Toon posts:

Vragen i.v.m. Kiss DP-1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik ben hier nieuw en hoop dan ook oprecht dat ik mij aan de regels hou, anders moeten de mods hun werk maar doen. Ik hoop dat ik deze topic in het juiste forum heb gepost.
Verder wens ik jullie een aangename kennismaking! :)

Ik ga mij binnen enkele dagen een lading DVD's aanschaffen maar nu had ik graag geweten welk formaat het best ondersteund wordt door mijn stand-alone DVD speler (kiss dp 1000). Volgens de specificaties zou die dacht ik zowel met + R als met - R media moeten overweg kunnen...
Ik heb al even gegoogled maar wat ik reeds gevonden heb, werpt tegenstrijdigheden op. Wie kan me hierbij helpen of enige suggesties? Met andere woorden, koop ik het best DVD+R of DVD-R? En wat met dual layer (8.5 GB)? Wie heeft hier ervaring mee?
Het merk van de schijfjes wordt waarschijnlijk RICOH en/of VERBATIM...

Ik heb nog steeds de eerste firmware V 2.8.5 op mijn KiSS DP-1000 en zou misschien graag eens veranderen, vooral de subs zouden groter worden weergegeven wat mij het meest interesseert. Nu zijn er altijd wel negatieve reacties te lezen over 'nieuwe firmwares' daarom zou ik graag weten hoe je de speler terug kan flashen naar de versie 2.8.5 indien nodig...
Ik vind dit nergens...
Iemand suggesties, of hou ik het beter zoals het is, of...?

Alvast bedankt,

Zitaki!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:06

Zewatanejo

Fine Thanks!

Over de keuze voor je DVD kan ik niet mee praten, maar ik geloof dat je daat best met google wat voor kan vinden.

Wat betreft je vragen over de firmware.
zie hier

Lees wel goed deze waarschuwing:
Als je een nieuwe DP1000 hebt (die met Toshiba 1802 DVD Drive), mag je btw NOOIT downgraden naar een versie lager dan 2.8.3 !!!

Ik heb een DP 500 en gebruik een firmware van bloksel met grotere ondertitel (gebaseerd op 2.8.3.) deze zijn er ook voor de DP 1000, zie hier of hier

Wat ik weet van de firmware 2.9.3 voor de DP 500 is niet veel positiefs. (AB werkt niet goed meer), daarom gebruik ik de aangepast FW van bloksel

Voor de DP 1000 weet ik het niet.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, ik heb mijn KiSS speler al ruim een jaar en de laagste versie die er ooit heeft opgestaan is nog steeds de huidige 2.8.5.
Dus ik zou eens willen upgraden als alles nog beter loopt natuurlijk...

Maar stel dat het niet lukt, wil ik terug downgraden naar de 2.8.5.
Ik zal even op dat forum wat gaan lezen...

Nog ervaringen of suggesties?
DVD+R of DVD-R resultaten, evenals DVD + dual layer... ?

Alvast bedankt!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

heb al 3 (of 4 jaar inmiddels ??) de dp 500 (3e in nederland :) ) en 1 ding is zeker.....dat ding eet werkelijk alles. Dus wat betreft je keuze voor lege media zou ik me niet druk maken eigenlijk. Persoonlijk zou ik wel voor +r gaan. Ik heb zelf nu al een jaar de Fuji 8x omdat ik die persoonlijk gewoon fijn vind (en die spelen ook goed op mijn andere speler die wel sellektief is)