Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Piepende inverter genezen?

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 14:49

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ik heb wat glowstrings om z'n IDE kabel en het piept nogal. Dat is de inverter, en ik heb al wat oplossingen gehad om het stil te krijgen.

Ik heb wat inverters liggen. Het volgende heb ik geprobeerd:
-kaarsvet, neemt de piep deels weg. Maar schijnt niet zo goed te zijn voor de spoel?
-hars, neemt de piep iets meer weg dan kaarsvet, maar is toch niet helemaal weg...
-kaarsvet met daaromheen hars en daaromheen tape. De piep is nauwelijks meer te horen. Maar nog steeds hoorbaar. Het moet gewoon helemaal weg zijn!

Laatste oplossing die ik nog niet geprobeerd heb: Hele inverter volgieten met siliconenkit die tot 120 graden bestand is.

Andere oplossing is een ander spoeltje of andere inverter. Maar ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer je wat voor inverter nodig hebt. En wat heb ik nodig?

Kan iemand wat hulp bieden hierbij? :)

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 09:01

Kvn

Nagellak op je spoeltje doen?

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Zou dat beter werken dan kaarsvet of hars?

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 09:01

Kvn

martinweb.nl schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:51:
[...]

Zou dat beter werken dan kaarsvet of hars?
Het is een vaker aangedragen oplossing die lijkt te werken, dus ik zou zeggen van wel :)

Verwijderd

Vergeet niet dat die dingen warm worden. Kit kan er wel tegen, maar de spoel zelf wil graag frisse lucht hebben...

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:58:
Vergeet niet dat die dingen warm worden. Kit kan er wel tegen, maar de spoel zelf wil graag frisse lucht hebben...
Temperatuur lijkt niet op te lopen na paar uur in ieder geval. Maar ik kan me er iets bij voorstellen ja. Conlusie, alleen een andere spoel of inverter is de oplossing. Hoe erachter komen wat ik nodig heb en waar het te halen?

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

haarlak op het spoeltje wil ook wel is werken tege piepen

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:50

empy

Rijdt rondjes

ik heb ergens in een topic ook wel eens gelezen dat krimpkous om het spoeltje ook wilt helpen, ik denk dat deze vraag alleen beter in het electronica topic past :)
Pagina: 1