Geen ontwikkeling mIRC. Goed of slecht?

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
We weten allemaal dat mIRC veelgebruikte chat client is voor de IRC netwerken.
Veel andere IRC chat clients zijn min of meer gebaseerd op mIRC.

Maar nu kijken we naar versie 6.16 die uitgegeven is op 7 juli 2004. Dat is stilte van meer dan anderhalf jaar. Erg lang. Je krijgt zo indruk dat mIRC niet meer doorontwikkeld wordt.
De enige update is de serverlijst. Maar dat vind ik een slap excuus. De maker doet net alsof zijn neus bloedt? Serverlijsten vind je zo overal.

En wat dan voor nieuwe mensen die mIRC registeren? Wat als mIRC opeens ermee kapt en zitten ze met mIRC dat toch niet meer verbeterd wordt. Weggegooid geld. Veel mensen die registeren willen ook echt dat ontwikkeling doorgaat, daar betalen ze ook voor!

In forum van mIRC kan ik veel requests/gewenste verbeteringen lezen maar waarom komt er geen nieuwe versies? De forum wordt ook stiller (weinig postings) van. De releasemotor is helemaal dood sinds de laatste update. Geen beta's meer.

Er valt nog veel te verbeteren aan betere buitenlande ondersteuning teksten en betere disconnect detectie, zo dat mIRC echt blijft controleren of verbinding allang weg is. Ik maak keren mee dat mIRC suf is, dat ie na half uur tot 3 uur nog niks ziet en pas wakker wordt als ik tekst intik. Blijkt al hele tijd reset peer te zijn of zo. Balen zo.

Sinds de multi-server erin zit, is het opeens stil rond mIRC.

Nu is het aan je de mening of je wel tevreden bent rond erg stille situatie van mIRC.
Waarom is het eigenlijk zo lang stil? Is maker soms de beu en wil niet meer aan mIRC werken?
Of werkt hij aan een nieuwe client?

En als je inderdaad ook mIRC niet meer leuk vindt vanwege te lange stilte in ontwikkeling, welke IRC client heb je dan daarvoor in de plaats gepakt die beter draait, veel goede eigenschappen van mIRC kent en gelukkig in ontwikkeling is? :)

Je mag je mening over mIRC vreemde stilte geven. :X

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19

Nakebod

Nope.

Dat het lang stil is, dat klopt.
Is het erg? Tja, lastig. Zover ik weet zijn er geen exploits e.d. gevonden voor mIRC 6.16. Dus qua veiligheid is het denk ik niet zo erg.
Maar zoals je zei, die disconnect die ja pas merkt nadat je zelf wat getypt hebt, dat is een zeer lastige bug ja. Had hem vroeger zelf ook regelmatig. En die zit er volgens mij al best lang in inmiddels.

Alternatieve irc clients zijn er genoeg, o.a. xchat. En die is goed aan te passen en met scripts te gebruiken.
Maar persoonlijk vind ik mIRC wel de fijnste client, hoewel ik ook wel prima met een andere client kan werken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

mIRC is een fijne client ja, maar helaas loop je nu tegen de beperkingen van het gesloten development model aan. Als de maker er geen zin meer in heeft of er niet meer genoeg geld mee kan verdienen om van te leven, stopt het gewoon.

Misschien is het een idee om de maker te vragen mIRC te open-sourcen. Als hij toch niet meer van plan is om er verder aan te werken, niet eens een slecht idee. Het zou zonde zijn om een client als mIRC (die bijna synoniem is aan IRC op WIndows) verloren te zien gaan aan abandonment.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Ik draai zelf al meer als een jaar X-Chat om enkele redenen.
[list]• Kaspersky Anti-Virus flagt mIRC als Riskware, omdat dit vaak gebruikt wordt bij botnetwerken
• X-Chat is gratis, hoewel je nu voor de officiële Win32 build moet betalen, zijn er evengoed nog gratis versies te vinden
• X-Chat is minder bloated, ik wil gewoon een degelijke client zonder allerlei poespas die ik toch nooit zal gebruiken, vooral op dit gebied stoorde ik me aan X-Chat. :)
• X-Chat wordt wel nog doorgewikkeld :P

Signature

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hmm, blijkbaar is mIRC toch niet dood, aangezien gisteren weer een update is gereleased. Klik. Met veel bugfixes en ondersteuning voor UTF-8 en Unicode. release-notes. :)
Het enige wat is eigenlijk mis is een goede optie om bij het opstarten te connecten naar meerdere servers en channels. Hiervoor gebruik ik nog steeds nnScript. :P

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
- mIRC now has a 'check for timed out connections' option in connect/options dialog. When this
is set mIRC pings the server every so often if it hasn't heard form the server for a while to test your
connection.

Ik voel dat we geschaduwd worden...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Pinata schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:32:
Hmm, blijkbaar is mIRC toch niet dood, aangezien gisteren weer een update is gereleased. Klik. Met veel bugfixes en ondersteuning voor UTF-8 en Unicode. release-notes. :)
Het enige wat is eigenlijk mis is een goede optie om bij het opstarten te connecten naar meerdere servers en channels. Hiervoor gebruik ik nog steeds nnScript. :P
Ik heb ook NNscript draaien. Ik gebruik dat al sinds ik op irc ben begonnen (jaar of 5 terug) en ik vind het gewoon relaxed werken. Mooiere skin + autoconnect tooltjes, kortere commando's etc

ik zie ook niet in wat mIRC mist.. Werkt gewoon en dan moet je er met je tengels vanaf blijven vinnik..

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 18-02-2006 12:05 ]

Pagina: 1