Fancontrol2

Pagina: 1
Acties:

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:52
Ik heb een Zalman 7700 Cu met de fanmate2. Nu liep deze buiten mijn kast om zodat ik op deze manier makkelijk de snelheid kan aapassen. Nu ik dit praktisch nooit doe, heb ik de fancontroller naar binnen verhuisd. Nu wil alleen een bepaalde manier mijn koeler niet meer draaien als ik m via de Zalman aanstuur. Als ik die 3-pins gewoon op mn mobo aansluit, dan doet ie t alleen met een duidelijk hoog geluidsniveau. Nu wil ik weten of ik deze fanmate wel goed heb aangesloten.

-3 pins van cpu komt in een verloopstekkertje van de fanmate
-2 pins gebruik ik niet
-en die platte rechthoekige stop ik direct in de fanmate.

Op deze wijze zou die t toch moeten doen.

Hopelijk weet iemand hier wat ik verkeerd doe

PSN ID Binloading_nl

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:51

Theo

moederbord

fanmatekable heeft drie aangsluitingen, twee kleinere en een grote.
De grote doe je in de fanmate
een kleinde steek je op het mobo, op de plaats waar je gewoonlijk de fan zou aansluiten
en de andere kleine sluit je aan op de fan zelf.

nu moet hij het doen

De fanmate is niets meer dan een weerstand om zo de stroom te begrenzen voor de fan (minder stroom is minder rpm) Deze weerstand zet je dus tussen de fan en het moederbord. Als jij een connector niet heb aangesloten is de stroomkring niet gesloten en krijgt jou fan helemaal geen stroom (dus nul toeren)

Nu met WP, PV, EV en PC

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 13:29

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

KAN zijn dat als je bijv een Asus moederbord hebt die de fanspeed kan aanpassen dat deze nu zo'n laag voltage instelt dat laag voltage + zalman fanmate er voor zorgt dat de fan helemaal niet meer draait.

M.a.w. of de fanmate wat hoger draaien en kijken of ie dan wel wil draaien of fanmate er tussen uit laten en de fan in de bios afregelen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:51

Theo

moederbord

-2 pins gebruik ik niet
als hij iets niet aansluit lijkt mij het niet logisch dat het het mobo "raar"doet.

Ik heb ook een asusbordje, ook en fanmate en ook een zalman cooler (9500). Als ik de fanmate op minimaal zet en asus zet de fan ook op minimaal blijft de fan gewoon draaien.

Nu met WP, PV, EV en PC

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:52
Ik bedoelde met de 2 pins, dat ie normaal op aangesloten zit op mn fancontroller(dat lcd ding, waar ik mijn toeren op kan zien) Maar omdat de fan niet draaide heb ik hem ook niet aangesloten. Sry voor de verkeerde uitleg

Maar ik kon me niet herrineren dat ik mn fanmate eerst wel op mn mobo had aangesloten, maar dat zal ik straks maar even proberen.

Ik heb idd een Asus mobo, ik zal wel in mijn haast niet goed gekeken hebben

Alles werkt weer gelukkig. Toch vind ik het vreemd dat ik de fanmate nu ook moet aansluiten op mn mobo. Voorheen was dit zeker niet zo. het werkt iig. Bedankt

[ Voor 33% gewijzigd door steefje op 11-02-2006 13:34 ]

PSN ID Binloading_nl