Toon posts:

Speedlinq / BabyXL (tiscali) / Speedtouch 510i

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de verhuizing heb ik toch wat problemen met het internet geleverd door Speedlinq.

Hier een aantal punten:

- Op de speedtouch 510i branden alle 3 de lampjes geel
- Op de adminpagina van de 510i zie ik dat de ADSL lijn up is
- Op de adminpagina geeft hij echter aan dat hij geen IP verkrijgt van de provider

Speedlinq gebelt en die gaven aan dat alles goed is ingesteld aan hun kant en dat het probleem toch echt bij mij moet liggen. Dus...

- Laatste firmware ingelezen voor de 510i
- Configuratiescript gedraait en gekozen voor Tiscali met de basic template
- Modem rechtstreeks op de buitenlijn aangesloten

Ligt het aan mij? of heeft speedlinq toch nog een fout gemaakt?

Wie heeft er ook een speedlinq abbo via tiscali met een speedtouch 510i en kan vertellen welke configuratie staat opgegeven?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als het om een verhuizing gaat kan Speedlinq ook iets gemist hebben en je daardoor geen IP geven op je nieuwe aansluiting op je nieuwe adres.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Morangie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-02 15:45
Ik heb net bij iemand een modem/router (geen Speedtouch 510) voor Tiscali/BabyXL (voorheen 12move) geconfigureerd. Deze provider gebruikt "1483" als encapsulation en "mac-adres registratie". Wat ingesteld moest worden was de DHCP connection setup (Encapsulation --> 1483 Bridged IP LLC):
Type --> Router RFC1483 (dhcp)
Options --> vinkje bij ‘NAT’ en bij ‘Firewall'
Encapsulation --> LLC
VPI/VCI ---> 0/34
Default Gateway --> vinkje
QOS --> UBR.
Deze provider checkt het hardware-adres van het modem en activeert deze automatisch. Hierdoor kan het zijn dat tot 1 uur gewacht moet worden voordat er een werkende verbinding is.
Wellicht kun je deze instellingen ook zo in je speedtouch zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost! Lag niet aan ons maar aan speedlinq...