Toon posts:

Bij mij, N7800gt nauwelijks > GF 3 Ti500

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van een oud systeem overgestapt naar een nieuw systeem.

Oude config:
MSI K7T266 Pro2 socket-A
AMD Athlon XP 1800+ @ 1.53Ghz
Hercules GeForce 3 Ti 500
786 mb(1x512, 1x256) DDR 133 mhz
Standaard ATX voeding

Nieuwe config:
Asus P5ND2-SLI S775 nForce4 DDR2 GLAN
Intel Pentium 4 640 3.2GHz 800Mhz 2Mb Cache S-775
Asus Extreme N7800GT 256Mb, 2xDVI, ViVo, PCI-E
Kingston DChannel 2Gb Kit, 2x1Gb DDR2 PC2-4200
CoolerMaster Real Power Voeding 450W, ATX

Nieuwste Forceware 81.98, nieuwe nForce drivers voor mobo.
Nu wel Standaard koeling(wat lijkt niet afdoende te zijn)

Game waar het bij mij nu effe om gaat is World of Warcraft:

- Oude systeem Alle details en effects uit, texturing 24-bit/24-bit resolutie 1152 x 864 @ 85hz.
Levert mij een gemiddelde FPS van 12 met hick-ups dat ie even naar 1 a 2 FPS hapert in druk bezochte gebieden.

- Nieuw systeem Alle Details en effects aan, zelfde resolutie.
Levert mij een gemiddelde FPS van 12 met iets minder hickups, ze zijn er wel maar hij corrigeerd sneller.
Grappig is dat als ik alles uitzet met het nieuwe systeem, precies dezelfde settings als met het oude systeem, heb ik een gemiddeld FPS van 19. Hick-ups blijven aanwezig.

Ok koeling moet iets aan gewerkt worden, maar dit kan niet de oorzaak zijn dat die kaart/dit systeem zo mager presteert.
Is de 450w niet voldoende?

Van wat ik verder op GoT heb gelezen zou het eerder de processor zijn die een bottleneck vormt voor de videokaart.

Notitie
Ik wil er bij vermelden dat ik de S-ATA schijf niet direct aan de voeding heb hangen maar via een converter stekker even als de voeding op de videokaart daar zat ook een converter bij die ik heb gebruikt. Deze kunnen ook direct zonder converter stekkers aangesloten worden, moet ik alleen nog even doen. Echter graag reactie of dit een enorm verschil maakt, of meer: "Alle kleine beetjes helpen."
Daarnaast is er een extra voedings input aanwezig op het moederboard voor wanneer je SLI draait, volgens het boekje is het aan te raden om hier gebruik van te maken voor stabiliteit "wanneer" je SLI draait.
Zou het helpen om hier toch de extra voeding aan te sluiten ook al draai ik geen SLI?

Alvast enorm bedankt voor de aandacht.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Liggen de haperingen niet aan je internetverbinding? :)

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-07 22:56
Pollewob schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:45:
Liggen de haperingen niet aan je internetverbinding? :)
Oeps foutje... laat deze reactie maar zitten :/

[ Voor 40% gewijzigd door Sepiroth op 09-02-2006 10:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reactie op:Internet verbinding kan een oorzaak zijn voor hick-ups.

Het lijkt mij niet ik heb een 4mbit/1.5mbit ADSL verbinding. Soms is de server wel een beetje laggy.

Het is voornamelijk dat hij nieuwe game models moet laden als je in druk bevolkte gebieden komt. Dit lijkt mij overigens meer een memory issue maar met 2gb dual channel moet dit toch wel aardig kunnen opvangen

• Sepiroth
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:56:
Reactie op:Internet verbinding kan een oorzaak zijn voor hick-ups.

Het lijkt mij niet ik heb een 4mbit/1.5mbit ADSL verbinding. Soms is de server wel een beetje laggy.

Het is voornamelijk dat hij nieuwe game models moet laden als je in druk bevolkte gebieden komt. Dit lijkt mij overigens meer een memory issue maar met 2gb dual channel moet dit toch wel aardig kunnen opvangen
Misschien een keertje defragmenteren ?

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 09:53
dan nog hoort hij met dit systeem minimaal 60 fps te hebben.

maat van mij heeft amd 64 3500 512 geheugen 6800gt die haalt 65 fps met alles high 1280x1024

probeer eens een andere voeding a merk coolermaster realpower 550 of iets dergelijks

of een 2e voeding erbij

[ Voor 27% gewijzigd door jorisw86 op 09-02-2006 11:02 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 23:08

Arfman

Drome!

Je hebt je PC compleet opnieuw geinstalleerd na installatie van de nieuwe hardware ? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Het gaat misschien om WoW, maar hoe zijn de prestaties in andere games?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-08 22:05

Shabbaman

Got love?

Misschien moet je in de BIOS meer geheugen toewijzen aan je videokaart. Volgens mij heet dat aperture size.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Verwijderd

Topicstarter
Sepiroth schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:58:
[...]

Misschien een keertje defragmenteren ?
Ik heb de computer gisteren pas geinstalleerd. Hoewel ik wel een icoontje krijg "safely remove hardware" voor mijn SATA schijf, wat wel vreemd is, gezien dit mijn primaire HD is mijn C schijf dus.

Misschien ook nog handig om te vermelden dat de C-schijf 280Gb is, misschien vind windows dat een beetje groot voor een partitie.

• Sepiroth
jorisw86 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:01:
dan nog hoort hij met dit systeem minimaal 60 fps te hebben.

maat van mij heeft amd 64 3500 512 geheugen 6800gt die haalt 65 fps met alles high 1280x1024

probeer eens een andere voeding a merk coolermaster realpower 550 of iets dergelijks

of een 2e voeding erbij
Dat klopt ook, maar als je bestanden moet inladen die enorm gefragmenteerd zijn, dan gaat dat altijd schokken hoe snel je systeem ook is...

Verwijderd

Topicstarter
Arfman schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:03:
Je hebt je PC compleet opnieuw geinstalleerd na installatie van de nieuwe hardware ? :)
Ik heb de PC van scratch in elkaar gezet en geinstalleerd, later heb ik mijn oude harde schijf er bij gezet, maar ik draai helemaal geen software van die schijf. Alles wat ik draai staat op de nieuwe SATA schijf en is dus vers geinstalleerd.

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
nieuwte bios erop
nieuste drivers van intel en asus
alles windows updates gedraaid

hoeveel geheugen heb je toe gewezen staan naar je videokaart? ( in je bios )

maar het klopt idd niet ik heb hier :
Opteron 146 @ 3ghz
6800le @ 16,1x6@425/980
1024mb @ 250 mhz 2-2-2-6
36 gb raptor
CM 450 watt Real Power

en ik haal @ 1280x1024
met alles hoog 4 X aa en 8 X af
haal ik nog 75-85 fps

[ Voor 13% gewijzigd door ZandBak op 09-02-2006 11:12 ]

1337

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Shabbaman schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:03:
Misschien moet je in de BIOS meer geheugen toewijzen aan je videokaart. Volgens mij heet dat aperture size.
Het gaat om een PCIe-kaart, dus dan is AGP aperture size niet echt van toepassing. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:04:
Ik heb de computer gisteren pas geinstalleerd. Hoewel ik wel een icoontje krijg "safely remove hardware" voor mijn SATA schijf, wat wel vreemd is, gezien dit mijn primaire HD is mijn C schijf dus.
Dat krijg je bij een SATA-schijf. Is niks om je druk over te maken. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren ook nog even een 3dmark03 gedraaid, de shareware versie. Deed de broek niet bollen met een score van +/-11k

• ZandBak
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:11:
Heb gisteren ook nog even een 3dmark03 gedraaid, de shareware versie. Deed de broek niet bollen met een score van +/-11k
das iets te weinig maar niet veel dus denk niet dat het daar aan ligt mischien wow opnieuw installeren

1337

• Sepiroth
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:04:
[...]

Misschien ook nog handig om te vermelden dat de C-schijf 280Gb is, misschien vind windows dat een beetje groot voor een partitie.
Tijdens installatie kan je schijf gewoon gefragmenteerd raken (Als je nl. alleen windows al installeerd dan is je schijf al gefragmenteerd).
Start anders eens defragmentatie en kies dan analyse.
Sla het bestand op als text file en post dit hier.
Dan kun je nl. dat "probleem" in ieder geval uitsluiten.
Verder is een windows partitie van 280GB wel erg overdreven, maar dat zijn natuurlijk altijd persoonlijke voorkeuren ;)

Verwijderd

Topicstarter
ZandBak schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:10:
nieuwte bios erop
nieuste drivers van intel en asus
alles windows updates gedraaid

hoeveel geheugen heb je toe gewezen staan naar je videokaart? ( in je bios )
Ok ik heb nog geen nieuwe bios geflashed, wel alle Wupdates gedraaid en nieuwste Mobo drivers voor nForce4 en zoals boven al genoemd laatste Forceware 81.98

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:18
Volgens Mij moet het aan WoW liggen want ik haal met een X800 pro 9k in 3dMark03. In wow draai ik op 1280x1024 alles Hi normaal 60 FPS en als het wat drukker word ca. 40 FPS.

Wow herinstalleren lijkt mij een goed begin.

Omdat je 3dMark's kloppen lijkt het mij niet dat je Hardware/Windows niet goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zit ik nu op mijn werk dus kan erg weinig direct doen. Ben hier nu even wat voer aan het verzamelen voor wanneer ik weer thuis ben. Ga ook even een TO DO lijstje maken van jullie reacties.

- Defragmenteren
- partitie terugbrengen naar een iets behappelijker formaat 80gb
- 550W voeding, helaas moet ik hier even mee wachten, wil het even proberen met mijn nieuwe 450W.
- Bios Flashen
- meer geheugen toekennen aan Videokaart(PCI-E als dat wel mogelijk is)

Bovendien ga ik vandaag nog een Arctic freeze Pro halen en nog een 8cm Case fan om de hete lucht de kast uit te zuigen.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 23:08

Arfman

Drome!

Probeer eerst eens WoW opnieuw te installeren, of beter nog: probeer een ander spel, kijk of die wel goed performt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

@ TS, heb je toevallig geen gekke opties aan staan die je kaart gewoon belasten op een manier die hij niet leuk vind of de framerate cappen zoals Vertical sync? .

[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 09-02-2006 13:17 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Alle punten die je noemt maken niet zoveel uit aangezien je 3dmark score wel goed is. Ook zou dit niet zoveel uit maken dat je in een keer maar 12FPS hebt.
Je kan het best een ander spel proberen en/of WoW opnieuw installeren..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat die score van 3dmark wel snor zit betekend dat dan iig dan mijn videokaart niet een of ander raar defect heeft?

En nogmaals zou hitte een belangrijke factor kunnen spelen vanwege de stock koeling hoewel er niets overgeclocked is?

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:31:
Dat die score van 3dmark wel snor zit betekend dat dan iig dan mijn videokaart niet een of ander raar defect heeft?

En nogmaals zou hitte een belangrijke factor kunnen spelen vanwege de stock koeling hoewel er niets overgeclocked is?
Jouw Videokaart moet goed functioneren tot een graadje of 80. De CPU tot een graadje of 70. Daar boven gaat je systeem vaak piepen of krijg je een auto reboot.
Als hij niet Reboot en hij gaat niet piepen en je videokaart wordt toch te warm, dan krijg je artifact's en dergelijke.

Dat je slechts 16 FPS draaid kan niet veroorzaakt worden door wamte. Het enige nadelige effect van een warm systeem (ca. 60 graden) is dat het vaak wat minder lang mee gaat. verder moet het gewoon normaal functioneren.

Verwijderd

Luister nou eens naar de reacties :P iedereen zegt eigenlijk dat het ws aan WoW ligt, omdat je 3dmark score niet erg ondermaats is. Dus probeer eens een ander spel wat grafisch een beetje zwaar is, en her-installeer WoW.

Verwijderd

Topicstarter
Akkoord, Ik zal geen vragen meer posten tot dat ik én een andere game heb getest én WoW opnieuw heb geinstalleerd.

Bedankt allen ik laat wel even horen hoe het afloopt. _/-\o_

Verwijderd

Heb je geen mods installed , deze kunnen voor problemen zorgen ik hoorde dat bv CT raid met patch 1.9 raar kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de connectors/ converter stekkers vervangen met de juiste direct op de voeding en alles loopt nu stukken soepeler :)

Thnx for all the support.

Consider this topic closed

• ZandBak
klinkt vaag maar is het nu helemaal opgelost?

1337

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 07:34

LyP0

it is I , you worst nightmare

de pci-e power stekker zal wel niet goed aangesloten zijn geweest, ook eens gehad. dan zuigt de kaart inderdaad. Soms kan je ook zonder die powerstekker draaien maar in 95 % van de gevallen gaat dat niet bij een mid- high end kaart.

ik voel me lekkaah !!!

Pagina: 1