook goedkoop kan produceren, heeft een paar 4GB spelers (en zelfs een 6GB op stapel).
Overigens is Sandisk inderdaad ook een hele grote speler, maar ze kopen vrijwel alleen van Toshiba. Ze maken wel geheugenkaartjes, maar ze maken zelf helemaal geen (flash)geheuegen. Zoals je al zei, binnenkort brengen zij zelfs een speler uit met 6 GB flashgeheugen incl. 1,8 inch kleurenscherm etc. (+/- 300 euro). Maar ze hebben nu ook al leuke modellen op de markt (tot 4 GB).

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 09-02-2006 13:34 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:30

Piggen

Lekker bakkie

Ik geloof dat het toch iets anders ligt. Toshiba en Sandisk zijn partners in de joint-venture FlashVision. Ze maken het dus samen.

De enige huidige Sandisk met 4GB is dus de Sansa M260, maar die is niet in Nederland verkrijgbaar. Ik heb hem enkel bij Expansys op de site gezien, maar daar staat hij ook op pre-order. Die nieuwe is de e200-serie.

Samsung komt ook nog met een 4GB YP-T8, maar dat is geen goedkoop spelertje.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:16
MPmad schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:51:
Ik geloof dat het toch iets anders ligt. Toshiba en Sandisk zijn partners in de joint-venture FlashVision. Ze maken het dus samen.
Ik denk ook dat je gelijk hebt. Grappig is dat er heel moeilijk informatie over te vinden is. Nieuwsberichten kan ik wel vinden over de oprichting van Flashvision ('99/'00), maar dan bijna niets meer. Terwijl juist de laatste tijd Toshiba veel in het nieuws komt over mogelijke deals etc. Daarnaast lees ik dan weer dat Sandisk sommige technologien licenseert zodat andere fabrikanten daarvan gebruik kunnen maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 09-02-2006 14:25 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1