[Audigy LS] DTS geluid afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.852 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik krijg het beeld even niet helemaal helder. Ik heb een Soundblaster Audigy LS in mijn pc. Nu denk ik dat die kaart geen DTS ondersteunt, maar hoe kan het dan dat ik in Windows Media Player met de nieuwste ffdshow codecs wèl geluid krijg bij een dvd met DTS? Ik heb ook PowerDVD deluxe, die zou ook DTS moeten ondersteunen. Maar daarmee krijg ik gèèn geluid als ik een dvd met DTS afspeel. Kan mijn geluidskaart het nu wel of niet aan? Of simuleert die ffdshow codec als het ware dat ie DTS afspeelt ofzo?

Als ik echt een kaart met DTS wil, dan zal ik een duurdere Soundblaster moeten hebben, neem ik aan. Maar ik vind het zo gek dat ik met die ffdshow codecs wel DTS geluid krijg. Kan iemand mij dit uitleggen? Dit is wat ik er zelf over vond, maar dat helpt me niet echt.

• Syntagma
Iemand?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02 22:49
Jouw geluidskaart kan géén DTS decoden, dit wordt gedaan door de afspeelsoftware (als die optie er in zit). PowerDVD Deluxe heeft deze optie, dus misschien heb je iets niet goed ingesteld staan? Hoe speel je het geluid overigens af, via een stel pc speakers of via een digitaal aangesloten receiver? En als je Show Information aanklikt in PowerDVD tijdens het afspelen v.d. DTS DVD, wat zie je dan staan?

Overigens kan geen enkele Creative kaart DTS decoden, sterker, er zijn maar een handjevol van die kaarten. Maar dat heb jij ook niet per se nodig :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:01

Wildfire

Joy to the world!

Abbadon schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:35:

[..]

Overigens kan geen enkele Creative kaart DTS decoden, sterker, er zijn maar een handjevol van die kaarten.
Tenzij je encoden bedoelt klopt deze bewering niet.

-- Edit: met andere woorden, er zijn kaarten van Creative die dus gewoon DTS kunnen decoden. Of ben ik nou gek geworden en zit die DTS-decode optie voor niets in de drivers? :)

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 11-02-2006 16:52 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02 22:49
Dan mag jij gaan vertellen waarom de bewering volgens jou niet klopt, want aan zo'n opmerking heeft natuurlijk niemand wat.

En ik bedoel toch echt decoden. Waarom zou je in vredesnaam een DTS track willen encoderen bij het afspelen van een film :? Je wilt 'm beluisteren, niet creëren.

[edit]Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt. Er bestaan enkele audiokaarten met DTS encoding en idd geen decoding. Dus wat betreft die zin van me die je quote heb je gelijk. Maar het doet verder niks aan het verhaal af, dit zijsprongetje

[ Voor 30% gewijzigd door Abbadon op 11-02-2006 12:43 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Syntagma
Abbadon schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:35:
Jouw geluidskaart kan géén DTS decoden, dit wordt gedaan door de afspeelsoftware (als die optie er in zit). PowerDVD Deluxe heeft deze optie, dus misschien heb je iets niet goed ingesteld staan? Hoe speel je het geluid overigens af, via een stel pc speakers of via een digitaal aangesloten receiver? En als je Show Information aanklikt in PowerDVD tijdens het afspelen v.d. DTS DVD, wat zie je dan staan?

Overigens kan geen enkele Creative kaart DTS decoden, sterker, er zijn maar een handjevol van die kaarten. Maar dat heb jij ook niet per se nodig :)
Ik speel het geluid af via een 5.1 setje pc speakers. Mijn kaart kan geen DTS spelen nee, maar hoe kan het dan dat het wel werkt in media player met die codec? Vaag hoor.
Pagina: 1