[Excel] aantal kolommen en rijen beperken

Pagina: 1
Acties:
  • 5.060 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:26
Ik heb een sheet die eruit ziet zoals ik 'm wil hebben:

http://www.repsaj.nl/voorbeeld.xls

Maar hoe krijg je dit zelf voor elkaar in een bestaande sheet?

Wat ik dus wil is dat alleen de gebruikte cellen eruit zien als cellen, en de rest van de cellen grijs wordt weergegeven (die blokkeer ik dan ook nog). Het zal vast makkelijk zijn, maar ik kom er niet achter (frustratie...!) en die paperclip helpt me ook niet veel verder... Wie roept?

Verwijderd

dit werkt alleen als je het beeld op paginaeindevoorbeeld zet via het gelijknamige menu. in normaal beeld kan je dit simuleren door de geblokkeerde cellen te vullen met dezelfde kleur.

• jsiegmund
Hmm inderdaad, niet helemaal waar ik naar op zoek ben. Eigenlijk wil ik gewoon een 5 tal kolommen en 50 tal rijen gebruiken, en mag de rest eraf. Maar dat is dus niet mogelijk?

Verwijderd

als je ze verbergt kun je wel het gewenste resultaat bekomen zie ik nu. naast de beveiliging kan je ook nog het scrollarea instellen.

• jsiegmund
Hoe heb je het precies voor elkaar gekregen? Want ik loop te rommelen met die opties, maar dat "verbergen" lijkt niet echt veel te doen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door jsiegmund op 09-02-2006 14:24 ]

Verwijderd

Hij staat op fit to 1 page bij page setup (dat is voor het printen). Daarnaast staat hij onder View op: Page break preview (weet het zo niet even in het nederlands, 2e optie onder view).

In deze view mode worden alleen de delen die geprint worden wit weergegeven en de rest grijs. Wanneer je buiten het gebruikte vak iets typed past hij automatisch het printbereik aan om alles weer op 1 pagina te krijgen. Wanneer je iets weghaald spring hij weer terug. Hij staat dus in print bereik selectie modus als je dat zo mag noemen. Je kan hier ook een vast print bereik instellen maar dan moet je fit to 1 page uitzetten. En dan gewoon je print bereik (50x50 bijvoorbeeld) selecteren. Hopelijk is het zo duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 14:36 ]

• jsiegmund
Daar was ik inmiddels achter, het zijn die andere oplossingen die hierboven genoemd worden waar ik interesse in heb :)

Hmmm ... heb het verbergen nu wel gevonden, maar krijg het nog niet voor elkaar om alles te selecteren behalve de cellen die ik nodig heb :S Bestaat er geen inverse selectie ofzo?

[ Voor 44% gewijzigd door jsiegmund op 09-02-2006 14:51 ]

Verwijderd

Das makkelijk.

Selecteer kolom 6 (F) en sleep naar rechts tot je bij kolom 256 (IV) bent. Dan rechtermuisknop en hide. Dan selecteer je rij 51 en sleep je tot je bij rij 65536 bent (ja dat duuurt even, muis in de rechteronderhoek gaat het snelst) en doe je hetzelfde.

• jsiegmund
Lol ok, dat kan ook natuurlijk :)

Verwijderd

werkt wel:
Afbeeldingslocatie: http://www.garjen.nl/hide%2065536%20rows.jpg

• jsiegmund
Werkt inderdaad wel, alleen dat selecteren is helemaal ruk :)

Verwijderd

om de rijen te selecteren, klik op de rijtitel, hou dan de shift ingedrukt, druk eenmaal op de endtoets, en dan de cursor naar beneden. voor de kolommen:idem, maar dan cursor naar rechts.
Pagina: 1