Toon posts:

Compaq Deskpro EP C400 WOL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*Zucht...

Ik ben aan het proberen de WOL mogelijkheid van mijn Compaq Deskpro EP C400/4.3 NTL te activeren. Dit werkt met een 3com905b-tx nic, en draait op Windows 98 SE. Ik heb alle drivers geinstalleerd van 3com, ik heb de nic doctor diagnostics app geinstalleerd. Tevens zit er ook een kabeltje tussen mijn nic en mijn moederbord.

Al met al zou ik zeggen dat het zo moet ongeveer moet werken, echter moet ik voor WOL eerst nog wat instellingen doen in mn 3com nic doctor

Nu kan ik bij de configuratie tab van deze app niks instellen mbt WOL.

Ik had het idee dat dit misschien aan de bios van mn compaq kon liggen, omdat ik wellicht daar ook nog een instelling moet doen in de trend van "wake on pci". Dit kan ik naar mijn weten niet doen....
(Bios 686T1) Ik heb gezocht naar een nieuwe bios, deze heb ik nog niet gevonden geloof ik, dit omdat de Compaq Deskpro EP C400/4.3 drivers niet echt te vinden zijn op de site van compaq/hp (er zijn wel types die er kwa naam veel op lijken EC C400 bv., maar de flash utility kan hiermee de rom niet flashen... (foutmelding in de app (op floppy))

Ik heb me echt doodgezocht op de site van compaq, en kon daar niet veel boeiends vinden, via google echter vondt ik deze pagina. Hiervan kan ik nog proberen de 686T2 bios te gebruiken misschien? (dit is overigens ook al een oude bios)

Enniewee, om een lang verhaal nog wat langer te maken;

Heeft iemand enige ervaring over hoe ik het WOL gebeuren op dit systeem kan laten werken? (Ik heb overigens ook al op got en google gezocht over algemene info over wol, en wol met 3com905-tx en met wol met compaqs)

En heeft iemand enig idee waar wél de juiste drivers en roms e.d. voor dit type systeem te vinden zijn?

Mijn dank is alvast groot.

Verwijderd

Topicstarter
*kuch... kick... kuch O-)

Ik ben er helaas nog steeds niet uit... Volgens mij staat het in de bios nu wel goed (PME wake up events enabled oid) We hebben ook nog geprobeert met 3com905xcfg de boel te configureren, hier was ook niets in te stellen wat met wake on lan te maken had (of met remote wake up)

Heb je eigenlijk zo'n rom nodig op je 3com905b-tx om uberhaubt te kunnen WOL-len?