Ik ben van een oud systeem overgestapt naar een nieuw systeem.
Oude config:
MSI K7T266 Pro2 socket-A
AMD Athlon XP 1800+ @ 1.53Ghz
Hercules GeForce 3 Ti 500
786 mb(1x512, 1x256) DDR 133 mhz
Standaard ATX voeding
Nieuwe config:
Asus P5ND2-SLI S775 nForce4 DDR2 GLAN
Intel Pentium 4 640 3.2GHz 800Mhz 2Mb Cache S-775
Asus Extreme N7800GT 256Mb, 2xDVI, ViVo, PCI-E
Kingston DChannel 2Gb Kit, 2x1Gb DDR2 PC2-4200
CoolerMaster Real Power Voeding 450W, ATX
Nieuwste Forceware 81.98, nieuwe nForce drivers voor mobo.
Nu wel Standaard koeling(wat lijkt niet afdoende te zijn)
Game waar het bij mij nu effe om gaat is World of Warcraft:
- Oude systeem Alle details en effects uit, texturing 24-bit/24-bit resolutie 1152 x 864 @ 85hz.
Levert mij een gemiddelde FPS van 12 met hick-ups dat ie even naar 1 a 2 FPS hapert in druk bezochte gebieden.
- Nieuw systeem Alle Details en effects aan, zelfde resolutie.
Levert mij een gemiddelde FPS van 12 met iets minder hickups, ze zijn er wel maar hij corrigeerd sneller.
Grappig is dat als ik alles uitzet met het nieuwe systeem, precies dezelfde settings als met het oude systeem, heb ik een gemiddeld FPS van 19. Hick-ups blijven aanwezig.
Ok koeling moet iets aan gewerkt worden, maar dit kan niet de oorzaak zijn dat die kaart/dit systeem zo mager presteert.
Is de 450w niet voldoende?
Van wat ik verder op GoT heb gelezen zou het eerder de processor zijn die een bottleneck vormt voor de videokaart.
Notitie
Ik wil er bij vermelden dat ik de S-ATA schijf niet direct aan de voeding heb hangen maar via een converter stekker even als de voeding op de videokaart daar zat ook een converter bij die ik heb gebruikt. Deze kunnen ook direct zonder converter stekkers aangesloten worden, moet ik alleen nog even doen. Echter graag reactie of dit een enorm verschil maakt, of meer: "Alle kleine beetjes helpen."
Daarnaast is er een extra voedings input aanwezig op het moederboard voor wanneer je SLI draait, volgens het boekje is het aan te raden om hier gebruik van te maken voor stabiliteit "wanneer" je SLI draait.
Zou het helpen om hier toch de extra voeding aan te sluiten ook al draai ik geen SLI?
Alvast enorm bedankt voor de aandacht.
Oude config:
MSI K7T266 Pro2 socket-A
AMD Athlon XP 1800+ @ 1.53Ghz
Hercules GeForce 3 Ti 500
786 mb(1x512, 1x256) DDR 133 mhz
Standaard ATX voeding
Nieuwe config:
Asus P5ND2-SLI S775 nForce4 DDR2 GLAN
Intel Pentium 4 640 3.2GHz 800Mhz 2Mb Cache S-775
Asus Extreme N7800GT 256Mb, 2xDVI, ViVo, PCI-E
Kingston DChannel 2Gb Kit, 2x1Gb DDR2 PC2-4200
CoolerMaster Real Power Voeding 450W, ATX
Nieuwste Forceware 81.98, nieuwe nForce drivers voor mobo.
Nu wel Standaard koeling(wat lijkt niet afdoende te zijn)
Game waar het bij mij nu effe om gaat is World of Warcraft:
- Oude systeem Alle details en effects uit, texturing 24-bit/24-bit resolutie 1152 x 864 @ 85hz.
Levert mij een gemiddelde FPS van 12 met hick-ups dat ie even naar 1 a 2 FPS hapert in druk bezochte gebieden.
- Nieuw systeem Alle Details en effects aan, zelfde resolutie.
Levert mij een gemiddelde FPS van 12 met iets minder hickups, ze zijn er wel maar hij corrigeerd sneller.
Grappig is dat als ik alles uitzet met het nieuwe systeem, precies dezelfde settings als met het oude systeem, heb ik een gemiddeld FPS van 19. Hick-ups blijven aanwezig.
Ok koeling moet iets aan gewerkt worden, maar dit kan niet de oorzaak zijn dat die kaart/dit systeem zo mager presteert.
Is de 450w niet voldoende?
Van wat ik verder op GoT heb gelezen zou het eerder de processor zijn die een bottleneck vormt voor de videokaart.
Notitie
Ik wil er bij vermelden dat ik de S-ATA schijf niet direct aan de voeding heb hangen maar via een converter stekker even als de voeding op de videokaart daar zat ook een converter bij die ik heb gebruikt. Deze kunnen ook direct zonder converter stekkers aangesloten worden, moet ik alleen nog even doen. Echter graag reactie of dit een enorm verschil maakt, of meer: "Alle kleine beetjes helpen."
Daarnaast is er een extra voedings input aanwezig op het moederboard voor wanneer je SLI draait, volgens het boekje is het aan te raden om hier gebruik van te maken voor stabiliteit "wanneer" je SLI draait.
Zou het helpen om hier toch de extra voeding aan te sluiten ook al draai ik geen SLI?
Alvast enorm bedankt voor de aandacht.