[Ervaringen] Songbird early preview *

Pagina: 1
Acties:
  • 874 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 10:33

Zo ongeveer net is de eerste uitvoerbare code van dit project uitgebracht, te weten v0.1 Preview. Te vinden op de website van het project: http://www.songbirdnest.com

Wat is het? Songbird is een open source muziek programma. Je kunt er muziek mee beheren en afspelen, maar ook muziek mee kopen bij diverse winkels, radio beluisteren, zoeken, je MP3-speler mee beheren en nog wat muziek gerelateerde zaken. De bedoeling is dat je voor alles wat muziek te maken heeft alleen dit programma hoeft te gebruiken.

De interface is een soort zwarte iTunes kloon, gebruiksvriendelijk dus. Het is een cross-platform applicatie, het is de bedoeling het voor ieder gangbaar OS uit te brengen (in ieder geval Windows, Mac OSX en Linux). Hoe werkt het? In feite is het een XUL applicatie om VLC heen met ingebakken browser (gestripte Firefox) om die XUL uit te voeren en de verbindingen met internet te leggen. Zo'n beetje ieder denkbaar audioformaat (MP3/OGG/FLAC/WAV/etc/etc/etc) moet ermee afgespeelt kunnen worden (in de Preview nog geen FLAC heb ik kunnen verifieren). Een soort frankenstein done right dus. Momenteel is de website beperkt tot een minimum (de Preview) vanwege een slashdotting, maar als 'ie weer up is staat daar in groter detail hoe het programma word geschreven.

Al met al een veelbelovend project. De preview is momenteel alleen nog voor Windows en wat buggy, maar als erg bruikbaar. Wat het plan is, is goed te zien. Songbird wordt gemaakt door de oude WinAMP makers (die niet meer voor AOL werken).

Website: http://www.songbirdnest.com

Meer informatie: http://www.songbirdnest.com/support#faq en http://www.songbirdnest.com/development

[ Voor 20% gewijzigd door Brent op 09-02-2006 19:28 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Klinkt goed. Wil het wel proberen, maar volgens mij ligt de site plat, of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
De Preview is te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik ga even een titelfixje uitvoeren. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:05
heb de preview geinstalleerd, maar voorlopig kan ik er nog weinig mee, hij heeft nogal erg veel moeite met de grootte van mijn verzameling (5793 mp3's). In iTunes gaat dat zonder probelemen. Buiten dat vraag ik me af wat dit progje (als het door ontwikkeld is) gaat bieden boven iTunes. het lijkt er wel erg veel op, alleen dan minder mooi (dat zwart is behoorlijk irritant)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hm, heb em ook even geinstalleerd, maar ben niet echt onder de indruk. Er is veel te weinig aandacht besteed aan het daadwerkelijke afspelen van media imo. Voor mij te onoverzichtelijk, geef mij maar Winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Op zich vind ik Winamp prima, ik heb de beschikbare skins altijd een nadeel gevonden...vind maar een uiksvriendelijke EN mooie skin vinden... uiteindelijk heb ik een bloedmooie Inspiriat skin gevonden... alleen worden de Playlist en Library niet geskinned :(

Dit programma lijkt als doel te hebben de functionaliteit van Winamp en de gebruiksvriendelijke uitstraling van iTunes. _/-\o_
(heb nooit iTunes gehad maar als het op hun iPods lijkt zal de functionaliteit niet geweldig zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ik ben op zicht wel onder de indruk van de eerste versie.. voor een 0.1 preview release is ie best bruikbaar... Hij had wat moeite met mijn mp3 verzameling ( +/- 5500 ) maar de makers hadden dit al voorspeld omdat de eerste keer inlezen van de info nogal erin gehacked zit..

Er waren wat juridische problemen met de verschillende licenties van de verschillende onderdelen.. maar die schijnen te zijn opgelost ( of work-arounds voor gevonden)

Ik denk zelf dat dit een erg goede speler kan worden...

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hm ja, tsja. Het scannen van mn muziek duurde ongeveer een half uur, en het programma neemt 50 mb aan geheugen in beslag, en het opstarten duurt minimaal 20 seconde. Dit alles wordt natuurlijk aan gewerkt, maar dan nog zie ik de meerwaarde niet boven winamp + media library.

Ik zal het programma nog niet afrekenen op bugs en onvolkomenheden, maar al was het beter dan betwijfel ik nog of ik het zou gebruiken. Misschien komt het omdat ik ook itunes niet gebruik/gebruikt heb en dus (nog) niet alle voordelen van een dergelijke speler kan inzien. Het is voor mij nu een beetje een brakke media library met een paar bookmarks van muziek sites.

Zitten alle video codecs van VLC er ook nog in trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

site down, jammer. wel gebookmarked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
Het wordt wel een beestenboel zo... Firefox, Thunderbird, Songbird. :)
Ik heb deze ook getest. Eerste indrukken zijn dat het veelbelovend is. Deze 0.1 is me net niet bruikbaar genoeg, ik mis een paar functies die ik wel wil hebben (zoeken en sorteren met name). Ik ben benieuwd, hij lijkt me erg op Rhythmbox, en da's mijn default muziekspeler thuis.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:28
Het zou wat kunnen worden maar tot nu toe nog niet echt verrassend. Open-source is natuurlijk altijd mooi want zo kunnen goeie plug-ins worden ontwikkeld. Het mag van mij wel iets lichter maar wel met handige functies, zoiets als Firefox dus. Ik wacht de volgende versies af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Een light-edition, om als keuze tegenhanger van WMP(C) te dienen zou mooi zijn. Overigens, WMPC met zijn 'ingebouwde' filters voor WMV en WMA, ze doen het niet. (Getest op een maagdelijke WindowsXP zonder WMP (behalve 6.4 natuurlijk dus) met WMPC, DirectX9.0c en enkele wma, wmv en ogg-files erop.)
En ik dacht dat WMPC géén codecpacks nodig had! Na de installatie van FFDShow wou hij zelfs nog steeds niet wmv en wma afspelen.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Dat hij nog niet foutloos draait, lijkt me overigens geen verassing, het betreft een 0.1 preview versie, geen 1.0 final ;) Als ik heb mijn muziekverzameling voer (7700+ bestanden, voornamelijk FLAC) stikt 'ie er ook in, maar een aantal MP3-tje gaat prima. Wat ik nog graag wil zien is een genre en jaar selectie scherm, naast artiest en album.

Wat voor mij de meerwaarde boven bijvoorbeeld iTunes is, is het feit dat 'ie op Linux zal kunnen draaien. Rhythmbox is wel erg spartaans, en Songbird springt volgens mij in dat gat. Dankzij VLC hoef je je over codecs geen zorgen te maken, het speelt zo'n beetje ieder codec known to man af. Ook vind ik het zwart juist wel fraai, zeker op TV (want zo benader ik m'n muziek-PC) een voordeel.

Topic start trouwens wat geupdate.

[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 09-02-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Heeft WMPC eigenlijk ook geen ingebouwde decodeerders ?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Mizitras schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:26:
Een light-edition, om als keuze tegenhanger van WMP(C) te dienen zou mooi zijn. Overigens, WMPC met zijn 'ingebouwde' filters voor WMV en WMA, ze doen het niet. (Getest op een maagdelijke WindowsXP zonder WMP (behalve 6.4 natuurlijk dus) met WMPC, DirectX9.0c en enkele wma, wmv en ogg-files erop.)
En ik dacht dat WMPC géén codecpacks nodig had! Na de installatie van FFDShow wou hij zelfs nog steeds niet wmv en wma afspelen.
WMPC bestaat niet, het is gewoon MPC. En het is een Directshow gebaseerde speler. Hij heeft een aantal dingen ingebouwd, niet alles.
Maar als je met Nlite WMP heb verwijderd worden ook de WM codecs verwijderd (niet alleen de speler dus). Je moet dan apart de WM codecs installeren (en evt. de plugins voor je browser). Zie ook dit topic.
Codecpacks heb je nooit nodig. FFDshow + Directshow Filterpack is voldoende.

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 10-02-2006 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
OK, zullen we nu weer verder over Songbird gaan kletsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Zodra Songbird iPods gaat ondersteunen ben ik denk ik overstag... Ik kan echt niet wachten op zo'n grote user community met honderden plug ins....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik weet niet zeker of ze native ipod zullen ondersteunen ( legal-shit ) maar als de extensies eenmaal up-and-running zijn, dan komt het er vast wel.. er zijn al heel veel projecten die het ingebouwd hebben ( yami-pod .e.d ), dus een extensie waar mee het mogelijk is, zal niet lang op zich laten wachten

zelf zit ik er ook wel op te wachten eigenlijk :)

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Als Rhythmbox de iPod kan ondersteunen, kan Songbird dat ook. Die behoren tot de correcte lieden in opensource land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dit lijkt mij een erg fijn programma, vooral als je een wat grote muziek collectie hebt. Hopenlijk komt er dan ook nog een pluginnetje uit waarmee je de id3 tags kunt wijzigen, dat zou helemaal mooi zijn om je muziek te beheren.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
Als er nou net zo'n grote community komt als bij firefox is er voor alles wel een plug-in te vinden. Winamp heeft ook wel veel plugins maar is toch wat minder makkelijk aanpasbaar dan een programma als firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 13:24
Heeft het ook iets al een show in systemtray option net als winamp of JetAudio, dat het gewoon helemaal verdwijnt? Dat lijkt me dan wel erg handig.

Ook zou het wel gaaf zijn als ie werkt met "Laat zien wat ik nu luister" in msn. 't Is niet nuttig, maar wel geinig en anders zet ik er toch niks neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

MSN Plus kan dat met Winamp, en MSN plus ondersteunt ook plugins. Dus van welke kant het ook komt, ik denk dat het wel kan.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Schopje en een vraagje: kan Songbird muziek delen over een netwerk zoals iTunes dat kan? Dat vind ik namelijk een hele handige feature van iTunes.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik weet niet of dat er nog in gaat komen maar zou idd een leuke en handige feature zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:53:
Het wordt wel een beestenboel zo... Firefox, Thunderbird, Songbird. :)
en Sunbird ;)

Ik denk dat op dit moment het programma nog te kaal is om het te prefereren boven Winamp of iTunes. Maar ik denk dat dit project wel een heel mooi stukje software kan maken :9
Op dit moment gebruik ik dan Winamp, en de feature die ik daar in mis tov iTunes, is dat Winamp eigenlijk alleen maar afspeelt, en iTunes ook beheert. Geef je een nummer een artiesten en album tag mee, zorgt iTunes dat het nummer in de juiste map komt. Voor Winamp heb ik nog niet een soortgelijke feature gevonden. En nu ga ik dus heel erg hopen dat iemand met het idee komt dit in Songbird te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

ik blijf gewoon wachten tot de features een beetje vergelijkbaar zijn met mediamonkey...

of heeft iemand toevallig al een vergelijkinkje klaarliggen?

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 16:33

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Afgelopen woensdag is er een nieuwe versie uitgebracht; Songbird 0.1 Proof-of-Concept
  • Prefs page from mozilla with browser settings
  • Some UI fixes
  • M4A playback (oops)
  • Faster metadata scanning (even worse on networked files)
  • More file types (flac/wav)
  • Slurping through <embed>
Neerhaal linkje: http://www.songbirdnest.com/thankyou

offtopic:
Deze post is ook gedaan met Songbird
(Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8) Gecko/20060206 Songbird/0.1)

[ Voor 9% gewijzigd door Pjottski op 24-02-2006 14:26 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 16:32

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Peedjeeh schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:23:
Deze post is ook gedaan met Songbird
(Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8) Gecko/20060206 Songbird/0.1)
En hoe goed werkt dat? Het klinkt in ieder geval als een leuk programmatje, even in de gaten houden :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 16:33

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Eigenlijk is het gewoon Firefox, dat zie je ook terug in de 'Preference' menu. Qua werking kan je het dus ook vergelijken met een kale Firefox. De tijd zal het leren welke fijne extensions voor Songbirg uitkomen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Zo, wat een ongegeneerde rip van de iTunes interface, ik verwacht dat de makers binnen de kortste keren een briefje van apple's advocatenkantoor in de bus hebben liggen, en dat het dan geen uitnodiging voor Steve Jobbs' verjaardagspartijtje is.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
Ik vind die nieuwste versie al een stuk beter werken. Het laden van de library gaat een stuk sneller en hij hapert niet meer zo. Nu wachten op de extensions en dan wordt dit een goede mediaplayer denk ik ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Doh!
Songbirdnest is undergoing maintenance love. Please check back in an hour or two.
Dus... ik denk dat er zo weer een nieuwe update komt! Maar ik vind het niet eens zo'n lekker werkend programma, maar dat komt meer omdat ik niet aan de manier van iTunes kan werken. Geen playlist venstertje enzo. Heb liever Winamp (XP) of Listen (Ubuntu met Gnome) aangezien je daar gewoon je playlist kan editten ;)

Nu hopen op een soortgelijke extensie van Songbird :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit spelertje nu een tijdje gebruikt naast Winamp en ben nu volledig overstag gegaan en gebruik deze nu fulltime, maar ik vraag me af (heb het iig niet kunnen vinden) of hier wel een equalizer bij zit?.

Weten jullie deze wel te vinden of zit deze er helaas nog niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:05
*schop*

Inmiddels is het programma gegroeid naar 0.2RC2. Af en toe check ik de site als ik benieuwd ben wat het is geworden. En ik zag een filmpje ( http://www.youtube.com/watch?v=eIGvEOHWCg4 ) waar ik erg van onder de indruk was. Ik heb het dus maar weer eens geinstalleerd, en het begint zowaar al ergens op te lijken, vooral het mp3's vinden op blogs werkt erg leuk, zo kom je nog eens in aanraking met nieuwe artiesten.
Ook extensions beginnen langzaamaan te komen, zo is er al een (nog vrij basale) ipod extension http://www.windjay.com/songbirdextensions.html

Met wat tijd kan dit toch echt een mooie app. gaan worden lijkt me.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
Zit het nu een beetje te testen, maar het is niet een makkelijk pakket:
- Als ik een nieuwe feather selecteer dan wordt alles geresized en komt mijn knoppen balk buiten beeld.
- Hij scant alles, maar laat eigenlijk niets in mijn lijst zien: Alleen de nummers die hij afgespeeld heeft komen met band naam ed in de lijst te staan, anders alleen de naam van het nummer
- Kan niet selecteren op genre.

Het probleem wat ik ook heb is dat ik music kuibe gewent ben, en die werkt heerlijk, alleen update hij niet erg lekker de gewijzigde informatie in de ID3 tags.

Ook over die extension site zijn ze nog niet helemaal uit: in songbird wordt je verwezen naar extensions. songbirdnest.com en die opent hij niet eens. Via de site kom je op een onderligdende directory uit en daar staat weer dat de extensions nog niet helemaal klaar zijn. Me confiused....

[ Voor 20% gewijzigd door ge-flopt op 09-10-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
0.2.1 is uit:

http://www.songbirdnest.com/node/1053

Windows, Linux en Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:40
Het programma maakt al heel wat vorderingen, maar het is imho nog niet opgewassen tegen het volwassen geweld dat WinAMP & iTunes heet.. Daarvoor loopt het nog te weinig soepel en mist het nog een heleboel functies.. Ook vertalingen enzo staan nog niet echt op punt..

Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat Songbird in de toekomst een pracht van een programma wordt.. En hoogstwaarschijnlijk zelfs mijn toekomstige mediaspeler! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ik heb het filmpje op de site bekeken...kijk het concept is natuurlijk leuk, maar 99% van de mp3's op internet zijn of incompleet (samples) of in crappy kwaliteit...dus erg nuttig lijkt dit programma me niet; tenminste niet naast andere mediaspelers, want "internet integratie" is de enige echt onderscheidende feature...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
leokennis schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:20:
Ik heb het filmpje op de site bekeken...kijk het concept is natuurlijk leuk, maar 99% van de mp3's op internet zijn of incompleet (samples) of in crappy kwaliteit...dus erg nuttig lijkt dit programma me niet; tenminste niet naast andere mediaspelers, want "internet integratie" is de enige echt onderscheidende feature...
Nouja, het is nette muziekbeheer software om te beginnen, welke ook formaten als flac en ogg ondersteund en die software is er niet zoveel. Ook is het op meerdere platformen beschikbaar, wat handig is als je (zoals ik) van meerdere platformen gebruik maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Breepee schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:36:
[...]

Nouja, het is nette muziekbeheer software om te beginnen, welke ook formaten als flac en ogg ondersteund en die software is er niet zoveel.
Is er niet zoveel? Voor de meestgebruikte spelers (misschien muv Mediaplayer maar die neem ik persoonlijk niet echt serieus, of 'ie nou veel gebruikt wordt of niet, dat is de keuze van de gebruiker) zijn plug-ins als ze native die ondersteuning niet bieden, toch? Winamp, foobar... en binnen Linux is het net zo makkelijk.
Ook is het op meerdere platformen beschikbaar, wat handig is als je (zoals ik) van meerdere platformen gebruik maakt.
Dat is absoluut waar. Aan de andere kant, ik probeer zoveel mogelijk mijn muziek op het filesystem te beheren, dwz het netjes onder te verdelen in directories en goede bestandsnamen. Dan maakt het al gauw niet zo heel veel uit welke speler ik gebruik onder welk OS.
Niettemin is het prettig om dezelfde software te kunnen gebruiken onder verschillende OS'en. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Cyphax schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:09:
[...]

Is er niet zoveel? Voor de meestgebruikte spelers (misschien muv Mediaplayer maar die neem ik persoonlijk niet echt serieus, of 'ie nou veel gebruikt wordt of niet, dat is de keuze van de gebruiker) zijn plug-ins als ze native die ondersteuning niet bieden, toch? Winamp, foobar... en binnen Linux is het net zo makkelijk.
Foobar is toch niet echt een visuele manier om je db te beheren, ik denk dan meer in de trant van iTunes, en met name de artiets/genre/albums tabs en een goede mogelijkheid om te zoeken en dynamische speellijsten te maken. Iets waar ook Winamp het onderspit moet delven.
[...]

Dat is absoluut waar. Aan de andere kant, ik probeer zoveel mogelijk mijn muziek op het filesystem te beheren, dwz het netjes onder te verdelen in directories en goede bestandsnamen. Dan maakt het al gauw niet zo heel veel uit welke speler ik gebruik onder welk OS.
Niettemin is het prettig om dezelfde software te kunnen gebruiken onder verschillende OS'en. :)
Ik wil het vooral 'tag-matig' aan pakken om dat ik merk dat ik vaak op verschillende manieren naar muziek luister. Daarom dit dus in feite alles in 1 grote map bij mij (ruim 11000 bestanden) en dan is een degelijk programma echt noodzakelijk. Kun je vervolgens ook heel veel mee met die dynamische selectiemethoden (genre, artiest,zelfgemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Breepee schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:39:
[...]
Foobar is toch niet echt een visuele manier om je db te beheren, ik denk dan meer in de trant van iTunes, en met name de artiets/genre/albums tabs en een goede mogelijkheid om te zoeken en dynamische speellijsten te maken. Iets waar ook Winamp het onderspit moet delven.
Foobar kun je wel zo instellen dat het op iTunes lijkt, het is daarin wel idioot flexibel. :)
Kost wel tijd, dat wel.
Ik wil het vooral 'tag-matig' aan pakken om dat ik merk dat ik vaak op verschillende manieren naar muziek luister.
Het enige verschil tussen jouw aanpak en die van mij is dat ik ook op schijf alles zoveel mogelijk onder probeer te verdelen. Verder hecht ik ook veel waarde aan tags. Maar niet aan tags die aan 1 speler zijn verbonden. Daarmee heb ik een collectie die in Winamp goed te beheren is, maar ook in amaroK en Listen bijvoorbeeld. Maar de drang naar onafhankelijkheid deel ik zeker met je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Cyphax schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:03:
[...]

Foobar kun je wel zo instellen dat het op iTunes lijkt, het is daarin wel idioot flexibel. :)
Kost wel tijd, dat wel.
Even klikken in het genre schermpje op Rock is er vooralsnog niet bij, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Breepee schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:28:
[...]

Even klikken in het genre schermpje op Rock is er vooralsnog niet bij, toch?
Dit is ook foobar (view image voor de gehele afbeelding, deze is resized):
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/8197/foobardt5.jpg
Dat bedoel je?
Hier nog eentje met genres die zo te zien klikbaar zijn. Ah het is echt flexibel, als je in dit topic kijkt:
http://www.neowin.net/for...?showtopic=175690&st=5715

Ik begin nu ineens bijna Foobar te missen.. 't is dat Listen nu ook al heel mooi is. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Cyphax op 06-12-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
O my, sinds 0.8.3 is er wel iets gebeurd geloof ik ;)
Heb je ook het cfgtje daarvan, ben nu wel erg nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Breepee schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:42:
O my, sinds 0.8.3 is er wel iets gebeurd geloof ik ;)
Heb je ook het cfgtje daarvan, ben nu wel erg nieuwsgierig :)
Het is allemaal te danken (dacht ik) aan die ene plugin Columns UI. :)
Ik heb geen cfgtje gezien in de gauwigheid maar dat plaatje komt in eerste instantie hier vandaan:
http://www.neowin.net/for...?showtopic=175690&st=5745
Moet je even rondkijken op dat forum of die configs erbij staan. Ik heb daar zelf nooit wat mee gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Heb daar alweer ruim een jaar geleden lang mee lopen puzzelen, maar is me toen niet gelukt of het kon toen nog niet. Ik zie daar idd het cfgtje, dus ik ga even spelen ;) Toch niet, hmmm...

[ Voor 7% gewijzigd door Brent op 06-12-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ja...op Hydrogenaudio zie je de meest flitsende creaties langskomen, maar niemand wil daar z'n Foobar-folder zippen en op internet zetten...het beste wat je kan krijgen is een semi-beschriojing vol met codes enzo, over meerdere posts verdeeld...dus gebruik ik maar iTunes met Foobar-Passthrough (dus geluid geregeld door Foobar).

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het oud topic. Alleen ik vond het de moeite waard om hem omhoog te schoppen.
0.2.5 is uit gebracht. Te downloaden op http://www.songbirdnest.com/
Ik las dit:" Songbird User Release will fly in 2008." dus een en al goed nieuws.

Vind het een goed programma. Ziet er leuk uit en is een goed alternatieve voor mac of linux, in plaats van winamp. Wel leuk dat de addons en optie scherm presies het zelfde is als bijv. firefox.
Alleen vind ik muziek programma's waar je ook op kan surfen beetje te veel van het goede maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 20:57
Bump :)

Songbird 0.4 is uitgebracht: meuk: Songbird 0.4

Mijn personelijke ervaring nu met Songbird is dat het best goed werkt, echter wil ik al die internetachtige meuk uitzetten aan de linkerzijde, maar dat gaat weer niet zo makkelijk (Welkom weg, downloads weg etc. etc.) ik wil het meer als itunes vervanger gebruiken, maar ik mis nog een beetje opties voor aanpassing van zulke simpele dingen, het zou toch gewoon rechtermuisknop verwijderen moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je kan je eigen addons schrijven en daarmee spul verwijderen. Ik vraag me echter wel af hè, die internetmeuk maakt Songbird toch juist anders dan andere mediaspelers? Als je dat weghaalt, blijft er dan nog wel een zichzelf onderscheidend programma over? Ik heb Songbird niet gebruikt, dus ik moet het doen met wat ik gisteren tijdens het schrijven van de meuk over het programma las.

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
HI,
Wordt songbird hier nog een beetje gebruikt? Tijdje geleden is 1.0 uitgekomen en het is toch wel een hele fijne muziek library geworden met een aantal webservices geintegreerd zoals last.fm of los te installeren via add-ons. Je kan bijvoorbeeld coverart of similar artists van last.fm laten zien 8)

http://www.getsongbird.com/
Pagina: 1