Hallo allemaal, ik wist niet precies in welk topic mijn vraag thuishoort dus heb ik hem maar hier neergezet.
Om te beginnen, dit is mijn configuratie. Onlangs samengesteld:
Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe
Processor: AMD Athlon X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz met Zalman CNPS9500 koeler
Geheugen: Corsair TWINX 2048-3200C2PT 2048 MB, PC3200, 400 MHz, Kit of 2
Western Digital Raptor 36 GB, 10.000 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150
Western Digital Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150
HD's zijn niet in RAID opstelling geplaatst.
Ik merk de laatste tijd, sinds ik deze nieuwe computer heb, dat hij met grote regelmaat bestanden download die daarna corrupt blijken te zijn. Ook download hij ze, bijvoorbeeld met Newsleecher, niet helemaal compleet. De computer die ernaast staat en op exact dezelfde wijze met het internet verbonden is (ook dezelfde provider) download dezelfde bestanden wel goed.
Op allebei de computers draaien dezelfde versies van Windows. Deze andere computer heeft wel een andere systeemconfiguratie.
Ik weet echt niet waar dit aan zou kunnen liggen. Of ik heb gewoon pech dat op het moment dat ik iets wil downloaden met mijn computer er iets met de verbinding niet in orde is, of er zit iets fout in mijn hardware?? Spellen en programma's draaien overigens wel normaal.
Als ik iets zou moeten aanwijzen waar het aan zou kunnen liggen hardware technisch gezien zou ik wellicht zeggen 'het geheugen'. Maar dit is eigenlijk puur op mijn gevoel.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen???
Alvast bedankt!
Om te beginnen, dit is mijn configuratie. Onlangs samengesteld:
Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe
Processor: AMD Athlon X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz met Zalman CNPS9500 koeler
Geheugen: Corsair TWINX 2048-3200C2PT 2048 MB, PC3200, 400 MHz, Kit of 2
Western Digital Raptor 36 GB, 10.000 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150
Western Digital Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150
HD's zijn niet in RAID opstelling geplaatst.
Ik merk de laatste tijd, sinds ik deze nieuwe computer heb, dat hij met grote regelmaat bestanden download die daarna corrupt blijken te zijn. Ook download hij ze, bijvoorbeeld met Newsleecher, niet helemaal compleet. De computer die ernaast staat en op exact dezelfde wijze met het internet verbonden is (ook dezelfde provider) download dezelfde bestanden wel goed.
Op allebei de computers draaien dezelfde versies van Windows. Deze andere computer heeft wel een andere systeemconfiguratie.
Ik weet echt niet waar dit aan zou kunnen liggen. Of ik heb gewoon pech dat op het moment dat ik iets wil downloaden met mijn computer er iets met de verbinding niet in orde is, of er zit iets fout in mijn hardware?? Spellen en programma's draaien overigens wel normaal.
Als ik iets zou moeten aanwijzen waar het aan zou kunnen liggen hardware technisch gezien zou ik wellicht zeggen 'het geheugen'. Maar dit is eigenlijk puur op mijn gevoel.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen???
Alvast bedankt!