Toon posts:

SDI - Video input kaart - Waar te vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een niet evidente vraag vrees ik.. Ik ben op zoek naar een (betaalbare) SDI video - input kaart (output moet niet). Ik heb een kleine montagestudio en mijn betacamplayer heeft deze input, als ik beeld capture via S-Video of zo, verlies ik de tijdscodes en dat is niet leuk.
Vandaar: ik vind op buitenlandse sites hier en daar wel eens een SDI videokaart, die varieert tussen 300 en 3000 euro.. Wat is het verschil, is er ook een Nederlandse/Belgische aanbieder ergens en kent iemand een koopje?

Alvast bedankt.

• Satanic Smile
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Satanic Smile

Forza Mucca

Een capturekaart met sdi in voor 300 euro ís een koopje. Je zou natuurlijk ook de tijdcode via een rs-422 verbinding binnen kunnen halen. Betacam binnenhalen over s-video is een beetje zonde trouwens imo, dan kan je nog beter met DV werken.

Forza Mucca!

Verwijderd

beetje googlen kom je een heel eind denk ik... zijn in NL zat bedrijven die broadcast-spul verkopen

Weet niet wat voor montagestudio je wilt gaan maken je hebt, maar ga er vanuit dat je broadcast-kwaliteit niet echt lekker kunt verwerken. Premiere Pro en Avid Xpress Pro zitten niet voor niks op DV-kwaliteit. Ok ze roepen wel dat je HD kunt, maar dan heb je een beste bak nodig. ;)
Zit er geen geen serieel poort op? Meen dat je daarmee ok de tijdcode binnen kunt krijgen. Of was dat puur voor besturen van het deck?
Ja ik ben niet zolang editor, we begonnen eigenlijk meteen met digitale shit. Weinig met beta etc. gewerkt.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wel,

Ik werk inderdaad met Avid XPress Pro, dus geen HD voorlopig. Momenteel sluit ik de beta aan op een DV player (via S-Video, weet het.. een beetje jammer), en die stuurt dan alles via Firewire door. Die beta heeft inderdaad een seriele output, iemand ervaring met die beeld via SVideo en tijdscode via serial door te sturen? Lukt dat fatsoenlijk..

Een over dat googlen.. Ik heb me al suf gegoogled, maar vind toch op heden geen NL/BE site met SDI input kaartjes (allez, toch niet voor een deftige prijs).

Is het misschien mogelijk SDI om te zetten naar Firewire op een of andere manier (zonder kwaliteitsverlies), of gaat dat nog duurder zijn?

• Satanic Smile
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Satanic Smile

Forza Mucca

Als je 300 euro teveel vindt, ben ik bang dat je (tenzij 2e hands) niks gaat vinden. Misschien dat je inderdaad je seriele poort kan gebruiken (rs-422), bij final cut prolukt dat met een keyspan usb converter wel. De goedkoopste oplossing is gewoon je beta tapes naar dv overspelen, als het goed is genereert je dv deck tijdcode, en dan gebruik je het dv-tapeje als inlaad-tape.

Forza Mucca!

• cainnech
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06-2023
Kijk eens op http://www.blackmagic-design.com
Zij hebben pci kaarten met SDI inputs. Voor een kleine 300$ heb je de basisversie en die is volgens mij al genoeg.

Anderzijds, als je met DV werkt kan je de DAC-5 van DataVideo ook gebruiken. Die neemt je SDI signaal en downconverteert het naar DV die je dan via Firewire binnentrekt. Enige nadeel is wel dat je voor deze kaart zo'n 1000€ neertelt.
Meer info op www.datavideo.nl

SDI naar firewire lijkt me onmogelijk omdat de bandbreedte van firewire simpelweg te klein is om sdi door te sturen. DV lukt nog net. Dus je gaat zowiezo moeten downconverteren of een andere pc kopen die zwaar genoeg is en massa's GB's heeft om je video te kunnen opslaan. Ruw weg gerekend heb je voor elke minuut beeld en geluid, 1GB nodig aan harde schijf. En dan neem je nog maar op in DVC Pro kwaliteit.

Het enige jammere is dat er nog geen goedkoop systeem bestaat voor een degelijke kwaliteit video binnen te trekken op een laptop.

[ Voor 35% gewijzigd door cainnech op 28-06-2006 15:11 ]

Verwijderd

SDI is video en audio en geen timecode , dus daar schiet je niets mee op verder.
Pagina: 1