Toon posts:

[WinXp]zeer vaak een nieuw ip

Pagina: 1
Acties:
  • 608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vrij irritant probleem. Meerdere malen per uur krijg ik een nieuw ip adres toegewezen, de verbinding is dan heel even (15 seconden ongeveer) weg en dan werkt alles weer. Telkens wanneer dit voorvalt krijg ik een nieuw ip (tooltje mailt me telkens het nieuwe ip). Als ik een namiddag surf heb ik vaak een mail of 10 met ip-updates.

Het lijkt (is mss maar een illusie) dat dit vaker voorvalt rond de "piekuren" dan laat op de avond. Is dit nu een provider probleem of kan het aan men router liggen of is het windows dat dwarsligt? Het voorval is zowel op de pc boven als beneden dus denk ik dat het niet Xp zen fout is (voor 1 keertje dan :+ ).

Ik heb een planet router en de instellingen zijn mij nogal vaag:-)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Even kijken in ipconfig /all hoe de IP lease expire staat. Als dit een uur is zal je dit aan moeten passen in je router of overgaan op statische IP's.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Glashelder schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 01:10:
Even kijken in ipconfig /all hoe de IP lease expire staat. Als dit een uur is zal je dit aan moeten passen in je router of overgaan op statische IP's.
Ik heb bij de command prompt ipconfig /all getypt, kan er niks vinden mbt lease expire (zoek ik soms fout?). Ik krijg altijd een vast ip van de router, enkel het dyn. ip van de provider lijkt verandert altijd:s

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: XXXXX.nl
        Beschrijving . . . . . . . . . . .: 3Com Gigabit LOM (3C940)
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-6E-EB-XX-XX
        DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
        Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.10.XX.XX
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.10.XX.XX
        DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.10.XX.XX
        DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.10.XX.XX
        Primaire WINS-server. . . . . . . : 10.10.XX.XX
        Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 9 februari 2006 1:20:27
        Lease verlopen . . . . . . . . .  : donderdag 9 februari 2006 2:20:27

Check de laatste 2 regels. Overigens staat 'ie bij mij ook op 1 uur, maar dat is (bij mij) andere koek. Doorgaans zou je hetzelfde ip moeten krijgen, ook al verloopt je lease.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 09-02-2006 01:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 01:17:
[...]

Ik heb bij de command prompt ipconfig /all getypt, kan er niks vinden mbt lease expire (zoek ik soms fout?). Ik krijg altijd een vast ip van de router, enkel het dyn. ip van de provider lijkt verandert altijd:s
Kun je meer info geven over wat voor merk en type modem en provider je hebt. Heb je een thuisnetwerk? Treedt het enkel met deze computer op of ook als je een andere computer aan de modem hangt?

Voor zover ik begrijp zit je bij Planet Internet en ik gok dat je een Speedtouch 510 modem hebt. Planet gaat via het KPN netwerk en dan heb je een vast IP adres (ik zit bij Planet Internet). Ik gok dat je Speedtouch misschien problemen aan het geven is. Kijk eens op welke snelheid de modem zichzelf instelt.

Geef ons wat meer info zodat we je verder kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 01:35:
[...]

Kun je meer info geven over wat voor merk en type modem en provider je hebt. Heb je een thuisnetwerk? Treedt het enkel met deze computer op of ook als je een andere computer aan de modem hangt?

Voor zover ik begrijp zit je bij Planet Internet en ik gok dat je een Speedtouch 510 modem hebt. Planet gaat via het KPN netwerk en dan heb je een vast IP adres (ik zit bij Planet Internet). Ik gok dat je Speedtouch misschien problemen aan het geven is. Kijk eens op welke snelheid de modem zichzelf instelt.

Geef ons wat meer info zodat we je verder kunnen helpen.
De router zelf is van het merk Planet (kom je niet vaak tegen) (linkje: http://www.planet.com.tw/...product_id=185&menu_id=12). Mijn provider is begacom adsl. Als ik naar de webinterface van de router ga komt er conexant hasbani, ik denk dat dit de chipset fabrikant van deze router is (heb dat eens een keertje opgezocht).

Ik krijg ook steeds een ander pc na elke keer als ik opstart. Het treed op bij beide computers. Een thuisnetwerk ligt er maar wordt zeer zelden gebruikt. Ik kan als je wil screentjes maken van de config pagina's van de router want van veel opties snap ik niets. Meestal heb ik geen i net meer als ik er aan prul :9

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:00

Maasluip

Kabbelend watertje

Krijgt je PC een nieuw IP adres of je modem? Aan de topic titel te zien is het je PC. Dat zou transparant moeten verlopen en zeker geen 15 seconden. De PC op mijn werk heeft een lease tijd van 4 uur en ik merk er nooit iets van dat de lease afgelopen is.

Ik verwacht dus niet dat het probleem is dat je een nieuw IP adres krijgt, maar dat de verbinding met het modem brak is, je PC zich op de een of andere manier opnieuw op het modem aanmeldt en dan een nieuw IP adres krijgt. Controleer je verbindingen dus eens.

Als het je modem is dat een nieuw IP adres krijgt zou je bij je provider eens na moeten vragen wat er mis is, dat kan van alles zijn, van een DHCP server die te weinig IP adressen heeft of verkeerd geconfigureerd is, tot een modem dat niet goed werkt of een verbinding die brak is.

En een thuisnetwerk heb je altijd als je een modem hebt, of gebruik je het externe IP adres van het modem op je PC?

[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 09-02-2006 11:02 ]

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 01:33:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: XXXXX.nl
        Beschrijving . . . . . . . . . . .: 3Com Gigabit LOM (3C940)
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-6E-EB-XX-XX
        DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
        Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.10.XX.XX
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.10.XX.XX
        DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.10.XX.XX
        DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.10.XX.XX
        Primaire WINS-server. . . . . . . : 10.10.XX.XX
        Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 9 februari 2006 1:20:27
        Lease verlopen . . . . . . . . .  : donderdag 9 februari 2006 2:20:27

Check de laatste 2 regels. Overigens staat 'ie bij mij ook op 1 uur, maar dat is (bij mij) andere koek. Doorgaans zou je hetzelfde ip moeten krijgen, ook al verloopt je lease.
Dit krijg ik als ik ipconfig /all doe in de command prompt:

http://img215.imageshack.us/my.php?image=ipconfig8io.png

Bij mij staat er dus niets over lease :? Enig idee hoe dit kan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 12:25 ]

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Als je verbinding uitvalt, toont XP dan zo'n ballonnetje van 'De verbinding is verbroken' of 'LAN1 kabel niet aangesloten' (iets in die aard?)
Zo ja, dan lijkt het me de router/modem die uitvalt en zich herstart (wat 15 seconden kan duren). Je zegt ook dat het meestal gebeurd bij piekmomenten, dus het kan zijn dat je router/modem die piekmomenten niet aankan.

Verwijderd

Topicstarter
Brecht Laitem schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:43:
Als je verbinding uitvalt, toont XP dan zo'n ballonnetje van 'De verbinding is verbroken' of 'LAN1 kabel niet aangesloten' (iets in die aard?)
Zo ja, dan lijkt het me de router/modem die uitvalt en zich herstart (wat 15 seconden kan duren). Je zegt ook dat het meestal gebeurd bij piekmomenten, dus het kan zijn dat je router/modem die piekmomenten niet aankan.
Nee dit gebeurd niet, hij krijgt gewoon steeds om 1 of andere reden een nieuw ip. Ik zit al een tijdje achter de oorzaak te zoeken :(

Verwijderd

Als dat alle info is van ipconfig /all dan gebruik je geen DHCP.
Er staat dus een ip adres hard ingevuld.
Ik denk dat er andere zaken spelen ... maar geen DHCP kwestie

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:01:
Krijgt je PC een nieuw IP adres of je modem? Aan de topic titel te zien is het je PC. Dat zou transparant moeten verlopen en zeker geen 15 seconden. De PC op mijn werk heeft een lease tijd van 4 uur en ik merk er nooit iets van dat de lease afgelopen is.
Mijn intern ip verandert nooit(vast toegewezen), het is het extern ip dat verandert, dus ik denk dat men modem/router een nieuw krijgt.
Ik verwacht dus niet dat het probleem is dat je een nieuw IP adres krijgt, maar dat de verbinding met het modem brak is, je PC zich op de een of andere manier opnieuw op het modem aanmeldt en dan een nieuw IP adres krijgt. Controleer je verbindingen dus eens.
Als dit het geval zou zijn zou Xp wsl iets melden dat de verbinding verbroken is (zelfde effect als je de kabel uittrekt).
Als het je modem is dat een nieuw IP adres krijgt zou je bij je provider eens na moeten vragen wat er mis is, dat kan van alles zijn, van een DHCP server die te weinig IP adressen heeft of verkeerd geconfigureerd is, tot een modem dat niet goed werkt of een verbinding die brak is.
Ik zal ze is even aan de tant voelen :)
En een thuisnetwerk heb je altijd als je een modem hebt, of gebruik je het externe IP adres van het modem op je PC?
Deze vraag snap ik niet zo goed...

Verwijderd

Topicstarter
Provider gecontacteerd: er scheeld iets met de lijn, hij denkt dat er ergens een kabel of splitter niet goed zit. Er was een verlies van 90% (vraag me nou niet wat dit betekend:p) Ik ga dus mijn kabels eens onder de loep nemen :)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:00

Maasluip

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:37:
[...]

Mijn intern ip verandert nooit(vast toegewezen), het is het extern ip dat verandert, dus ik denk dat men modem/router een nieuw krijgt.
Dat is nu duidelijk ja. In je screenshot staat ook dat je PC geen DHCP gebruikt. In je topic titel staat dat het over XP gaat en in je post heb je het niet over computer of modem.
Misschien handig als je dat er de volgende keer bij zet, nu gingen de meeste replys over je PC terwijl daar dus niks mee aan de hand is.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Het kan zijn dat een cooler in de router/modem kapot is en daardoor te warm wordt en uitvalt. Of ff opnieuw kabeltjes knijpen :)

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 14:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Maasluip schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:22:
[...]
Dat is nu duidelijk ja. In je screenshot staat ook dat je PC geen DHCP gebruikt. In je topic titel staat dat het over XP gaat en in je post heb je het niet over computer of modem.
Misschien handig als je dat er de volgende keer bij zet, nu gingen de meeste replys over je PC terwijl daar dus niks mee aan de hand is.
Ehm, uit de antwoorden blijkt dat de TS niet echt thuis is in netwerken etc.
Ik zou hem eerder aanraden de FAQ te lezen. Hij ziet niet echt het verschil tussen het lokale netwerk en het internet.

@TS: Lees de faq, als je dan nog vragen hebt, contact me, dan kan ik je wat uitleg geven. ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:49:
Provider gecontacteerd: er scheeld iets met de lijn, hij denkt dat er ergens een kabel of splitter niet goed zit. Er was een verlies van 90% (vraag me nou niet wat dit betekend:p) Ik ga dus mijn kabels eens onder de loep nemen :)
Is het niet zo dat tot en met de modem alles onder de verantwoordelijkheid valt van de provider? Dus eigenlijk zouden zij dit moeten oplossen denk ik zo.

• The UnknownXprience
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
redacted

[ Voor 96% gewijzigd door The UnknownXprience op 06-04-2021 11:18 ]

Pagina: 1