Toon posts:

DFI lanparty nf3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds ongeveer 2 weken een nieuw systeem met de volgende onderdelen:
DFI lanparty UT nf3 ULTRA-D (bios van 7/11/05)
AMD x2 3800 Manchester
2gb corsair twinx
connect3d x850Pro (agp) loopt als XT PE 540/590
1x Maxtor diamond 9 120GB (op een partitie op deze schijf draait windows)
1x IBM 60gb
1x USB Maxtor diamond 10 250GB
NEC 3550a DVD-RW
Creative X-FI fatality

Nu heb ik een aantal problemen namelijk:
Mijn geluidskaart word herkent als Soundblaster x-fi [b400] terwijl dit [9000] moet zijn anders werkt de bracket niet.

Het grootste probleem is:
De processen die te maken hebben met opstarten, kopieren en/of branden schieten gewoon niet op, ik heb een brander die 16speed aan kan en in een andere PC ca 5minuten over een dvd doet. Nu doe ik er ongeveer een uur en een kwartier over....!!
Ook programma's zoals winrar hebben ongeveer 10x zoveel tijd nodig om hun taak te verrichten.

Wat ik heb gedaan:
Nieuwe windows xp installatie. Werkt heel snel(start snel op) totdat er een melding komt dat er nieuwe hardware is gevonden. Dan installeerd windows iets waarna de boven genoemde taken weer niet opschieten, zelfs naar een reboot.

Nieuwe windows x64 installatie. Zelfde problemen, zo traag als wat met kopieren, opstarten, uitpakken enz enz.

Ik heb de volgende drivers onder bijde besturingssystemen geprobeerd:
Nforce 2 5.10
Nforce 3 5.11
Nforce 4 6.?? (was gisteren de nieuwste van de nvidia site)

Mijn HD opstelling is als volgt:
HD1 Maxtor D9 120 staat op Master en zit aangesloten op de primaire IDE controller(laatste stekker vanaf de aansluiting op het moederbord gezien).
HD2 IBM 60 staat op Secondairy en zit ook aangesloten op de primaire IDE controller(eerste stekker vanaf de aansluiting op het moederbord).

DVD-RW NEC 3550a zit aangesloten op de Secondaire IDE controller(laatste stekker vanaf de aansluiting op het moederbord gezien).

Wie o Wie heeft de oplossing voor me. Ik heb ca 6x windows opnieuw geinstalleerd met een complete HD format!

Iig bedankt voor het lezen en hopelijk heeft iemand een antwoord voor me _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd ok UMDA in te stellen maar ik kan hier alleen kiezen voor:
Disabled & Auto
Bij PIO staat er Mode 1tm4

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Udma moet op auto, probeer anders ff de drivers op de cd!

Met de drivers van internet krijg ik bij het installeren een reset 8)7

Ook kan je ff in je bios load best performance doen om te kijken of dat werkt. (misschien heb je wat over het hoofd gezien? )

En als laatste andere kabels proberen? Of wisselen van kabels, harddisk op secundaire? Het maakt namelijk niet meer uit op welk channel je hd zit want je kan gewoon instellen in de bios welke HD je wilt booten :)

*edit*
Ik zie dat je een geluidskaart appart hebt! Probeer ook het onboard geluid uit te schakelen in de bios en als dat niet werkt haal eens je geluids kaart eruit en kijk of het beter werkt ?

[ Voor 18% gewijzigd door Xiled op 08-02-2006 21:18 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor je bericht.

Ik heb de drivers van de cd ook geprobeerd, geen verschil.

Me onboard geluidskaart heb ik gedisabled.

• Xiled
  • Niet online
En je geluidskaart er helemaal uithalen al geprobeerd?

Kijk anders ff in device manager of er conflicten zijn tussen hardware id's?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie geen conflicten tussen de HW id's

wat me wel opvalt is bij:
IDE ATA/ATAPI controllers dat er SATA controller 2x staat terwijl ik alleen gewone ata schijven heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 21:34 ]

• Xiled
  • Niet online
Zelfde hier, dus dat zal het probleem wel niet zijn!

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/776/hardware0ow.th.png

*sorry voor bmp :/ *

-En omwisselen van harde schijf werkt ook niet?
-Het loaden van performance settings in bios?
-Je geluidskaart eruit halen?

[ Voor 25% gewijzigd door Xiled op 08-02-2006 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas helpt dit allemaal niet. Ik heb het de afgelopen week al meerdere keren op volgens mij zowat alle mogelijk combinaties getest.

bios settings zijn optimal, ik heb 3 bios versies gehad en getest.

geluidskaart is er nu uit, maakt geen verschil helaas :'(

1 min geleden even andere IDE kabels erin gedaan en de geluidskaart weer in me pc gedrukt maar nu in een ander PCI slot helpt ook nix :'(

Getest met verschillende jumper settings:
bijde vaste schrijven zonder jumper, resultaat: Ziet alleen HD2
HD 1 op master HD 2 zonder jumpers, resultaat: Werkt hetzelfde als HD 2 op slave.

Ik heb net nTune drivers geinstalleerd ipv Nforce en ook mijn USB schijf disabled in windows en het branden gaat nu 10x zo snel 8)7 mja dan nog werkt het niet lekker want ik wil wel me usb schijf blijven gebruiken |:(

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 22:43 ]

Pagina: 1