Toon posts:

[XP] start niet meer na resizen partities Partition Magic

Pagina: 1
Acties:
  • 1.333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik draai Windows XP op een P4 2GHZ 256MB systeem. Er zit ook een 40GB harde schijf in die was ingedeelt in drie partities. Nu had ik een partitie niet in gebruik en wilde ik die resizen naar 900 MB en de rest gebruiken bij een andere partitie. Hiervoor heb ik het programma partition magic 7.0 gebruikt. Echter nadat ik de resize correct ingesteld had starte de pc niet meer op. Er komt enkel een zwart beeld, ik kan wel nog kiezen vanaf welke partitie ik wil starten, het werkt zeg maar tot het f8 menu, daarna niet meer, dan krijg ik een zwart scherm. Wat kan ik hieraan doen, ik heb geen rescue diskette, althans die werkt niet.

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 23:12 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Booten met je Win XP cd-rom, en de partities opnieuw indelen? Wel wat rigoureus misschien, aangezien je dan wel alle data kwijt bent.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-03 09:57
sja, partition magic gaat meestal goed.... :X
(en soms ook niet)
ik ben bang dat windows de weg kwijt is, en je aan een verse install toe ben...

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 00:01

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:06:
Hallo Allemaal,

Ik draai Windows XP op een P4 2GHZ 256MB systeem. Er zit ook een 40GB harde schijf in die was ingedeelt in drie partities. Nu had ik een partitie niet in gebruik en wilde ik die resizen naar 900 MB en de rest gebruiken bij een andere partitie. Hiervoor heb ik het programma partition magic 7.0 gebruikt. Echter nadat ik de resize correct ingesteld had starte de pc niet meer op. Er komt enkel een zwart beeld, ik kan wel nog kiezen vanaf welke partitie ik wil starten, het werkt zeg maar tot het f8 menu, daarna niet meer, dan krijg ik een zwart scherm. Wat kan ik hieraan doen, ik heb geen rescue diskette, althans die werkt niet.

Alvast bedankt,

Ruud Stelder
Probeer met een windows XP cd een recovery console op te starten en daar fixboot /mbr uit te voeren.

[ Voor 7% gewijzigd door crzyhiphopazn op 08-02-2006 23:11 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Verwijderd

Topicstarter
Al wat handige tips. Wat ik mezelf afvroeg is ofdat dit zou kunnen komen door de partitiemanager van windows. Ers staan twee windows systemen geinstalleerd en voordat windows laad kun je d.m.v. een zwart scherm met beide partitienamen kiezen vanaf welke partiti je wilt starten, misschien is dit de reden waarom partition magic niet werkt. Ik denk dat de taken van partition magic niet uitgevoerd zijn vanwege het feit dat er twee windows partities draaien. Nu wil ik dus die taak stopzetten, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Er moet ergens een bestand bij het laden van windows geplaatst zijn waarin staat dat hij partitionmagic eerst moet draaien, maar kan iemand me zeggen waar dat staat en hoe ik dit weghaal?

Wederom bedankt!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik verwacht een beetje dat je Windows op bijv. partitie nr.2 had geinstalleerd, en nu partitie 1 hebt verwijderd. Nu is je Windows-partitie opeens nr. 1 geworden, en "begrijpt"-ie het niet meer ;). Ik zou proberen om een andere bootloader te installeren (bijv. GRUB, die je waarschijnlijk wel kan installeren met behulp van Knoppix), waarna je alles weer terug kan brengen naar hoe je het zelf wil, met Windows

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een Knoppix en een Auditor schijf liggen. Zou het wel kunnen proberen, maar het probleem is dat ik niet weet naar welk bestand partition magic wegschrijft om bij het laden van windows automatisch te starten. Ik heb ook nog de Partition Magic 8 schijf liggen, is dat toevallig geen bootdisk die ook in dos recovery modus kan draaien?

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik weet het niet helemaal zeker (ik draai zelf geen Windows atm), maar zit er niet een automatische repair-tool bij Windows XP Pro? Misschien kan je die wel gebruiken? :?

edit:
Misschien heb je wel wat aan dit, en ik dacht ook dat je een Windows gewoon over een oude Windows heen kon installeren zonder verlies van andere data? (correct me if I'm wrong ;) )

[ Voor 44% gewijzigd door Whollabilla op 09-02-2006 01:05 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Meester_J schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:08:
sja, partition magic gaat meestal goed.... :X
(en soms ook niet)
ik ben bang dat windows de weg kwijt is, en je aan een verse install toe ben...
en soms ook niet
nou meestal niet niks anders dan problemen gehad met dat programma

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10-2025
Ik heb nooit problemen met gehad door het programma zelf, laatst daarentegen wel zo slim geweest om m'n ubuntu+linux storage partitie beiden te verwijderen. Grub was het hier niet zo mee eens en bleef errors geven, waardoor ik windows niet meer kon booten.

Moraal van het verhaal, misschien heb jij iets soortgelijks, bij mij was het te fixen om de masterbootrecord te laten herschrijven in de recovery console.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik niet eens in de recovery console kan komen... Je ziet dat de setup alle benodigde drivers aan het laden s, dan staat er windows starten, en dat werkt niet eens..

Verwijderd

f8 drukken bij het opstarten en dan kiezen voor laaste werkende instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
@Yohoo,

Nee alles wat zich in het f8 menu bevind werkt niet. Ik kan de recovery console niet starten vanaf de orginele windows schijf. Ik kan op geen manier in dos komen. Ik heb wel ERD Commander 2005, hiermee kan ik wel in het hele systeem komen, maar nu is de vraag wat moet ik verwijderen / aanpassen? De map waar mijn boot.ini zich bevind heeft een map btmagic.pq verder is mijn boot.ini zoals die hoort te zijn. Wat ik me nu afvraag is, in welke bestanden is bootmagic gekoppeld, hij moet gekoppeld zijn aangezien hij moet starten bij het booten, iemand een idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt een te oude versie gebruikt ben ik bang, v8 doet 't doorgaans prima met XP/2003.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Gewoon een nieuwe windows install op bestaande windows partitie (let wel op dat je de juiste optie kiest; installeren op bestaande partitie dus). Dan heb je al je relevante data nog. Uiteraard ben je wel je programma's en instellingen kwijt maar ik neem aan dat je dat wel overleeft ;)

Verwijderd

Topicstarter
@Backslash

Echt bedankt, hier heb ik tenminste wat aan! Al die antwoorden als 'gooi windows er maar opnieuw overheen', daar koop ik niets voor en had ik zelf ook nog wel op kunnen komen. Ik heb nu gewoon een regedit gedaan zoals beschreven in het artikel van symantec. Ik kon in mijn register komen met ERD Commander 2005. Werkt weer, bedankt!

TIP: Gebruik Partition Magic 8.0 i.c.m met XP, lagere versies >8.0 hebben ernstige gevolgen
Pagina: 1