Toon posts:

Quake III Arena & Windows2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
QuakeIII Arena start helaas niet op "OpenGL foutmelding tijdens laden" onder Windows 2000. Ik heb een Diamond V770 ultra met de standaard windows2000 TNT2 drivers .. weet iemand de oplossing??

Verwijderd

eerste opmerking: installeer eerst nvidia ref.drivers of die drivers van je videokaartbouwer!!

ik weet dat dit standaard opmerkingen zijn, maar:

-je hebt VIA (4in1) geinstalleerd (als je dus een mobo hebt met VIA chipsets)?
-je hebt alle updates van win2k geinstalleerd, incl. SP1?
-je hebt de originele Q3A of een geripte/illegale?

maar de oplossing voor je probbie is denk ik m'n 1e opmerking 8-)

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 01:15

Jake Blues

AKA Jake

Als je met "standaard" de met de kaart meegeleverde driver bedoelt kan dat het probleem zijn. Kijk eens of ASUS een nieuwere op zijn site heeft staan of probeer één van de vele NVidia Reference-drivers (serie 5.xx en 6.xx; NIET de 7.xx).

Hier http://www.pcbase.de/grafiktreiber.htm kun je de Reference-drivers downloaden.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Heb ik ook jeens gehad...

Could not load openGL subsyetem ofzo iets.

Ik geloof dat ik kweek gewoon opnieuw heb installed en laatste pointrelease. Natuurlijk ook laatste Drivers voor je video kaart, maar het moet werken onder win2k

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

heb je toevallig 2 monitoren aangesloten?
if so --> ff in je properties die 2 uitschakelijk

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03-2018
"Diamond V770 ultra met <b>de standaard windows2000 TNT2 drivers</b>"
De drivers die standaard bij windows zitten ondersteunen natuurlijk geen opengl. Als dat er bij zou zitten zouden ze zo een extra cd nodig hebben. Er zitten altijd basic drivers bij. Je moet gewoon nieuwe drivers installeren.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-10 11:36
Klopt en die drivers kun je hier downen: http://tweakers.net/meuktracker.dsp?ID=432
Pagina: 1