[GARNOME] Install problemen

Pagina: 1
Acties:

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb vreemde problemen met het installeren van GARNOME 2.12.1 (tevens GARNOME 2.13.5) op Debian Sarge 3.1r1 i386.

Ik heb alle dependencies (http://www.gnome.org/projects/garnome/deps-list-ubuntu.html) geinstalleerd. Bij een make paranoid-install gaat het echter na een tijdje verkeerd en geeft zowel versie 2.12.1 als 2.13.5 een vergelijkbare fout bij het installeren:

Afbeeldingslocatie: http://www.viking-group.nl/vlabakje90/garnome.png

Hij stopt steeds bij deze fout.

Heeft iemand enige idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik heb al erg veel geprobeerd (vooral het nagaan van dependencies) en gezocht op google maar helaas zonder uitkomst.

Verwijderd

Wat geeft "libtoolize --help", zoals aangegeven in de error?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 21:00 ]

• Vlabakje90
  • Niet online
Een doodnormale help:
Afbeeldingslocatie: http://www.viking-group.nl/vlabakje90/libtool.png

• Vlabakje90
  • Niet online
Heeft er niemand een ingeving? :P

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52

Cyphax

Moderator LNX
Wat staat er in Makefile tav libtoolize? Niet dat ie ergens anders zoekt dan libtoolize's standaard dirs ofzo?
En kijk ook even waar configure.ac eigenlijk staat... zou libtoolize een fout geven als je gewoon libtoolize --help draait en dat bestand bestaat niet?

Een andere mogelijkheid (ik ken libtoolize niet, ik weet niet hoe het werkt verder) is dat ie configure.ac in de huidige dir zoekt en die gewoon niet bestaat. Op een van mijn systemen staat dit bijvoorbeeld:
/root/ices-0.4/configure.ac
/root/libshout-2.2/configure.ac
Het lijkt erop dat configure.ac een soort Makefile of Imakefile is, misschien moet ie nog gegenereerd worden, of hij staat in een subdir ofzo en dat loopt in de soep. Even kijken of ie er dus is.

Ik zou dit niet in eerste instantie in missende dependencies zoeken.

[ Voor 96% gewijzigd door Cyphax op 09-02-2006 11:55 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Vlabakje90
  • Niet online
Het gekke is dat libtoolize bij voorgaande processen bij het installeren wel goed gebruikt kan worden. Configure.ac zou aangemaakt worden door automake. Configure.ac is wel aanwezig bij eerdere stappen in het installatie process.

Ik zal even in Makefile kijken en zoeken naar configure.ac. In ieder geval bedankt :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52

Cyphax

Moderator LNX
Vlabakje90 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:03:
Het gekke is dat libtoolize bij voorgaande processen bij het installeren wel goed gebruikt kan worden. Configure.ac zou aangemaakt worden door automake. Configure.ac is wel aanwezig bij eerdere stappen in het installatie process.

Ik zal even in Makefile kijken en zoeken naar configure.ac. In ieder geval bedankt :)
Zou aangemaakt moeten worden door automake - maakt automake 'm zeker aan?
Ik gok dat je weinig gaat vinden in Makefile ten aanzien van configure.ac maar het kan ook geen kwaad om toch eens te kijken wat ie nu allemaal uit wil vreten.

Saved by the buoyancy of citrus

• Vlabakje90
  • Niet online
Volgensmij ben ik erachter waarom configure.ac niet aanwezig is geweest ten tijde van de foutmelding: het kon simpelweg niet uitgepakt worden door het ontbreken van bunzip2 :X

Een hele simpele/domme fout dus. :/
Pagina: 1