Toon posts:

Computerprobleem; blauw scherm en restart?

Pagina: 1
Acties:
  • 571 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren nieuwe pc-onderdelen ontvangen:

2 gig intern geheugen van twinmos (2 reepjes geheugen)
Moederbord Asus a8n sli premium
AMD Venice 3500+ 2.2 ghz processor
XFX VGA GeForce 6600 GT 256 MB videokaart

en daarnaast mijn harde schijf die ik al had (Seagate barracuda V 120 gig; IDE 133).

Nu is mijn probleem het volgende: als ik de pc opstart gaat alles goed: bios laadt alles; alle apparatuur (hdd, cdrom etc wordt herkend); maar alles gaat goed totdat het windowslogo komt (net na bios check); dan krijg ik een halve seconde een blauw scherm en start de pc opnieuw op. Vervolgens vraagt hij bij de 2e keer opstarten wel: uw pc is de vorige keer niet goed afgesloten; wilt u doorgaan met opstarten; opstarten met laatst gekozen instellingen of in save mode.. Save mode heb ik nog niet gedaan; maar de eerste 2; als ik die selecteerd; gebeuurt na 2 seconden weer precies hetzelfde.

Ik hoop dat iemand het weet! (misschien verkeerde biosinstellingen? en moet ik met de jumper het moederbord resetten voor gebruik? (heb ik nog niet gedaan namelijk)

Graag jullie reacties

Groeten Robert

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zou je deze even willen doornemen? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je wil dat je computer niet opnieuw start bij een BSOD moet je even een instelling wijzigen in Windows (als je tenminste in Safe Mode kan komen)

My Computer --> Properties --> Advanced --> Settings --> Startup and recovery settings --> System Failure (automatically restart)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Rezyek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Nieuw moederbord ... en dus ook Windows opnieuw geïnstalleerd hoop ik?

Verwijderd

Topicstarter
thnxs voor jullie snelle reacties, heb het net geprobeerd; maar safemode werkt ook niet; krijg dan een hele reeks met regels met windowsbestanden (die waarschijnlijk gelaad worden); en dan (zonder blauw scherm) krijg ik weer een restart...

ligt het misschien aan de sli-videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
nieuw moederbord, windows niet opnieuw geinstalleerd

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14

Barrycade

Through the...

Zou het maar snel gaan doen dan :P

Verwijderd

Topicstarter
waarom, is er geen makkelijkere methode? ik heb alles op die hd staan; qua instellingen enzo; windows installeren kan ik weer opnieuw beginnen met alles :| Ligt het niet aan mn pci-express videokaart en een verkeerde instelling in de bios of iets dergelijks?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 11:05 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:49:
nieuw moederbord, windows niet opnieuw geinstalleerd
Dus je wilt je oude windowsinstallatie gebruiken bij een bijna compleet nieuwe pc :?

Dat betekent in jouw geval dat je een hoop driverconflicten kan verwachten (en dat heb je waarschijnlijk dus ook). Het is bij zoveel nieuwe hardware altijd verstandig om een frisse installatie te gebruiken, want dan ben je zeker van alle drivers en optimalisaties van je vorige hardware af en kan je het beste genieten van je nieuwe systeem :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Het is bij een nieuw moederbord bijna altijd nodig om Windows opnieuw te installeren. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 09-02-2006 11:07 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik dacht dat windowsxp die nieuwe drivers wel zou zien :-s

Verwijderd

Topicstarter
en als ik windows opnieuw installeer, ben ik dan niet al mn desktop bestanden kwijt??

Gr Robert
PS: als iemand nog een oplossing weet voor het probleem:graag!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 20:37
Volgensmij kan je ook met de windows cd, door windows herstellen te kiezen. op die manier raak je niks kwijt ..
bij een voledige nieuwe instal wel.
even proberen.
je kan altijd nog je HD in een andere computer hangen om bestanden over te zetten.

Volgende keer als je een nieuw mobo koopt is het misschien handig om een backup te maken van je bestanden of een partitie te maken waar je alles op bewaard

met windows 2003 server heb ik geen problemen gehad nadat ik er een nieuw mobo inzette
is dat geluk geweest of werkt het daarbij denk wel gewoon ?

[ Voor 45% gewijzigd door Nienix op 09-02-2006 11:54 ]

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je kan er tijdens je installatie voor kiezen om een "Herstel installatie" te doen. De Windows installer ziet dat er al een Windows installatie aanwezig is en zal vragen of hij die moet herstellen. Tijdens het herstellen wordt Windows vrij wel volledig opnieuw geïnstalleerd, maar je documenten en desktop (en register instellingen) blijven behouden. Om helemaal zeker te zijn, kan je er natuurlijk voor kiezen om een Knoppix CD te nemen, om vervolgens al je bestanden eerst op CD te branden voordat je doorgaat, dan ben je er helemaal zeker van dat je niets kwijt raakt.
nienix schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:50:
[...]

met windows 2003 server heb ik geen problemen gehad nadat ik er een nieuw mobo inzette
is dat geluk geweest of werkt het daarbij denk wel gewoon ?
Dat is dan geluk geweest, of de chipset van dat nieuwe mobo was gelijk aan de chipset van de oude. Server 2003 reageert op dat punt het zelfde als XP, ME, 98, 2000 en alle tussengelegen Windows versies: hij gaat keihard over z'n nek :P

[ Voor 32% gewijzigd door the_shadow op 09-02-2006 11:54 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
mja, ik heb een nieuwe harde schijf besteld; en daar installeer ik windows wel opnieuw op; in tussen tijd hang ik er denk ik een 2 gig schijf aan; waar k windows ff op zet :)..

Maar tips blijven welkom!!!!!
PS: wat bedoel je met een knoppix cd?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 11:55 ]

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:46:
en als ik windows opnieuw installeer, ben ik dan niet al mn desktop bestanden kwijt??

Gr Robert
PS: als iemand nog een oplossing weet voor het probleem:graag!
Die bestanden ben je niet kwijt, maar ze zullen niet meer op je nieuwe desktop staan. Herinstallatie van Windows is niet te vermijden. Je zou kunnen proberen naar dezelfde directory te installeren, maar dat geeft toch vaak een hoop ellende. Ik zou zelf effe doorbijten, nieuwe Windows dir, en alles herinstalleren / configureren. Kost je een hoop tijd, maar dan heb je wel een (relatief :-) ) stabiel systeem. Goede kans dat het oplossen van de problemen na een Windows herinstallatie naar dezelfde directory je meer tijd kost, met een instabieler resultaat.

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 20:37
Dat is dan geluk geweest, of de chipset van dat nieuwe mobo was gelijk aan de chipset van de oude. Server 2003 reageert op dat punt het zelfde als XP, ME, 98, 2000 en alle tussengelegen Windows versies: hij gaat keihard over z'n nek :P
ik ging van een AMD k6 naar een VIA epia .. dus alles onboard ineens. geen problemen gehad _/-\o_

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Verwijderd

Topicstarter
ik ga van Abit moederbord naar Asus; en van een AMD Thunder naar AMD Athlon 64.. en dus wel problemen :(

Verwijderd

Topicstarter
kan ik trouwens ook niet opstarten ofzo met een cdrom van het moederbord (die cdrom heb ik nog niet gebruikt)..

Heb net een andere hd erin gestopt; daar windows opgezet; en werkt prima.. ligt dus toch aan windows installatie :).. thnxs allemaal voor de support

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 15:38 ]

Pagina: 1