Sharen W2K en WIN98SE

Pagina: 1
Acties:

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 20:43
Ik krijg het niet voor elkaar om een "gewone" folder te sharen. Hij is geshared, de gebruiker die tevens op de hub zit en onder WIN98SE draait ziet 'm wel, maar moet een wachtwoord invoeren. Welk wachtwoord weet ik niet want deze heb ik niet ingevoerd (is een kale W2K install). Andersom werkt het prima. De gesharede folders op de WIN98SE PC kan ik gewoon benaderen. Ik heb eigenlijk alles al zo'n beetje geprobeerd maar kom er niet uit.

Wie helpt mij?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik.

Maak een user-account in W2k met een password dat gelijk is aan de gebruikersnaam. Als dat je probleem niet oplost, installeer dan in W2k en in 98 128-bitsencryptie vanaf http://windowsupdate.microsoft.com

Succes.

Bloed, zweet & koffie

• GijsbertatNL
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 02:45
Je kunt ook de guest account tijdelijk open zetten. (Rechtsklikken op My Computer, Manage, Local Users and Groups, Users)

Windows 2000 kan alleen gebruikers toelaten, als er deze een gebruikersnaam hebben welke bekend is in Windows 2000. Onbekende gebruikers kunnen alleen via de guest account toegang krijgen. Zie ook eerdere posting.

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Dit onderwerp is al vele malen aan de orde gekomen. Waarschijnlijk vindt je onder de search veel meer info m.b.t. jouw vraag. Gebruik als zoek opties: win2k win98 sharen.

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 22 januari 2001 12:54 schreef FoolZero het volgende:
Dit onderwerp is al vele malen aan de orde gekomen. Waarschijnlijk vindt je onder de search veel meer info m.b.t. jouw vraag. Gebruik als zoek opties: win2k win98 sharen.

Suc6!
Reageer dan niet!!!!!

Er zijn nog altijd wel mensne die willen reageren.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op maandag 22 januari 2001 11:43 schreef Vilenin het volgende:
Ik.

Maak een user-account in W2k met een password dat gelijk is aan de gebruikersnaam. Als dat je probleem niet oplost, installeer dan in W2k en in 98 128-bitsencryptie vanaf http://windowsupdate.microsoft.com

Succes.
Maar ik kan geen user acoount aanmaken voor die gasten want die ziet ie niet in het netwerk staan, omdat ze geen win2k hebben denk ik....

ps. Ik loop ook al ze zeuren met dit probleem.

systeem specs

Verwijderd

Je gaat naar start -> ProgrammaŽs -> Administrative tools (of systeembeheer in NL) en dan naar computer managment en dan naar users en dan activate je het account van Guest en dan kan iedereen erop komen.

suc6 en de mzls

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

De oplossing staat idd hier boven aangegeven.
Maar wat ik dus vaag vind is dat als je een map deeld in Win2K en je kiest bij de rechten voor de 'gebruiker' "Iedereen" dan zou je toch denken dat iedereen toegang heeft tot deze share. Helaas is dit niet waar, dus moet je ff een user toevoegen in Win2K met dezelfde naam+wachtwoord als waarmee die Win9x aanmeld.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 22 januari 2001 13:21 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Reageer dan niet!!!!!

Er zijn nog altijd wel mensne die willen reageren.
Beste Frank, ik geef de vrager alleen maar een extra mogelijkheid om de oplossing van zijn vraag te vinden... Tevens breng ik de aanwezigheid van de zoekmachine weer even tot de aandacht.

Eerlijk gezegd vind ik de je in jouw reactie dus een beetje overreageert. :(
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt natuurlijk. :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1