Toon posts:

Schijf uit "Dynamic disk"halen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.829 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren ,

Ff heel snel een vraag over een probleem met hdd. Je hebt wel veel topics er over maar kwam er niet uit en hebt echt reuze haast want ik zit al dagen pc inelkaar te zetten en het moet zo snel mogelijk klaar zijn 8)7

Mijn probleem =
Had laatst 2 sata hardeschijven van 160 gb op raid 0 die aan een Msi 865Pe mobo zat. Ik vroeg er naar of ik die zo maar kon overzetten op een nieuwe mobovan Msi SLI model. En dat blijkt hoogwaarschijnlijk niet te kunnen omdat er een nvidia chip op zit.. nou ik gistere de hele dag 300 gb van de ene pc naar andere via lan kabelovergemaakt :X Is me gelukt , en vandaag heb ik zo maar die twee schijven er uit gehaald en in mijn nieuwe mobo gezet. De probleem is nu ik zie die ene schijf wel maar bij de andere staat er bij Partition magic dat het " Dynamic Disk" is :? En ik kan er ook niks mee doen.. Waarschijnlijk komt het omdat ik eerst die schijven uit Raid moest halen en dan pas los trekken en monteren.. Wat kan ik doen om die ene schijf ook gewoon te formateren en single te gebruiken ??

Alvast bedankt _/-\o_

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:44

_Ernst_

Mark It Zero!

Gewoon via schijfbeheer (run > compmgmt.msc > schijfbeheer) je schijf formatteren? Die kan als het goed is gewoon dynamic disks formatteren (vanmiddag nog gedaan).

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Ja wel is me dr net gelukt maar hoe haal ik dat dynamic gedoe nou weg ? :? Bij deze zegt ie tijdens het formaterenof volume aan maken eenvoudig schijf ofzo terwijl ik dat nooit heb zien vragen hier voor... 8)7

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 20:47
je kunt eenm gewone disk -> dynamic disk maken, maar andersom kan niet. Je data backuppen en eht ding opnieuw formateren is het enige wat erop zit helaas.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Op bijde schijven zit niks op zoals ik hiervoor heb gezegd heb al de data overgemaakt op een andere schijf. Alleen snap ik niet waarom die ene een dynamic schijf is geworden ?? kan ik um gewoon niet op een manier naar normaal zetten ? en wat bedoelt ie precies met dynamic schijf ? heeft het een nadeel of voordeel ofzo ? :?

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:07:
en wat bedoelt ie precies met dynamic schijf ? heeft het een nadeel of voordeel ofzo ? :?
Tsjek de faq: OM FAQ / Beleid ;)

Maar dat ie er een dynamic disk van heeft gemaakt komt omdat je er een raid array van hebt gemaakt, om in windows xp raid arrays te maken moeten de schijven als dynamische schijven geconfigureerd zijn.

Last.fm

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat is toch alleen voor software raid? Met raid via de controller op je mobo kun je de schijven, dus 1 schijf in windows gewoon basic houden? En dat er maar 1 dynamic is vind ik dan wel vreemd.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad t was op raid met een controller van mobo.. trouwens bij die FAQ staat er :

"Nadat je een standaardschijf naar een dynamische schijf hebt geconverteerd, kunnen de dynamische volumes niet meer via Schijfbeheer worden veranderd in standaardpartities. Je moet dan eerst alle dynamische volumes op de schijf verwijderen en vervolgens de dynamische schijf weer converteren naar een standaardschijf"

Op die schijf zit niks dus hoef ook niks te backuppen . Nou de vraag hoe converteer ik um weer terug naar een normale schijf ?

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

gladiool schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:14:
Dat is toch alleen voor software raid?
hmm idd klopt, ging er ff vanuit dat ie het over software raid had, in het geval van hardware of software raid via zijn moederbord gaat mijn verhaal niet op :)

Last.fm

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 20:47
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:28:
Op die schijf zit niks dus hoef ook niks te backuppen . Nou de vraag hoe converteer ik um weer terug naar een normale schijf ?
Gewoon formateren. :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Daar is tie nu mee bezig %90 gedaan. Had hiervoor snel geformateerd miss dat ie daarom niet veranderde in een standaard schijf... :|

Verwijderd

Topicstarter
Nopenog steeds t zelfde... mjah als t bijna niks uitmaakt gebruik ik het gewoon op deze manier. Kan niet de hele dag bezig zijn met een schijf :P

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-Eerst volumes op de balk rechts verwijderen, zodat er niks meer op zit. Dus niet formateren, gewoon alles wegflikkeren
-Met rechtermuisklik op het "blokje" van de schijf links van de balk kun je dan als het goed is converteren naar basic. Maar op zich niks mis met dynamic.
-En dan kun je weer gewoon partities aanmaken.

[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 09-02-2006 00:32 ]

specs

Verwijderd

Maak gebruik van het programma FDISK.
Dit programma werd vroeger gebruikt om je hardeschijf mee in te delen.

1. Start je pc op met een Windows 98 opstartdiskette.
2. Vul na het opstart in commando promt C:\fdisk
3. Volg nu alle instructies. LET OP verwijder niet per ongeluk je windows.

Succes.

Voor instructies over het gebruik van FDISK even kijken op de volgende site:
http://www.computertips.info/windows/index.htm

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 10:24 ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:49
Denk dat het na een jaar wel al opgelost is. :+
Pagina: 1